Eske Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hei! Min mor lager forferdelig gode vafler for tiden, som også er grove og relativt "lette" av hensyns til meg og min "slankekur". Er selvfølgelig klar over at vafler ikke er ordentlig hverdagsmat (da en fort spiser mye mer i gram enn med brødskiver) men jeg kommer fortsatt til å nyte disse en gang i blant. Uansett, det jeg lurer på er egentlig, hvor mye kalorier bør jeg regne med at det er per 100 gram i disse vaflene? Røren inneholder: 1 liter Ekstra Lett Melk Hvetemel Store havregryn (mer av dette enn av hvetemel) 3 egg Splenda Altså, det går jo an å finne ut av om jeg lager den selv, veier før og etter steking og slikt, men tenkte kanskje noen her hadde litt emr erfaring angående det. Er det noen som vet omtrent hvor mange vaffelplater det blir av ei slik røre med 1 liter melk? Og derfra, hvor mange kalorier jeg bør beregne per 100 gram...? Mulig jeg spør om noe nærmest umulig, men det finnes mye smarte folk på nett, så jeg ser ikke bort ifra at noen har peiling! Endret 22. juli 2009 av Marshmallow
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Ikke noe fett i røren? Hvordan er de da å steke?
Eske Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2009 Steker med smør eller rapsolje, det glemte jeg å nevne! Det fjerner selvfølgelig en del av "magerheta", men røra i seg selv er rimelig lett.
Chanel.No5 Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Søk opp matvarene her: http://matportalen.no/matvaretabellen Legg inn rett mengde så kan du plusse deg frem til kaloriinnholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå