Jenta24 Skrevet 22. juli 2009 #1 Del Skrevet 22. juli 2009 Etter nå ha gått på floradix formula jernekstrakt har jeg byttet til Ferro-Retard jerntabletter siden tabletter er enklere å ta med seg på tur enn ei stor flaske som må holdes kaldt. Etter å ha gått på jerntablettene siden lørdag merket jeg i går at jeg hadde jeg hadde svart avføring. Kan det ha noe med jerntablettene å gjøre?Jeg spiser c-vitaminer hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 22. juli 2009 #2 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg fikk også det, så jeg vil heller være hvit og blek og svimmel enn å drite svart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lancelotte Skrevet 22. juli 2009 #3 Del Skrevet 22. juli 2009 Etter nå ha gått på floradix formula jernekstrakt har jeg byttet til Ferro-Retard jerntabletter siden tabletter er enklere å ta med seg på tur enn ei stor flaske som må holdes kaldt. Etter å ha gått på jerntablettene siden lørdag merket jeg i går at jeg hadde jeg hadde svart avføring. Kan det ha noe med jerntablettene å gjøre?Jeg spiser c-vitaminer hver dag Jepp, det er nok jerntablettene det Du kan også oppleve å få løsere/hardere avføring en normalt. Ingenting å bekymre seg for i alle fall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyrus Skrevet 22. juli 2009 #4 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er helt normalt og det har garantert noe med jerntabelettene å gjøre. Men det skal du absolutt ikke uroe deg over, for det er normalt at avføringen skifter farge når kroppen er under en slik reaksjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #5 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg spiser ikke jerntabletter fordi jeg får helt kølsvart avføring og den blir mye løsere også. Ick! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 22. juli 2009 #6 Del Skrevet 22. juli 2009 Er det virkelig sånn at dere liker bæsjen deres bedre når den er brun? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #7 Del Skrevet 23. juli 2009 Bio-Ferron, som fås kjøpt på helsekosten, gir ikke disse bivirkningene. Har selv brukt dem flere ganger, og har vært veldig fornøyd. Jeg fikk dem anbefalt av en homeopat, som selv fikk gode tilbakemeldinger fra sine pasienter på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth199 Skrevet 23. juli 2009 #8 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg fikk også det, så jeg vil heller være hvit og blek og svimmel enn å drite svart! Ja gud, det ville vært pinlig. Tenk hvis noen fikk se at driten din er svart. Rådfør deg heller med legen og spør om det er normalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. juli 2009 #9 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Etter nå ha gått på floradix formula jernekstrakt har jeg byttet til Ferro-Retard jerntabletter siden tabletter er enklere å ta med seg på tur enn ei stor flaske som må holdes kaldt. Etter å ha gått på jerntablettene siden lørdag merket jeg i går at jeg hadde jeg hadde svart avføring. Kan det ha noe med jerntablettene å gjøre?Jeg spiser c-vitaminer hver dag Det er normalt og forventet at avføringen bli mørk/sort. Ferro-retard er også en av de sterkeste tilskuddene og kan ta ganske hardt på magen. Dersom legen din har anbefalt deg jerntilskudd, har h*n gjerne anbefalt et bestemt merke også? Jeg er gravid akkurat nå, og har av den grunn litt lave jernlagre. Jeg ble anbefalt et mildere tilskudd, Ferromax. Jeg får fremdeles mørk/sort avføring, men jeg har ikke behov for sterkere tabletter. Jeg ser at en døgndose med med floradix gir et tilskudd på 15 mg jern. Ferromax som er relativt svak til tablett å være, gir 65 mg, så du får gjerne i deg litt vel mye jern dersom du ikke har påvist jernmangel og blitt anbefalt ferro-retard. For mye jern er like uheldig som for lite, og det er ikke noe som skal inntas uten at det er i samråd med lege. Ferro retard inneholder dessuten 100mg jern, som er MYE mer enn hva du normalt får i deg. Edit: Ferro retard får jeg etter hver blodgivning (er blodgiver) og da kun en tidagers kur. Da har jeg tross alt tappet en halv liter blod, og har behov for litt sterk lut. Endret 23. juli 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta24 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg fikk bekreftet av legen at jernlagrene var lave og at det var derfor de anbefalte meg og spise jerntabletter en periode for å få opp igjen de. Hun sa jeg skulle kjøpe jerntilskudd på apoteket. Det var samme hva slags type jeg kjøpte sa legen, men de visste på apoteket sa at den Ferro-Retard var det mange som brukte,så derfor tok jeg den,for da fikk jeg opp igjen jernlagrene raskere. Og jeg må innrømme at jeg føler meg i mye bedre for nå enn det jeg gjorde før jeg begynte med jerntilskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. juli 2009 #11 Del Skrevet 23. juli 2009 Ferro-retard er den typen min blodbank i utgangspunktet gir til sine givere. Dersom det skulle vise seg at giver tåler disse dårlig, får de en annen type. Jeg er blant dem som tåler Ferro-retard godt. Jeg får ikke forstoppelse av den, ei heller løs mage, men en del reagerer med at de får problemer med fordøyelsen. Det være sagt så kan alle jerntabletter gi litt hard, eller løsere avføring. Det er normalt. Så lenge du ikke blir dårlig av tablettene, og du har behov for jernet, er jo alt vel. Godt du føler deg bedre. Det er kjedelig å bli dårlig grunnet lite jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta24 Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg følte meg skikkelig dårlig og klarte ikke stokke beina ordentlig på slutten, bein og armer var blytunge, var mye svimmel,vondt i hode,kvalm, ble sliten av ingenting. Så jeg var så engstelig for at det skulle være noe alvorlig,så dro til legen for å få sjekket det for tenkte jeg kunne ikke slik lenger, bare jeg gikk ned på butikken var jeg helt ferdig når jeg kom hjem og svimmel. Så jeg føler bedring,men tar vel litt før tablettene virker skikkelig,men jeg føler energien kommer gradevis tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 24. juli 2009 #13 Del Skrevet 24. juli 2009 Så jeg føler bedring,men tar vel litt før tablettene virker skikkelig,men jeg føler energien kommer gradevis tilbake. Ja, det tar mellom 2-3 uker før kroppen ordentlig klarer å ta opp jernet, og lagrene begynner og fylles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maya Skrevet 28. oktober 2011 #14 Del Skrevet 28. oktober 2011 Men herregud da! Jeg går også på jerntabletter, men jeg driter i at avføringen min er svart så lenge jeg slutter å se ut som en halvlevende slapp vampyr! Det er vel ingen andre enn meg selv som skal titte ned i skåla for å studere verket allikevel. Så lenge dette er en normal bivirkning og magen fungere greit så er det samme hva om avføringen er gul, grøn, rosa eller svart Bare glad for å få energien tilbake og at det ikke var noe mer alvorlig enn at jeg trenger litt mere spiker i kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #15 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har du ikke lest bakpå forpakningen om at man gjerne får en svart farge på avføring når man tar jerntabletter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå