Gå til innhold

krøllete brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte min brudekjole på ebay og den ble på overfarten ganske krøllete. Har derimot ikke lyst til å investere tusenvis av kroner på et renseri for damping av kjolen. Dette er vel noe man kan gjøre hjemme? Noen som har erfaring med damping av kjoler?

Skrevet

Hva slags stoff er kjolen laget av? Er det mye perler etc på den?

Skrevet

Hmm.. Er silke (trooor jeg?) med chiffon over. Påsydde perler (50-60 stk)

Skrevet (endret)

Hvis det hadde vært enkel sateng uten så mye på er det ok å stryke kjolen (det gjorde jeg selv). Chiffon ville jeg imidlertid ikke strøket, iallefall ikke når det er masse perler på.

Du kan dampe kjolen selv med et dampstrykejern; heng opp kjolen, sett strykejernet på full damp og "før" det over kjolen et lite stykke fra. Det kan også lønne seg å henge kjolen opp i et rom med damp før du damper den selv (f.eks på badet når du dusjer, men pass på at det ikke kommer vann på ;)), det retter ut den verste krøllen.

Jeg tror imidlertid ikke det koster så mye å få den dampet på et renseri eller hos en skredder. Ta et par telefoner og hør etter om du er usikker. :)

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

Skrevet

Henger meg litt på denne. Jeg har en Maggie Sottero kjole, den er litt krøllette siden den har ligget i ein kjolepose som ikke er like lang som hele kjolen med slep. På kjolen min er det også perler strødd ut over kjolen, noen som har tips til hva jeg kan gjøre ? Er dette noe jeg klarer selv, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Jeg fikk dampet en kjole på renseri for ca 200 kr for et par år siden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...