Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Hvordan drikkes gin og hva kan jeg blande det ut med? Samme spørsmål for Cognac. Har fått et par flasker av noen som har vært ute å reist Hilsen amatøren
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Gin tonic er jo en klassiker. Ellers smaker gin ok sammen med det meste av litt bitre blandevann, som grape soda o.l (for de som orker, herregud, jeg kommer aldri aldri til å drikke den djevelens drikk igjen ). Cognac drikkes nesten alltid bar og romtemperert, men kan vel blandes i kaffe og irish coffee-liknende drikker - og med champagne. Lurer på om noen har den i eggedosis? Du kan også bruke den i (kremet) saus.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Gin kan vel blandes med litt forskjellig, men det mest vanlige er Tonic Water (Gin & Tonic). Cognac kan drikkes rent eller blandes ut med f.eks Cola. Jeg hadde ikke satset på å lage Irish Coffee med Cognac. Den skal lages med Whiskey, og vil sannsynligvis bli altfor søt med Cognac.
Elanor Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Jeg drikker gjerne gin bart, jeg, eller så lager jeg White lady: 3 cl gin 2 cl Cointreau 2 cl sitronsaft (1 ts eggehvite) Rist med is og sil i cocktailglass mmm... Endret 22. juli 2009 av Elanor
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Cognac kan drikkes rent eller blandes ut med f.eks Cola. Jeg hadde ikke satset på å lage Irish Coffee med Cognac. Den skal lages med Whiskey, og vil sannsynligvis bli altfor søt med Cognac. Ja, derfor jeg skrev -liknende. Jeg tror det kan funke noenlunde, kaffe/krem/sprit-drikker er jo litt søte pga kremen, så kan man justere mengder etter smak. Men noe særlig classy er det ikke da. Med cola har jeg aldri prøvd å blande cognac, og det må vel bli rimelig søtt det også :klø:
Gjest Eurodice Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Jeg drikker gjerne gin bart, jeg, eller så lager jeg White lady: 3 cl gin 2 dl Cointreau 2 cl sitronsaft (1 ts eggehvite) Rist med is og sil i cocktailglass mmm... Jeg går utifra at du mener centiliter, her også .
Elanor Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 Jeg går utifra at du mener centiliter, her også . Ups sann! Det gjør jeg selvfølgelig!
Gjest SmallTalk Skrevet 22. juli 2009 #9 Skrevet 22. juli 2009 Ja, derfor jeg skrev -liknende. Jeg tror det kan funke noenlunde, kaffe/krem/sprit-drikker er jo litt søte pga kremen, så kan man justere mengder etter smak. Men noe særlig classy er det ikke da. Med cola har jeg aldri prøvd å blande cognac, og det må vel bli rimelig søtt det også :klø: Det blir rimelig søtt ja, omtrent som om man blander med mørk rom. Men så er jo Cognac rimelig søtt i seg selv.
*Enigma* Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Cognac kan drikkes rent eller blandes ut med f.eks Cola. Jeg hadde ikke satset på å lage Irish Coffee med Cognac. Den skal lages med Whiskey, og vil sannsynligvis bli altfor søt med Cognac. French coffee er jo en klassiker da. Lages på samme måte som Irish coffee, men med Cognac i stedet.
skrue Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Av egen erfaring må jeg vel si at Gin drikkes med forsiktighet.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. juli 2009 #12 Skrevet 23. juli 2009 Av egen erfaring må jeg vel si at Gin drikkes med forsiktighet. Eller ikke drikkes i det hele tatt. Grantrær hører hjemme i skogen, ikke innesperret i en flaske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå