Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest JulieB
Skrevet

Hvilke muskelgrupper trenes hovedsaklig når man rir, noen som vet?:) Lurer dessuten på om noen vet om ridning har effektiv virkning på depresjoner osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilke muskelgrupper trenes hovedsaklig når man rir, noen som vet?:) Lurer dessuten på om noen vet om ridning har effektiv virkning på depresjoner osv?

du trener det aller meste på hele kroppen=) fordi du bruker hele kroppen til å styre hesten, holde igjen hesten, stelle hesten osv...

dyr generelt kan ha en positiv innvirkning i hverdagen om dette er noe som gjør deg glad=) hjelper meg i hvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet

Hovesaklig rygg og rumpe/lårmuskler vil jeg påstå. Men du er støl i hele kroppen flere dager etterpå dersom du ikke er vant med å ri:P

Det er kjempegøy! Definitivt et løft dersom du sliter med depresjoner. Følelesen av å mestre et dyr på flere hunde kilo er noe man blir stolt av:)

Skrevet

Jeg har aldri vært i så god form som da jeg hadde hest selv. Så godt som alle musklene i hele kroppen får seg en god omgang juling under en skikkelig økt, til og med de du ikke visste du hadde :) Jeg har for morro skyld prøvd å ri med pulsklokke både på sprang og dressurtime, og det var vel så effektivt som en time på treningsstudio. Om MYE morsommere ikke minst.

I tillegg til ridningen er det flere aktiviteter som følger som (kommer litt an på om man har hest selv og hvilken stall man holder til i selvfølgelig):

Stell og børsting, møkking, bære høyballer, spa spon+++

Det er også bevist at fysisk trening, frisk luft og kontakt med dyr er bra for psykisk helse så GO FOR IT :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

ridning er kjempego trening:) merker det spesielt på ryggen, har slitt med den i årevis, og er bedre nå som jeg har hest:)

har slitt med psykiske problemer i flere år, kjøpte hest for ett år siden, kjenner energien komme tilbake, jeg må komme meg opp og ut til hesten, jeg kan ikke bare være inne på sofaen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...