Gjest JulieB Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Hvilke muskelgrupper trenes hovedsaklig når man rir, noen som vet? Lurer dessuten på om noen vet om ridning har effektiv virkning på depresjoner osv?
galskap Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Hvilke muskelgrupper trenes hovedsaklig når man rir, noen som vet? Lurer dessuten på om noen vet om ridning har effektiv virkning på depresjoner osv? du trener det aller meste på hele kroppen=) fordi du bruker hele kroppen til å styre hesten, holde igjen hesten, stelle hesten osv... dyr generelt kan ha en positiv innvirkning i hverdagen om dette er noe som gjør deg glad=) hjelper meg i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #3 Skrevet 22. juli 2009 Hovesaklig rygg og rumpe/lårmuskler vil jeg påstå. Men du er støl i hele kroppen flere dager etterpå dersom du ikke er vant med å ri:P Det er kjempegøy! Definitivt et løft dersom du sliter med depresjoner. Følelesen av å mestre et dyr på flere hunde kilo er noe man blir stolt av:)
Gullfia Skrevet 22. juli 2009 #4 Skrevet 22. juli 2009 Jeg har aldri vært i så god form som da jeg hadde hest selv. Så godt som alle musklene i hele kroppen får seg en god omgang juling under en skikkelig økt, til og med de du ikke visste du hadde Jeg har for morro skyld prøvd å ri med pulsklokke både på sprang og dressurtime, og det var vel så effektivt som en time på treningsstudio. Om MYE morsommere ikke minst. I tillegg til ridningen er det flere aktiviteter som følger som (kommer litt an på om man har hest selv og hvilken stall man holder til i selvfølgelig): Stell og børsting, møkking, bære høyballer, spa spon+++ Det er også bevist at fysisk trening, frisk luft og kontakt med dyr er bra for psykisk helse så GO FOR IT
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 ridning er kjempego trening:) merker det spesielt på ryggen, har slitt med den i årevis, og er bedre nå som jeg har hest:) har slitt med psykiske problemer i flere år, kjøpte hest for ett år siden, kjenner energien komme tilbake, jeg må komme meg opp og ut til hesten, jeg kan ikke bare være inne på sofaen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå