Gå til innhold

Uklart syn med nye linser

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp skaffet meg nye kontaktlinser som visstnok skal slippe igjennom 5 ganger mer oksygen enn en "vanlig" linse.

Men synet mitt ble så uklart med de nye linsene. Noen her som vet hva dette kan komme av?

Styrken er den samme som de gamle linsene mine( -6).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg skulle prøve en ny type månedslinser nylig. I følge optikeren skulle de nye linsene slippe igjenom mer oksygen og være bedre for øyet. For meg var det ikke noen forbedring, heller tvertimot. Jeg merket at synet ble mer uklart, spesielt om morgenen. Linsen føltes heller ikke like bra på øyet som de gamle. Dermed har jeg gått tilbake til de gamle linsene igjen. Optikeren sa til meg at det er enkelt som opplever det samme som meg med den nye typen linser.

Skrevet

Takk for svar :)

Da går jeg tilbake til de gamle linsene mine.

Ergelig at jeg bestilte de nye linsene på nett og ikke får retunert de.

Gjest Gjest
Skrevet

Er kurven og krumningen den samme som på de gamle linsene?

Skrevet

Nå kan ikke jeg svare for TS, men jeg hadde samme kurven og krumningen som de gamle linsene.

Gjest Gjest
Skrevet

Testet og slike linser uten bra resultat. Ble tåkete og irriterte øynene hele tiden.

Heldigvis var jeg i en prøveperiode og fikk testet 2 uker gratis.

Men jeg fikk problem med mange typer linser. Selv etter flere mnd bruk kjentes det ut som hår på øynene og at øynene kjentes tørre ut. Fikk grått belegg på med en gang, tross i at jeg var svært nøye med håndvasken før. (Dags linser)

Ga til slutt opp hele linsegreiene.

Skrevet

Ja det er det samme.

Gjest Gjest
Skrevet

Var de uklare første gang du tok de på? Sover du med de, eller brukes de som vanlige månedslinser? Hvilket merke kjøpte du?

Skrevet
Var de uklare første gang du tok de på? Sover du med de, eller brukes de som vanlige månedslinser? Hvilket merke kjøpte du?

Linsene er av merke Air Optix Aqua og kan brukes som døgnlinse, men jeg har kun brukt de om dagen.

Så uklart første gang jeg tok de på.

Har prøvd døgnlinser for noen år siden(et annet merke) og hadde samme problem da med uklart syn, men da var jeg gravid og optikkeren mente at det var årsaken til at synet ble uklart...

Altså at det var hormoner som var årsaken.. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Det var jo kjedelig da, da er det vel nesten bare å gi opp.

Bruker et annet merke selv av døgnlinsene og er fornøyd.

Dersom du vil prøve et annet merke anbefaler jeg deg å få et par prøvelinser av optikeren du går hos slik at du slipper å gjøre bomkjøp.

• 1 år senere...
Gjest Henki Aavik
Skrevet

Jeg har nettopp skaffet meg nye kontaktlinser som visstnok skal slippe igjennom 5 ganger mer oksygen enn en "vanlig" linse.

Men synet mitt ble så uklart med de nye linsene. Noen her som vet hva dette kan komme av?

Styrken er den samme som de gamle linsene mine( -6).

Skrevet

Jeg hadde månedslinser tidligere som jeg kunne sove med. Synes øynene ble tørre, og jeg følte at jeg hele tiden hadde rusk på øyet. Når har jeg 2 ukers linser. Jeg kan sove med de, men da er de bare 1 ukes linser. Synes uansett jeg må ta de av på kvelden. Før hadde jeg dagslinser, de var tynnere og jeg følte jeg så dårligere med samme styrke. Trives godt med 14 dagerslinsene, trodde jeg hadde fått en infeksjon, men ble bare sår av de gamle linsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...