Gå til innhold

Hundeforsikring - råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg en valp, og vil skaffe hundeforsikring. Er det noen som kan råde meg til hvilken forsikring som er den rimeligste? (Eller beste om det er noen forskjell på dem). Jeg har ingen forsikringer fra før..

Har noen råd til meg?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker If. Har enda ikke hatt behov for å benytte meg av den. Men jeg ble anbefalt If framfor Agria. Agria er kjent for å være trøblete med utbetalinger. Spesielt dersom man har blandingshund.

Skrevet
Jeg bruker If. Har enda ikke hatt behov for å benytte meg av den. Men jeg ble anbefalt If framfor Agria. Agria er kjent for å være trøblete med utbetalinger. Spesielt dersom man har blandingshund.

Ok. Hvor mye betaler du sånn ca i mnd?

Skrevet
Ok. Hvor mye betaler du sånn ca i mnd?

Jeg betaler ca 1700,- i året for min BC etter gjeterlinjer. Det dekker skader for opptil 10000,-

Skrevet

Det var ikke imponerende Troyamin. Jeg betaler 3400 for to renrasede hunder hvor det dekkes sykdom og skade opp til 30 000,- pr år. Sjekk Gjensidige - begge to :)

Skrevet (endret)

Men Gjensidige har en forsikring som ikke dekker noen form for tannproblemer - så velg iallefall ikke den hvis du har en rase som sliter med tennene. Mamma har en hund forsikret i Gjensidige og er fornøyd, husker ikke hva hun betaler, men er det ikke slik at Gjensidige dekker 30.000 per skade, mens Agria har en grense per kalenderår? Vår eldste hund ble forsikret i Gjensidige, og den forsikringen gikk automatisk ut da hunden ble 10 år gammel. Det er jo ikke særlig lurt hvis man har en rase som pleier å bli eldre enn 10 år.

Agria dekker, såvidt jeg kan se, 15.000 kroner per kalenderår, og 10.000 per kalenderår etter fylte 10 år. Edit: Dette gjelder visst Agria Ulykke Veterinærforsikring. Agria Veterinærforsikring dekker 30.000 eller 45.000 per år, avhengig av hva du velger, og jeg tror også den dekker flere typer veterinærbehandling.

Dette gjelder for Agria Ulykke Veterinærforsikring:

Forsikringens omfang

Du kan få erstatning for kostnadene dine hvis en veterinær undersøker,

behandler eller pleier hunden din for en direkte følge av noen av de

nedenstående skadene:

a. Hudskader: kuttsår, bittsår, riftsår, stikksår, støtsår, skuddsår, brannskader

og frostskader

b. Skjelettskader: frakturer og fissurer

c. Leddskader: strekkskader, leddbåndskader og traumatiske luksasjoner

d. Tannskader: frakturer på framtenner og hjørnetenner

e. Muskler: traumatiske skader

f. Øyne: traumatiske skader

g. Klør: traumatiske skader

Veterinæren må undersøke og begynne behandlingen av hunden innen tre

døgn etter ulykkestilfellet.

7.1 Karenstid

Forsikringen har ingen karenstid.

7.2 Øvrige begrensninger

Du kan ikke få erstattet dine kostnader for:

1. Resepter, fakturering, gebyrer, attester eller journalutskrifter.

2. Forebyggende tiltak.

3. Implantat.

4. Veterinærens reiser, transport av hunden eller andre reiser.

5. Alternativ behandling. Noen eksempler på dette er; kiropraktikk,

gullimplantat behandling, laserbehandling og homøopati.

6. Legemiddel (reseptutskrevet eller utlevert av veterinær), medisinsk fôr,

sjampo og andre produkter ordinert eller solgt av veterinæren.

7. Avliving, obduksjon, kremering

8. Fysioterapi.

9. Skader som ikke har vært undersøkt av veterinær innen tre døgn etter

hendelsen, eller som ikke inngår i skadelisten i punkt 6.1.

Dessuten er det jo både en fast egenandel og en bevegelig egenandel (du betaler en viss prosent av summen), det kan være lurt å se på hvor store disse egenandelene er hos hvert forsikringsselskap. Det kan visst variere litt innad i selskapet også, så du bør nok ringe et par-tre forsikringsselskap, innhente tilbud og høre hvem som kan gi deg det beste tilbudet.

Hvilken forsikring som passer best for deg avhenger veldig av hvilken hunderase og hvilken type hundehold du har.

Endret av Sheenaca
Skrevet

Agria er til gjengjeld både flinkere til å finne smutthull og være vanskelig med utbetalingene enn de andre forsikringsselskapene tilsammen har jeg inntrykk av - i tillegg til å være dyrest. Aldersreduksjon har alle forsikringsselskaper, så også Agria. Kan ikke huske noen restriksjoner på tenner som er spesielt for Gjensidige dog.

Gjest Marlo
Skrevet

Har hatt både Agria og Gjensidige - og har värt veldig fornöyd med dem begge. Aldri hatt problemer med noe som helst.

Byttet fra Agria til Gjensidige av den eneste grunnen at jeg har alle andre forsikringer hos Gjensidige, dermed ble det rett og slett bare enda lettere for oss.

Skrevet

Vi har nettopp tegnet forsikring hos Agria. Vi har dekning av veterinærrregninger på 45.000 kr og kr 3000 i medisiner med egenandel på kr 1400 + 10% bevegelig egenandel. Vi betaler kr 1200 for dette.

Det som gjorde at vi valgte Agria er at de er ledende på dyreforsikring og at de har direkteoppgjør med mange dyreklinikker hvor vi bor. Har også førstehåndskjennskap til at de oppfører seg ryddige og profesjonelle i oppgjørene. De andre forsikringene vi sjekket dekket mindre enn Agria, så da var valget enkelt for oss :).

Skrevet
Agria er til gjengjeld både flinkere til å finne smutthull og være vanskelig med utbetalingene enn de andre forsikringsselskapene tilsammen har jeg inntrykk av - i tillegg til å være dyrest. Aldersreduksjon har alle forsikringsselskaper, så også Agria. Kan ikke huske noen restriksjoner på tenner som er spesielt for Gjensidige dog.

Jeg mente ikke at Gjensidige ikke dekker tannskader, men at de har ett forsikringsalternativ der tannskader ikke dekkes. Ser at det ble litt rotete formulert.

Aldersreduksjon er forsåvidt ok, men at vår tolv år gamle hund plutselig ikke er forsikret i det hele tatt fordi hun var forsikret i Gjensidige, det synes jeg er helt idiotisk.

Mulig Agria er vanskelig med utbetalingene, men mamma har iallefall ikke opplevd det på sin Agriahund (og den har vært mye syk, stakkar). Det er også veldig greit at det er direkteoppgjør, så slipper man å betale femten-tyve tusen av egen lomme, og deretter lure på om man får det igjen av forsikringsselskapet etterhvert. Da hunden døde, fikk hun også utbetalt livsforsikring med høyere sum enn hun trodde hun skulle få, sannsynligvis fordi hunden ble Champion. Det til tross for at man egentlig skal si fra om hunden er blitt Champion, men det gjorde hun aldri.

Nei, jeg kan ikke garantere at Agria er det beste selskapet, siden jeg kun har annenhåndserfaring med dem, men jeg deler nå det jeg vet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...