Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #1 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har så lyst til å lære å danse! Moderne, jazz, popping, hip hop eller noe i den gata (ikke pardanser, salsa, tango eller swing). Problemet er at jeg er voksen (35 år), jeg har ikke så mye danseerfaring fra før, og har ingen erfaring med disse stilartene jeg ønsker å lære. I mitt hode er det ingen som begynner med dette i voksen alder, pluss at hiphop, popping, streetjazz etc synes å være danser "kun" for ungdom. Hvis jeg først skal lære meg dette, vil jeg gjerne trives, vil gå på kurs med andre voksne nybegynnere, og ikke være blant bare ungdommer som den rare gamle dama med stiv og støl kropp som ikke skjønner at hun er for gammel for slikt. Er det mulig? Finnes det nybegynnerkurs for slike som meg? Evt hvor? (Jeg bor i Oslo.) Eller er det bare å innse at jeg er for gammel, og fortsette å drømme meg bort i Wade Robson- og Mia Michaels-koreografiene på So you think you can dance...? Er takknemlig for alle tips og råd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #2 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg er 36 år og går på jazzballett nybegynner. Det er bare venninnen min og jeg som er over 30 på det partiet, men det bryr vi oss ikke så veldig mye om. Synes det er dumt at folk har slik tankegang som deg. Det er vel det som gjør at det ikke er enda flere av oss over 30 på slike kurs. Men jeg har ikke tenkt å la det ødelegge for meg. Gjør som dere vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #3 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg er 36 år og går på jazzballett nybegynner. Hvor danser du/hvilken danseskole? Jeg skjønner hva du sier med min sikkert negative tankegang, men av det jeg har funnet av tilbud foreløpig, virker det som om nybegynner = barn. Jeg kommer jo aldri til å bli noen god danser, har bare lyst til å danse fordi det er gøy og godt for kroppen, og da vil jeg trives med å gå på kurs. Både med selve kurset og de jeg går sammen med. Og siden jeg ikke har noen venninner som vil være med slik du har, synes jeg det er litt skummelt å melde meg på nybegynnerkurs, og risikere å havne sammen med bare barn... Finnes det kurs for voksen nybegynner tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #4 Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, det finnes jazzballett for voksen nybegynner i Oslo. Jeg går på Oslo kulturskole. Det er også for voksne på Baardar. Skjønner at det kan virke litt skummelt først, men det er jo flere i samme båt på kurset. Det er nok noen over 30 på begge de stedene. Hvis du er redd for å melde deg på, kan du bare ta en prøvetime første gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2009 #5 Del Skrevet 28. juli 2009 http://www.jensensdansestudio.com/ Sjekk ut dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #6 Del Skrevet 3. september 2009 Ta kontakt med de ulike danseskolene og spør hva de har å tilby til deg. Det er jo utrolig mange danseskoler i Oslo og omegn! Jeg kan anbefale Spin Off Dansestudio, der har de fantastisk flinke pedagoger med god utdannelse og der går det både barn, ungdom og voksne på kurs. Se her: http://www.spinoff.no/index.htm Hvis du vil gå på kurs nå bør du få sjekket dette raskt, sesongen har allerede begynt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happi Skrevet 5. oktober 2013 #7 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har så lyst til å lære å danse! Moderne, jazz, popping, hip hop eller noe i den gata (ikke pardanser, salsa, tango eller swing). Problemet er at jeg er voksen (35 år), jeg har ikke så mye danseerfaring fra før, og har ingen erfaring med disse stilartene jeg ønsker å lære. I mitt hode er det ingen som begynner med dette i voksen alder, pluss at hiphop, popping, streetjazz etc synes å være danser "kun" for ungdom. Hvis jeg først skal lære meg dette, vil jeg gjerne trives, vil gå på kurs med andre voksne nybegynnere, og ikke være blant bare ungdommer som den rare gamle dama med stiv og støl kropp som ikke skjønner at hun er for gammel for slikt. Er det mulig? Finnes det nybegynnerkurs for slike som meg? Evt hvor? (Jeg bor i Oslo.) Eller er det bare å innse at jeg er for gammel, og fortsette å drømme meg bort i Wade Robson- og Mia Michaels-koreografiene på So you think you can dance...? Er takknemlig for alle tips og råd:) Hei, fant du et sted du kunne danse :-)? Jeg har samme dilemma som deg...er paasert 40 til og med og har såååå lyst til å danse, men kjenner ingen andre på min alder og har selv vært på kurs engang der alle var 25 år og yngre...ikke såå gøy. Blir glad om jeg får tips fra deg om du fikk prøvd ut noe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 5. oktober 2013 #8 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hildemors danseskole i Bergen har et kurs de kaller Latino Street Jazz, det skal være for voksne, så vidt jeg har forstått. Vil tro at de har noe tilsvarende i Oslo, hvis det er der du bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happi Skrevet 8. oktober 2013 #9 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hildemors danseskole i Bergen har et kurs de kaller Latino Street Jazz, det skal være for voksne, så vidt jeg har forstått. Vil tro at de har noe tilsvarende i Oslo, hvis det er der du bor. Takk for tips, men bor i Oslo og har brukt timer på nettet for å finne noe...men intet som er mer enn for de over "16 år og oppover"... utrolig leitt at det ikke finnes tilbud myntet på oss gamlingene som vil danse "ungt" :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happi Skrevet 4. april 2014 #10 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg har så lyst til å lære å danse! Moderne, jazz, popping, hip hop eller noe i den gata (ikke pardanser, salsa, tango eller swing). Problemet er at jeg er voksen (35 år), jeg har ikke så mye danseerfaring fra før, og har ingen erfaring med disse stilartene jeg ønsker å lære. I mitt hode er det ingen som begynner med dette i voksen alder, pluss at hiphop, popping, streetjazz etc synes å være danser "kun" for ungdom. Hvis jeg først skal lære meg dette, vil jeg gjerne trives, vil gå på kurs med andre voksne nybegynnere, og ikke være blant bare ungdommer som den rare gamle dama med stiv og støl kropp som ikke skjønner at hun er for gammel for slikt. Er det mulig? Finnes det nybegynnerkurs for slike som meg? Evt hvor? (Jeg bor i Oslo.) Eller er det bare å innse at jeg er for gammel, og fortsette å drømme meg bort i Wade Robson- og Mia Michaels-koreografiene på So you think you can dance...? Er takknemlig for alle tips og råd:) Jeg fant, jeg fant :-) Hip hop for voksne i Oslo mellom Sinsen og Carl Berner, de fleste er sikkert rundt 30-35 (men ingen som vet at jeg er over 40 ;-) OSLO STREETDANCE (http://streetdance.no/) onsdager kl 18. Det er kjempegøy og instruktøren er sååå flink :-) Alle får prøvetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå