Gå til innhold

Trenings og kostholds tips? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Likethecolours
Skrevet

Heisann. :)

Jeg trener 5 timer i uka, men alikevel har jeg "bilringer" på magen. Jeg har prøvd å spise sunt, slutte å spise godteri.. Men det er ikke så enkelt.. ;)

Så dersom dere hadde noen enkle tips til trening som faktisk virker, helst på mage og lår så hadde det hjulpet veldig. Og kostholdstips hadde også vert gøy:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hva du trener (ikke for å være stygg men er du sikker på at det er trening??)... Jeg løper 3-4 timer i uka og trener styrke, særlig sit-ups og jeg har ikke bilringer... Spiser du smør, majones, drikker du mye brus og alkohol, sjokoladepålegg, ferdigmiddag?? Alt dette bør du kutte ut eller kraftig ned på. Lag deg middag selv, spis mest grønnsaker, del tallerkenen i tre, 1/3 med kjøtt/fisk, 1/3 med fullkornspasta, ris eller potet og resten med grønnsaker. Spis grove kornprodukter til frokost, lunsj etc og spis mye frukt/grønnsaker. Husk å drikke mye vann så er jeg sikker på at bilringene forsvinner etterhvert.

Skrevet
Så dersom dere hadde noen enkle tips til trening som faktisk virker, helst på mage og lår så hadde det hjulpet veldig. Og kostholdstips hadde også vert gøy:)

Det er umulig å punktslanke, og ingen øvelser vil fjerne de fettrestene spesielt. Det er kun forholdet mellom kalorier inn og kalorier ut som har noe å si. Spis mindre og/eller forbrenn mer.

Skrevet

Jeg kan trene så mye jeg vil, spise så slankete jeg vil, og likevel ha mageflesk, rett og slett fordi jeg går på p-sprøyte. Når jeg i perioder slutter med hormonelle prevensjoner, får jeg en annen kroppsfasong. Sånn er det bare, og det kan jo hende det gjelder flere?

Skrevet

Frk Johansen har et godt poeng. Spiser du f.eks mye sjokoladepålegg på skivene blir det fort noen ekstra kalorier pr. uke. Hva spiser du? Og hvor mye?

Gjest *Maja*
Skrevet

Vel, kan bare gi råd ut i fra det som har fungert på meg...

Frokost:

1 stor jordbærsmoothie (gjerne med en dæsj proteinpulver)

Lunsj:

Havregrøt kokt på vann med brunt sukker og kanel

Mellom:

2 knekkebrød med leverpostei eller kjøttpålegg

Middag:

1 kyllingfilet med en knytteneve ris(skikkelig ris...jasmin etc) eller grov pasta

Kvelds:

1 jordbærsmoothie med proteinpulver

Spiser gjerne en nøtte og fruktblanding i mellom her noen ganger om jeg er ekstra sulten.

Drikker i tillegg masse grønn te.

Drikker bare vann.

Trening:

40 minutter powerwalk annehver dag(6,5 -7 km/t)

Mageøvelser på ball (30-50 rep)

Lette vekter på tricep, bryst og rygg.

30 knebøy med fokus på rumpe/bakside lår.

Gikk iallefall ned 3 kilo og har blitt mye strammere på knappe 2 uker med dette programmet...

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Jeg for min del har funnet ut en ting.

Orker ikke leve livet mitt på en slankekur, jeg spiser hva jeg har lyst på - men siden jeg trener masse så minker også lysten på masse godt.

For meg har det funket å øke treningsmengden, jeg trener 4-5 dager i uken på treningssenter - så går jeg og mannen tur to ganger i uken - da går vi 1 mil i veldig raskt tempo og prøver å slå ny rekord hver gang.

Ved å trene så mye som jeg gjør så kan jeg spise is et par ganger i uken, jeg bruker ekte majones når jeg lager hvitløksdressing, spiser meg mett og god til middag og kan ta meg et kakestykke iblant uten å få hysteriske tendenser.

Jeg har innsett at jeg ikke er syltynn - og ikke er jeg interessert i å bli det heller. Det viktigste for meg er å være i god fysisk form og ha en kropp som er preget av muskler og ikke fett, selvom jeg nok har en litt myk mage :ler:

Det er faktisk mannen min som har lært meg å bli glad i min egen kropp - takke være han har jeg sluttet å slanke meg. Jeg kjøper aldri sjokolade eller smågodt .. men har funnet ut at frukt og bær faktisk smaker bedre enn snop.

Men ingen får meg til å kutte ned på måltidene ved å måle og veie middagen min eller si at jeg ikke får spise brød til salaten på jobb ..

Skrevet
Det er umulig å punktslanke, og ingen øvelser vil fjerne de fettrestene spesielt. Det er kun forholdet mellom kalorier inn og kalorier ut som har noe å si.

Dette skulle stått øverst i uthevet skrift i "Kosthold og Trening"-tråden =)

Kan ikke bli sagt ofte nok!

Skrevet

Trådstarter du kan skrive hvordan treningsopplegget ditt ser ut, så får vi kanskje litt syn på hva du rotler med? Selv holder jeg meg vekke fra alt som inneholder mye sukker pga dansende insulin nivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...