rainbow_dash Skrevet 22. juli 2009 #1 Skrevet 22. juli 2009 Jeg driver og tenker og planlegger litt å reise verden rundt, og vil derfor gjerne ha litt inspirasjon og tanker. Hva er dine favorittplasser i hele verden, hvor ønsker du og reise?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #2 Skrevet 22. juli 2009 Jeg ville dratt innom Miami, og Maldivene og Roma. Har vært de to første, men aldri i Roma. Og kanskje Tokyo. Vi skal til Asia neste år og tenker Kina, Singapore, Thailand og Malaysia kanskje.
sleazejenta Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Av steder jeg ikke har vært før, så ville jeg hvertfall dratt innom Los Angeles, New York, Dublin, Thailand, Australia og kanskje Argentina... Steder jeg har vært som jeg absolutt ville tatt turen innom er London, Paris, Shanghai og Praha.
Monarabb Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Av steder jeg har vært ville jeg reist innom Hong Kong og Indonesia (bali) igjen.. Andre steder jeg ville reist er zanzibar, sør afrika, miami, tobago, irland, malaysia... var det jeg kom på i farten!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Australia, New Zealand, Påskeøya, Chile, Peru, Brasil, USA (New York). Avslutte i Venezia
Mermaid Blues Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Av steder jeg har vært vil jeg gjerne tilbake til London, Praha, Paris, Brügge og Amsterdam Tipper Island også havner på den lista etter jeg har vært der Det er mange steder jeg ønsker å besøke i fremtiden, de største ønskene er nok Dublin, Roma, Færøyene, Ushuaia, Buenos Aires, New York, Wien, Maldivene, Bangkok og Kambodsja. Og for ordens skyld - med mindre det er ytterst nødvendig vil jeg styre unna Rotterdam og Hamburg, og Nice imponerte meg heller ikke nevneverdig.
Gjest Lyh Skrevet 23. juli 2009 #10 Skrevet 23. juli 2009 Dratt innom Vietnam iallefall, Australia, New Zealand, India, Zanzibar, Sør Afrika, Cuba
gard Skrevet 23. juli 2009 #11 Skrevet 23. juli 2009 Jeg driver og tenker og planlegger litt å reise verden rundt, og vil derfor gjerne ha litt inspirasjon og tanker. Hva er dine favorittplasser i hele verden, hvor ønsker du og reise? Hei Det spørs vel litt hvor mange stopp du skal ha på veien og hvor lenge du skal være borte. Men jeg ville besøkt Sør-Afrika, jeg er svak for Italia, jeg synes landene i sørøst Asia er spennende, Japan er spennende, sør Amerika...det er så mange spennende plasser å reise til og det blir alltid vanskelig når man skal prioritere ;-) Det ligger noen reisebrev på hjemmesiden min...kanskje du kan finne noen tips der?
rainbow_dash Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. juli 2009 Takk for svar folkens Av de stedene jeg har innmari lyst til å reise nå så er det India, Australia, Argentina, Kina, Marokko (men har på følelsen at dette ikke er stedet å reise alene som jente..), transsibirske jernbane, Sør-Afrika... Mye å velge i! Ser de fleste vil innom byer, men noen som har noen naturperler de må innom og?
Chan.:. Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Det er veldig mange plasser jeg måtte ha vurdert om jeg skulle dratt på en slik tur, det må være vanskelig å velge! Noen av "mine" er Peru, Malaysia, Namibia, India, Vietnam, Gambia, Russland, Rwanda og Nepal. Jeg ville droppet det meste innen Europa, siden det er enklere å dra dit på "vanlig ferie" senere. Av bestemte steder, og ikke land, kan jeg varmt anbefale Angkor Wat i Kambodsja. Fantastisk!
