Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er sykmeldt for første gang. Jeg er sykmeldt 14 dager. Jeg har fått tre sider på sykmeldingen, den første skal jeg beholde selv, og arbeidsgiver skal ha en. Så er det den siste som skal til den som skal utbetale sykepenger. Er det NAV jeg skal sende til? Eller arbeidsgiver? Jeg er kommunalt ansatt, og sykmeldingen er pga. graviditetskomplikasjoner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet
Jeg er sykmeldt for første gang. Jeg er sykmeldt 14 dager. Jeg har fått tre sider på sykmeldingen, den første skal jeg beholde selv, og arbeidsgiver skal ha en. Så er det den siste som skal til den som skal utbetale sykepenger. Er det NAV jeg skal sende til? Eller arbeidsgiver? Jeg er kommunalt ansatt, og sykmeldingen er pga. graviditetskomplikasjoner.

De gangene jeg har vært sykmeldt, har jeg beholdt pasientskjemaet selv og sendt de øvrige til arbeidsgiver. Jeg har vært ansatt i staten. Jeg vil anta at det er de samme reglene for kommunalt ansatte.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette skal sendes til arbeidsgiver som skal videresende det til NAV

Gjest Gjest
Skrevet

Ok, tusen takk! Legen som skrev det ut kunne ikke fortelle meg dette... :S

Gjest Gjest
Skrevet
Ok, tusen takk! Legen som skrev det ut kunne ikke fortelle meg dette... :S

Dette vil variere, derfor kunne ikke legen fortelle deg det.

Kommunalt ansatte leverer til arbeidsgiver, i de tilfeller der arbeidsgiver ikke utbetaler sykepenger sendes del D til NAV.

Uansett er det arbeidsgiver som betaler for de 14 første dager da.

Skrevet

Arbeidsgiverperioden er de første 16 dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...