Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest<3
Skrevet

Hei! Jeg og samboeren min har bestemt oss for å prøve.. og noen ting blir man ikke klok på. Har lange sykluser (35dager), og sjekket en eggløsningskalkulator på nett. den mente jeg skulle ha eggløsning 19.juli. hadde sex den 18. og den 19.

Det jeg lurer på er... MÅ man ligge lenge etter? dere som har barn, eller som prøver, ligger dere med bena høyt hevet så og så lenge? tror kanskje jeg var litt for rask til å løpe på do...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Har det egentlig noe å si?

det er jo det jeg lurer på da ..

Gjest Marlo
Skrevet

Legene sier jo at det ikke har noe å si om man ligger en time eller går på do rett etterpå.

Ja, reiser man seg opp så renner jo en del säd ut, men det finnes nok plenty nok igjen der inne også ;)

Sitter det så sitter det.

Gjest Gjest
Skrevet
Legene sier jo at det ikke har noe å si om man ligger en time eller går på do rett etterpå.

Ja, reiser man seg opp så renner jo en del säd ut, men det finnes nok plenty nok igjen der inne også ;)

Sitter det så sitter det.

Håper det sitter da! takk for svar:) utålmodig vettu..:P

Skrevet

Vil bare tipse deg om at det slettes ikke er sikkert at du har EL på dag 19 selv om en EL-kalkulator sier det.

Selv har jeg aldri lagt særlig lenge, kanskje bare for å kose meg i armkroken til mannen, men ikke mtp. svømmerne.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde sykluser på 36 dager før jeg begynte på pille og den ble ustabil etter det. Men da jeg hadde den syklusen på 36 dager så tempa jeg meg og slikt og fant Eggløsning på dag 23! Høres jo litt ulikt fra deg?

Man kan jo regne sånn ca. at eggløsning skjer, så går det 14 dager omtrent før man får mens. Men mye sikrere å tempe, charte og evt ta EL-test tenker jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Mener selv jeg har kjent ett stikk og hatt litt el slim rundt dagene kalkulatoren har ment ting skulle være i gjære. Men jo, burde selvsagt trådd til med andre remedier og. Tenker nå at om det ikke er noe på gang, denne gangen, så kjører jeg på med el tester etter neste mens. Er litt irritert over meg selv at jeg ikke kjørte på med tester denne gangen, men gjort er gjort. Mannen reiser mye (ca halve året tilsammen) så det er ikke bare bare å få dette til å klaffe..

Gjest gjest<3
Skrevet

btw, brukte kalkulatoren på babyverden.no. Med en syklus på 35 dager +/- så havnet el på dag 21. (dato 19juli, ikke dag 19..;) )men at man er fruktbar ett par dager før og etter. Får teste med el-tester neste runde og håpe det går i orden med tanke på at han er hjemme. Om ikke blir det vanskelig..:P

Takker for svar forresten, dette er virkelig en hel vitenskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...