summermel Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Jeg vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette, men jeg prøver her Jeg har en vennine som sa til meg at hun kunne få tak i noen tabletter for å gå ned i vekt, hun sa at det var tabletter som de bruker på hester som har astma, de heter clenbuterol. Jeg er veldig skeptisk på tabletter fra før, så jeg sa straks nei takk. Men jeg har tenkt veldig masse på dette, spesielt nå i det siste og har veldig lyst til å prøve dette, bør jeg gjøre det? Jeg kan si at det største ønsket mitt over alt er å gå ned noen kilo, og ja jeg vet at det er bare å legge om kostholdet, trene osv.. men det er ikke barebare for meg, jeg synes jeg spiser så å si sundt fra før, eneste jeg kunne blitt mye flinkre med er treningen, men det kommer jeg ikke så lang vei med siden jeg har utrolig dårlig selvtillit og helst vil se resultat med en gang.. Jeg har begynt å trene mange ganger, men hopper av pga at jeg ikke ser noe framgang, og jeg er så DRIT lei at dere aner ikke!! Men det jeg har lyst til er ikke å gå på disse tablettene så lenge, men bare gå ned noen kilo som en start på treningen om dere skjønner? For hvis jeg merker endringer vil er jeg utrolig sikker på at jeg klarer å holde treningen gående.. Så det er bare for å komme i gang Men hva synes dere? Jeg må også nevne at både pappa og onkel har hatt hjerteinfarkt, og jeg leste litt om disse tablettene på nettet en sted der det sto at det ikke var lurt å bruke de dersom du har noe hjertesykdom i familien.. Men jeg vil så gjerne, er det noen av dere som har prøvd dette? funker det? Tusen takk for svar!!
Gjest Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Nei,du bør ikke prøve det,helsa er ikke noe man skal spøke med... det tror jeg du vet innerst inne selv siden du må spørre dette spørsmålet (?) Fornuftig trening og morsjon kombinert med et sunt og variert kosthold er derimot ikke farlig
Babyrus Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Du bør absolutt ikke ta disse tabelettene i forsøk på å gå ned i vekt. Vektreduksjon må foregå på en naturlig måte for at man skal kunne gå ned i vekt og forbli der. Stoffet Clenbuterol er på dopingslisten i Norge, noe som vil si at det er veldig sterkt og ikke noe barn/ungdom bør ta. Det er sant som du sier at stoffet brukes som astmamedisin på hester, men også mennesker. Det sier seg vel selv at å ta astmamedisin i forsøk på å gå ned i vekt, ikke kommer til å fungere særlig bra på kroppen. Jeg vil sterkt anbefale deg til å heller trene, da trening er mye mer effektivt og kjapt enn å slanke seg ved brukt av medikamenter. Medikamenter kan føre til en vektreduksjon fort, men du vil like raskt gå opp i vekt når du slutter å ta pillene igjen...
Gjest Blondie65 Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 For å øke selvtillitten din, hva med å melde deg på et dansekurs som trening? Da får du gjort noe med selvtilliten, du får beveget deg og du får trent noe som er gøy. Eller finne en eller annen sport som du kunne tenke deg å drive med og som også kan få litt gøy inn i treningen? Jeg begynte for en stund tilbake å sykle frem og tilbake til jobb. Trodde aldri jeg skulle like det, men det gjør jeg - synes det er kjempegøy. God trening er det også, og man merker fort fremgang i formen. Når det gjelder kosthold - det kan være så sundt som det bare vil - men hvis du spiser for mye så hjelper det ikke på vekten. Det er min utfordring - å lære meg å spise mindre.
Sekretæren Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Tråden stenges iht KGs regler Miss Shorty, mod
Anbefalte innlegg