Gå til innhold

Politikk og sex

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2009/07/21/nyheter...italia/7288784/

Artig at man i landet som huser vatikanet har et så avslappet forhold til sex, selv ikke alle disse "skandalene" har påvirket statsministerens popularitet. Lurer på hvordan moralistene her til lands hadde reagert om jensemann hadde moret seg litt. Personlig mener jeg sex er noe som hører privatsfæren til og som media og opinionen slett ikke har noe med. Om f.eks Martin Kolberg, Torbjørn Jagland og Brustad har trekant på AP-landsmøtet er det en ikke-sak, noe som ikke har noe i avisene å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åjada her kan man grave dypere.......hvilken norsk journalist ville IKKE skrevet om AP-storyen tror du ??? Vi lever tross alt i et "kikker" og "overvåknings"-samfunn da. Ta debatten om tipsing til avisene, Aaberge/Hennie-saken, ytringsfrihet på generelt grunnlag. Se & Hør lever i beste velgående, og folk elsker sladder, men JA for oss som ikke er interessert så er det en IKKE-sak. Norsk media plukker opp det som kommer av lærdom fra utlandet, og det fins jo flust av "skandaler" som omhandler sex og politikk (England,USA,Italia you name it....). Desverre så er jo ikke dette noe nytt, og ei heller når det gjelder Berlusconi. Tabbekvoten hans er jo for lengst brukt opp, det er vel kun han selv som ikke skjønner hvor upopulær han er. Vel, om det skjer en adferdsendring blant jopurnalister til det bedre.......neppe.........ser ikke at det har vært mye lærdom etter Dianas død desverre.

Skrevet

Ser da for all enkelhets skyld at dette tema kunne passet inn under andre tråder her på forumet.... I`ll pass on...men artikkelen som det refereres til er vel på rett plass, ellers svarte jeg som det kunne passet i en annen tråd......

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet
Åjada her kan man grave dypere.......hvilken norsk journalist ville IKKE skrevet om AP-storyen tror du ??? Vi lever tross alt i et "kikker" og "overvåknings"-samfunn da. Ta debatten om tipsing til avisene, Aaberge/Hennie-saken, ytringsfrihet på generelt grunnlag. Se & Hør lever i beste velgående, og folk elsker sladder, men JA for oss som ikke er interessert så er det en IKKE-sak. Norsk media plukker opp det som kommer av lærdom fra utlandet, og det fins jo flust av "skandaler" som omhandler sex og politikk (England,USA,Italia you name it....). Desverre så er jo ikke dette noe nytt, og ei heller når det gjelder Berlusconi. Tabbekvoten hans er jo for lengst brukt opp, det er vel kun han selv som ikke skjønner hvor upopulær han er. Vel, om det skjer en adferdsendring blant jopurnalister til det bedre.......neppe.........ser ikke at det har vært mye lærdom etter Dianas død desverre.

"I Italia er det slett ikke sikkert at de nye lydopptakene får politiske konsekvenser. Berlusconi er svært populær, og har konsekvent hatt godt over 50 prosent av folket i ryggen på meningsmålinger gjort også etter at de siste skandalene begynte å rulle."

Jeg synes det er imponerende at en mann som har passert 70 er såpass viril og energisk. Oppfatter ikke dette som noe negativt, i tillegg er han singel så han gjør seg ikke skyldig i utroskap heller. Jeg synes Berlusconi burde vært et forbilde for mange andre 70-åringer som tror livet slutter når man har passert 40.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Personlig mener jeg sex er noe som hører privatsfæren til og som media og opinionen slett ikke har noe med. Om f.eks Martin Kolberg, Torbjørn Jagland og Brustad har trekant på AP-landsmøtet er det en ikke-sak, noe som ikke har noe i avisene å gjøre.

Jeg mener det absolutt har offentlighetens interesse om politikere gjør noe som er diametralt i strid med den moralen de forfekter og mener vi bør leve etter.

La oss hypotetisk si vi har en gift politiker i et kristent parti som står for en sterkt seksualmoral. Jeg mener det da absolutt er av interesse om han gjør en annen kvinnelig politiker gravid så denne blir alenemor, i tillegg til at han er kjent for å 'forsyne seg' på utenlandsreiser.

Samme som om en SV'er aller Ap'er snyter på skatten eller bruker svart arbeidskraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...