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2009 #14 Skrevet 1. august 2009 Jeg ville droppet det meste innen Europa, siden det er enklere å dra dit på "vanlig ferie" senere. Enig i dette. Samme gjelder nord-afrika, som også er lett å dra til på en vanlig ferie. Steder jeg gjerne ville besøkt: Israel (Jerusalem) - ikke des/jan/feb. Kenya, noen dager på safari i Masai Mara med hest (organisert tur - ikke alene!). Zanzibar (Tanzania). Seychellene India Thailand Kina Australia (ville prøvd å få jobb på en bondegård på landsbygda). Rarotonga (Cookøyene) Venezuela, Costa Rica, Nicaragua, Panama, Guatemala, Mexico, Cuba, Den dominikanske republikk (ville brukt god tid her tror jeg.) Evt. Miami eller New York før hjemreise. (Ville valgt det som var mest praktisk ift fly hjem, ville ikke brukt mye tid i USA). Ellers ville jeg lagt opp ruta slik at jeg unngikk regntider og orkansesong. God tur!
yggdrasil Skrevet 1. august 2009 #15 Skrevet 1. august 2009 Jeg hadde måttet innom: Nairobi - Kenya(vært der) Ankor Wat -Kambosja (aldri vært, ville reist litt rundt i landet også) Tokyo - Japan (ikke vært, men hørt mye positivt) Så ville jeg fly til Peru (et must!!) her vil jeg besøke Cusco, Machu Piccu og Titicacasjøen, Iquitos er fint med tanke på natur, da det ligger i/ved amazonas. Florida (ikke vært) eller kanskje Cuba Marrakech, Tanger og Casablanca -Marokko (ikke vært)
Anglofil Skrevet 3. august 2009 #16 Skrevet 3. august 2009 Steder jeg vil reise tilbake til: - Sozopol (Bulgaria) - Fig Tree Bay (Kypros) - York, Glasgow og London (Storbritannia) - Praha (Tsjekkia) Steder jeg ønsker å besøke: - Tokyo og Okinawa (Japan) - Dublin (Irland) - Amsterdam (Nederland) - Reykjavik (Island) - Bath (Storbritannia) - Firenze og Venzia (Italia) - Paris (Frankrike) - Mauritius - Australia - New Zealand - Cuba - Ungarn - Estland - Latvia - Sveits - Østerrike Mvh Yvonne
Gjest Frosk Skrevet 3. august 2009 #17 Skrevet 3. august 2009 Vi hadde en rimelig standard jorden-rundt-løype, og var innom bl.a Los Angeles, Cookøyene (Rarotonga + Aitutaki), Fiji, New Zealand, Australia, og Singapore-Malaysia-Thailand (landet i Singapore, fløy ut fra Bangkok). Var egentlig veldig fornøyd med turen vår! Med mindre man har veldig (!) god tid må man jo som regel droppe noen verdensdeler..
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #18 Skrevet 4. august 2009 Av steder jeg har vært, som MÅ oppleves: - Galapagosøyene. - Machu Picchu. - Tokyo (eller Japan generelt) Også verdt å få med seg: - Australia (se noe annet enn bare byene og stedene på østkysten) - Hawaii (unngå Oahu) Av steder jeg ikke har vært enda, men vil: - Antarktis. - Bora Bora (Fransk Polynesia). - Påskeøya. Europa og Nord-Afrika er bedre å ta i egne turer.
The Kitten Skrevet 4. august 2009 #19 Skrevet 4. august 2009 (endret) Jeg driver og tenker og planlegger litt å reise verden rundt, og vil derfor gjerne ha litt inspirasjon og tanker. Hva er dine favorittplasser i hele verden, hvor ønsker du og reise? Ikke nødvendigvis i rekkefølge, men: Moskva Phuket Egypt Mekka Fiji Sydney Maccu picchu New York Amsterdam Endret 4. august 2009 av The Kitten
crimson Skrevet 13. august 2009 #20 Skrevet 13. august 2009 Borneo og Namibia kunne jeg godt tenkt meg tilbake til. Av plasser jeg ikke har vært ville jeg besøkt: - Kenya - Saint Vincent og Grenadinene - Laos - Vietnam - Mikronesia . Sør-Korea - Taiwan - Mongolia - Botswana - Chile - Filippinene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå