Gjest Gjest_Ingar_* Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har et problem med voldelig samboer. Noen ganger når hun blir sint kaster hun ting på meg (tallerkener, kopper, til og med en smørkniv). Jeg dukker unna som regel, og det knuser i veggen bak meg. Hun har slått meg med knyttet hånd i ansiktet en gang etter en krangel. Jeg blir lei meg når hun gjør dette. Hva skal til for å få henne til å stoppe. Har foreslått familieterapi, men hun blånekter. Føler at jeg går på nåler...
waco Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg ble stukket med saks en gang i låret jeg. Det er jo ingenting som er så hjelpesløst for en mann som å møte en aggresiv dame. En jente som er så sinna at hun nyter raseriets rus.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Hvorfor er du sammen med en som behandler deg slik? Hun nekter å gjøre noe med problemer, altså synes hun ikke det er et problem. Hun ser ikke noe galt i det hun gjør mot deg. Noe slikt hadde jeg aldri funnet meg i.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Har kun en ting å si: kom deg vekk. Verken mer eller mindre.
LilleCanCan Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Nei, jeg sier som så mange andre. Kom deg vekk. Det her er ikke "normalt".
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #6 Skrevet 23. juli 2009 Hvis du virkelig er glad i kjærsten din, ville jeg stillt hun et ultimatum. Søk hjelp for sinnet sitt, ellers orker du ikke mer. Det må være noe hun sliter med også, kanskje vet hun ikke hvorfor selv. Derfor trenger hun hjelp. Da må hun velge mellom deg og det. Hun ser vel selv også at dere ikke har det bra.
waco Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Vel, hvis dama er gæren nok så vil nok dama skylde på ingar for at hun ble så sinna. Men borgerkrig i hjemmet er jo basert på geriljakrigføring, med psykisk terror og vold med ujevne mellomrom.
Gal_dame Skrevet 23. juli 2009 #8 Skrevet 23. juli 2009 Hvorfor er du sammen med en som behandler deg slik? Hun nekter å gjøre noe med problemer, altså synes hun ikke det er et problem. Hun ser ikke noe galt i det hun gjør mot deg. Noe slikt hadde jeg aldri funnet meg i. Enig med den.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Hva skal til for å få henne til å stoppe. Har foreslått familieterapi, men hun blånekter. For at hun skal slutte, må hun ville det selv. Det vil hun ikke nå. Men det koster henne jo ikke noe å fortsette heller, så lenge du ikke bryter med henne. Du kan forsøke å motivere henne/presse henne med å si at enten kutter hun volden fullstendig ut øyeblikkelig med absolutt ingen tilbakefall, eller søker profesjonell hjelp NÅ, eller så må hun flytte ut. Ikke kom med en slik utfordring hvis du ikke er villig til å kaste henne ut om hun fortsetter. Hun kommer ikke til å ta deg seriøst hvis hun ikke virkelig innser at hun ikke kan beholde deg hvis hun fortsetter å oppføre seg respektløst og voldelig.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #10 Skrevet 24. juli 2009 Enten må hun søke ordentlig hjelp eller du bør komme deg unna. En ting er at hun nok på sikt kan ødelegge deg, men du må også tenke på hvordan det vil bli hvis dere skulle få barn sammen. Det er utrolig skadelig for barn å vokse opp i voldelige hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå