Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som har/har hatt kjærste i et annet land?

Ble sammen med verdens fineste gutt. Er blitt kjempe glad i han, og har det veldig gøy sammen=) Han er fra bali, indonesia.. så det sier seg selv at vi ikke kan sees vær dag, i og med at han bor på bali og jeg i Norge.

Vi er vært sammen siden begynnelsen av mai, og prater så å si vær dag..

Noen som er i samme greia? Kansje dele litt erfaringer med kulturforskjeller, avstand osv..

Føler meg litt utenfor i vennegjengen, er ingen andre som har kjærsten sin så langt borte;)

Jeg skal ihvertfall ta turen til Bali i November, og gleder meg kjempe masse=D

Flere enn meg her? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

jeg hadde det som deg, han i england og jeg i norge.

det er ikke noe morro :(

nå har han endelig kommet til norge, skulle være her noen uker, men tror han blir her :D

vi sov med web cam på hver natt i 4 mnd .. bare for å kunne se hverandre :P snakket sammen på msn hver eneste dag...

håper dere får ting til å funke.. noen ganger kan det være verdt all ventingen :D

Skrevet

Jeg er der nå, helt ny i forholdet, og kjenner både de positive og negative. Han i spania jeg i norge..... Vi har det helt supert når vi er sammen, og foreløpig har vi sett hverandre hver måned og ser ut som vi får til det noen måneder til, i tillegg bruker vi skype med web cam så ofte vi får til, noe som ikke blir hver dag, siden vi begge er rimelig aktive.

Jeg synes det er vanskelig!! det er vondt å ikke være nærme, og vanskeligere å tar lenger tid å bli kjent.

Men, biter tenna sammen og satser på at det er verd det.

Håper på noen positive opplevelser her innefra, som kanskje oppmuntrer litt... alle andre rundt meg er greie nok til å fortelle en masse om at avstandsforhold nesten aldri funker, at han sikkert har seg med andre siden han er i ett annet land (og spanjol, da er man visst nødt til å være utro), og selv om de ikke gjør det bevisst, så dytter de det bare ned så godt de kan. Noe som ikke akkurat er like festlig å høre på, spesiellt ikke de dagene jeg virkelig skulle ønske jeg hadde ham er.

Gjest Vampen
Skrevet

Hei,

jeg har ikke så mye å si om avstand, for min kjære hadde allerede opphold i Norge når vi møttes.:)

Men jeg kan anbefale et forum som heter Kulturmøte. :jepp: Der er det mange som savner kjæresten eller mannen sin som bor i et annet land. Det er også mange som kan lover og regler OM dere en dag bestemmer dere for at han f.eks skal flytte hit, eller du dit.:)

http://www.freeforum101.com/kulturkollisjo...kulturkollisjon

Kulturforskjeller.. Hehe, tja, vi har faktisk ikke møtt så veldig mange til tross for at han er arabisk.. Det jeg merker mest er vel at han har et litt annet forhold til familie, f.eks ikke at han klarer å si nei om min familie ber han om noe, selv om det de ber om er helt urimelig og jeg sier at det er lov å si nei.. :fnise: Det har ført til at han f.eks har sittet på taket til bestefar for å ta ned en antenne, til tross for at han har høydeskrekk og holdt på å pisse på seg. Også er det nok litt uvant og frustrerende for han med alt papirarbeidet som skal til i Norge, der han komemr fra går det mer på nettverk og kontakter. Også hender det han blir litt falu over at "nordmenn går nakne på gata om sommeren", spesielt om han møter ei 50 år gammel dame i bikini er han litt usikker på hvor han skal feste blikket og hva han skal si.. :fnise:

Skrevet

åh.. så koslig=)

Vi har veldig lyst til at han skal komme til Norge, men er mest det økonomiske som stopper opp litt + at vi ikke har vært så lenge sammen.. men vi skal ihvertfall få det til en dag=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...