Gå til innhold

Hvis du skulle reise verden rundt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og tenker og planlegger litt å reise verden rundt, og vil derfor gjerne ha litt inspirasjon og tanker.

Hva er dine favorittplasser i hele verden, hvor ønsker du og reise?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville dratt innom Miami, og Maldivene og Roma. Har vært de to første, men aldri i Roma. Og kanskje Tokyo.

Vi skal til Asia neste år og tenker Kina, Singapore, Thailand og Malaysia kanskje.

Skrevet

Av steder jeg ikke har vært før, så ville jeg hvertfall dratt innom Los Angeles, New York, Dublin, Thailand, Australia og kanskje Argentina...

Steder jeg har vært som jeg absolutt ville tatt turen innom er London, Paris, Shanghai og Praha. :)

Skrevet

Av steder jeg har vært ville jeg reist innom Hong Kong og Indonesia (bali) igjen..

Andre steder jeg ville reist er zanzibar, sør afrika, miami, tobago, irland, malaysia...

var det jeg kom på i farten! :)

Skrevet

Bali, Maldivene og India. Definitivt.

Gjest Gjest
Skrevet

Australia, New Zealand, Påskeøya, Chile, Peru, Brasil, USA (New York). Avslutte i Venezia :)

Skrevet

Av steder jeg har vært vil jeg gjerne tilbake til London, Praha, Paris, Brügge og Amsterdam :) Tipper Island også havner på den lista etter jeg har vært der :)

Det er mange steder jeg ønsker å besøke i fremtiden, de største ønskene er nok Dublin, Roma, Færøyene, Ushuaia, Buenos Aires, New York, Wien, Maldivene, Bangkok og Kambodsja.

Og for ordens skyld - med mindre det er ytterst nødvendig vil jeg styre unna Rotterdam og Hamburg, og Nice imponerte meg heller ikke nevneverdig.

Skrevet

Dratt innom Vietnam iallefall, Australia, New Zealand, India, Zanzibar, Sør Afrika, Cuba

Skrevet
Jeg driver og tenker og planlegger litt å reise verden rundt, og vil derfor gjerne ha litt inspirasjon og tanker.

Hei

Det spørs vel litt hvor mange stopp du skal ha på veien og hvor lenge du skal være borte. Men jeg ville besøkt Sør-Afrika, jeg er svak for Italia, jeg synes landene i sørøst Asia er spennende, Japan er spennende, sør Amerika...det er så mange spennende plasser å reise til og det blir alltid vanskelig når man skal prioritere ;-) Det ligger noen reisebrev på hjemmesiden min...kanskje du kan finne noen tips der?

Skrevet

Takk for svar folkens :)

Av de stedene jeg har innmari lyst til å reise nå så er det India, Australia, Argentina, Kina, Marokko (men har på følelsen at dette ikke er stedet å reise alene som jente..), transsibirske jernbane, Sør-Afrika... Mye å velge i!

Ser de fleste vil innom byer, men noen som har noen naturperler de må innom og? :)

Skrevet

Det er veldig mange plasser jeg måtte ha vurdert om jeg skulle dratt på en slik tur, det må være vanskelig å velge! Noen av "mine" er Peru, Malaysia, Namibia, India, Vietnam, Gambia, Russland, Rwanda og Nepal. Jeg ville droppet det meste innen Europa, siden det er enklere å dra dit på "vanlig ferie" senere.

Av bestemte steder, og ikke land, kan jeg varmt anbefale Angkor Wat i Kambodsja. Fantastisk!

Skrevet
Jeg ville droppet det meste innen Europa, siden det er enklere å dra dit på "vanlig ferie" senere.

Enig i dette. Samme gjelder nord-afrika, som også er lett å dra til på en vanlig ferie.

Steder jeg gjerne ville besøkt:

Israel (Jerusalem) - ikke des/jan/feb.

Kenya, noen dager på safari i Masai Mara med hest (organisert tur - ikke alene!).

Zanzibar (Tanzania).

Seychellene

India

Thailand

Kina

Australia (ville prøvd å få jobb på en bondegård på landsbygda).

Rarotonga (Cookøyene)

Venezuela, Costa Rica, Nicaragua, Panama, Guatemala, Mexico, Cuba, Den dominikanske republikk (ville brukt god tid her tror jeg.)

Evt. Miami eller New York før hjemreise. (Ville valgt det som var mest praktisk ift fly hjem, ville ikke brukt mye tid i USA).

Ellers ville jeg lagt opp ruta slik at jeg unngikk regntider og orkansesong.

God tur! :sol:

Skrevet

Jeg hadde måttet innom:

Nairobi - Kenya(vært der)

Ankor Wat -Kambosja (aldri vært, ville reist litt rundt i landet også)

Tokyo - Japan (ikke vært, men hørt mye positivt)

Så ville jeg fly til Peru (et must!!) her vil jeg besøke Cusco, Machu Piccu og Titicacasjøen, Iquitos er fint med tanke på natur, da det ligger i/ved amazonas.

Florida (ikke vært) eller kanskje Cuba

Marrakech, Tanger og Casablanca -Marokko (ikke vært)

Skrevet

Steder jeg vil reise tilbake til:

- Sozopol (Bulgaria)

- Fig Tree Bay (Kypros)

- York, Glasgow og London (Storbritannia)

- Praha (Tsjekkia)

Steder jeg ønsker å besøke:

- Tokyo og Okinawa (Japan)

- Dublin (Irland)

- Amsterdam (Nederland)

- Reykjavik (Island)

- Bath (Storbritannia)

- Firenze og Venzia (Italia)

- Paris (Frankrike)

- Mauritius

- Australia

- New Zealand

- Cuba

- Ungarn

- Estland

- Latvia

- Sveits

- Østerrike

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi hadde en rimelig standard jorden-rundt-løype, og var innom bl.a Los Angeles, Cookøyene (Rarotonga + Aitutaki), Fiji, New Zealand, Australia, og Singapore-Malaysia-Thailand (landet i Singapore, fløy ut fra Bangkok). Var egentlig veldig fornøyd med turen vår! Med mindre man har veldig (!) god tid må man jo som regel droppe noen verdensdeler.. :)

Skrevet

Av steder jeg har vært, som MÅ oppleves:

- Galapagosøyene.

- Machu Picchu.

- Tokyo (eller Japan generelt)

Også verdt å få med seg:

- Australia (se noe annet enn bare byene og stedene på østkysten)

- Hawaii (unngå Oahu)

Av steder jeg ikke har vært enda, men vil:

- Antarktis.

- Bora Bora (Fransk Polynesia).

- Påskeøya.

Europa og Nord-Afrika er bedre å ta i egne turer.

Skrevet (endret)

Ikke nødvendigvis i rekkefølge, men:

Moskva

Phuket

Egypt

Mekka

Fiji

Sydney

Maccu picchu

New York

Amsterdam

Endret av The Kitten
  • 2 uker senere...
Skrevet

Borneo og Namibia kunne jeg godt tenkt meg tilbake til. Av plasser jeg ikke har vært ville jeg besøkt:

- Kenya

- Saint Vincent og Grenadinene

- Laos

- Vietnam

- Mikronesia

. Sør-Korea

- Taiwan

- Mongolia

- Botswana

- Chile

- Filippinene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...