Gå til innhold

Noli sin prøvetid

Noli

Anbefalte innlegg

Det gikk ganske greit. Vi snakket litt om forskjellige ting, jeg fikk henvisning til gynekolog og jeg fikk forlenget sykemelding pga. betennelse i knærne.

Tar vel sikkert en milliard år før jeg får time hos gynekologen, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gikk skremmende rakst! Har fått time hos gynekolog den 29.09. Føles som en evighet til, men det kommer vel sikkert til å gå raskt.

Ellers skjer det ikke så mye spennende her for tiden, venter på EL, og da blir det jo en del dødtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL nærmer seg igjen og kjenner jeg er mindre optimistisk enn jeg var forrige pp, men det er sikkert helt uten grunn. I følge tickeren jeg har i første innlegget er det 4 dager til EL, mens i følge kalenderen på mobilen min er det seks dager.

Av en eller annen grunn forventer jeg ikke å få EL i det hele tatt denne pp. Har liksom ingen symptomer på at det nærmer seg, men de kan jo ennå komme, spesielt om det er seks dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer sikkert om 5 dager skal du se!!

Ikke mist håpet på EL, den kommer vettu :jepp:

Så bra du fikk time hos gynekolog så fort. Det er slitsomt å vente på de tingene.

Er du sånn som kjenner EL tidlig? jeg har alltid vært som har fått EL teng dagen før EL jeg. Puppene begynner å bli ømme, buksene sitter litt trangere over magen.. you know.. Og dagen det er har jeg mensmurringer i 2 timers tid...

Krysser fingrene for deg Noli! :tommelopp:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å merke EL, ja. Får et par kviser, mye mer utflod, mer sexlyst osv. Men nå husker jeg ikke nøyaktig hvor tidlig jeg pleier å merke det, så det kan jo være det bare er jeg som er overhysterisk.. :sjenert:

GU-timen min ble flyttet fra 29. til 08. i dag, noe som betyr færre uker å grue seg på. Er vel greit å bare bli ferdig med det, men kan ikke se jeg ser frem til det. Mannen skal være med, og jeg er så sjenert.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Fikk neg. EL-test i går morges, tok en til på ettermiddagen, den ble pos. I dag har jeg fått neg. test igjen..

Om jeg ikke hadde testet to ganger i går, hadde jeg jo gått glipp av hele den pos. testen.. :lete:

haha, jaja! Da får jeg forhåpentligvis EL i dag da. Hipp hurra for det! :hoppe:

Har ellers litt sånn mens-smerte-liknende smerter på venstre side av magen, lurer på om jeg pleier å ha det når jeg har EL? Har jo ikke hatt det så ofte, så har ikke lagt merke til det før i hvert fall.

Håper vi treffer denne mnd. da, så jeg slipper gynekologen i neste pp! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Noli. Håper det er ok at jeg følger med litt her? Mannen min og jeg hadde også problemer med å bli gravide og måtte gjennom prøverør, men nå er vi foreldre til verdens fineste lille jente. Det blir spennende med utredningen nå! Men, forhåpentligvis blir du gravid i denne PP-en og slipper unna hele "styret" :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for oppmuntring. Jeg trenger å lese sånne historier, for noen ganger ser jeg ganske mørkt på det.. Det har vært så mye slit og så mange nedturer, at jeg ikke kan se for meg at vi skal få det til noengang.. :sukk:

Nå er jeg 6DPO, og kjenner foreløpig ingenting. Har veldig liten tro på at jeg er gravid denne mnd, men det hadde vært kult! Gruer meg voldsomt til utredningen, selv om det nok ikke er farlig eller vondt.. Bare 10 dager igjen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner følelsen av det å aldri få det til. Vi prøvde i 3 år før vi lyktes, og det finnes de som prøver mye lenger også (men de fleste bruker mindre tid altså). Husk at de aller, aller fleste som ønsker å bli gravide blir det til slutt!

Selv syntes jeg det var godt å komme i gang med utredning, for da skjedde det i hvert fall noe. Det tok ca. 1 år fra utredningen startet til jeg ble gravid, men det kan jo ta mye kortere tid også! Dersom du har PCO som du tror, kan det hende du vil lykkes med Pergotime (middel som gies til kvinner som har manglende eller få EL-er). Jeg gikk på Pergo først, men lyktes ikke ettersom problemet ikke lå der.

Det finnes forøvrig også PCO-ere som blir gravide av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for oppmuntring. Jeg trenger å lese sånne historier, for noen ganger ser jeg ganske mørkt på det.. Det har vært så mye slit og så mange nedturer, at jeg ikke kan se for meg at vi skal få det til noengang.. :sukk:

Nå er jeg 6DPO, og kjenner foreløpig ingenting. Har veldig liten tro på at jeg er gravid denne mnd, men det hadde vært kult! Gruer meg voldsomt til utredningen, selv om det nok ikke er farlig eller vondt.. Bare 10 dager igjen nå..

Så fint at dere fikk raskt time til gynekologen. Ikke noe å grue seg til. Vanlig gynekologisk undersøkelse og ultralyd av livmor og eggstokker. Kanskje noen blodprøver hvis du ikke allerede har tatt det. Og så en samtale om hvor lenge dere har prøvd, syklus etc etc. Var der selv for 3 uker siden, gikk helt greit. Fikk med meg Pergokur som jeg skal begynne på i neste syklus og skjema for sæd-prøve av mannen.

Helt ufarlig - promise :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk overraskende raskt. Ble veldig glad for det!

Om EL stemmer denne mnd, får jeg mensen to dager før gynekologen, det er vel kanskje det jeg synes er mest ille. Vet ikke om han kanskje utsetter undersøkelsen da eller?

Men mannen skal jo være med og levere sædprøve og litt forskjellig, så har ikke lyst å utsette timen heller.

Hadde du med deg mannen din, rubie? Var han tilstede under undersøkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gikk overraskende raskt. Ble veldig glad for det!

Om EL stemmer denne mnd, får jeg mensen to dager før gynekologen, det er vel kanskje det jeg synes er mest ille. Vet ikke om han kanskje utsetter undersøkelsen da eller?

Men mannen skal jo være med og levere sædprøve og litt forskjellig, så har ikke lyst å utsette timen heller.

Hadde du med deg mannen din, rubie? Var han tilstede under undersøkelsen?

Jeg var dag 5 i menstruasjonen da jeg var til gynekologen. Blødde ikke så mye. Kunne gjøre en vanlig undersøkelse, men fikk ikke tatt celleprøve. Skal gjøre det ved neste time i desember siden det er mer enn 3 år siden sist. Skulle ikke være noe i veien for å gjøre en generell undersøkelse + ultralyd selv om du blør, men det er jo kanskje litt ubehagelig for deg hvis du blør mye på det tidspunktet.

Mannen min var ikke med denne gangen siden han var på jobb. Han har vært med tidligere da jeg ble undersøkt i forbindelse med MA. Da satt han ved siden av meg under GU´en også. Og han skal nok få bli med på den første undersøkelsen hvis jeg blir gravid igjen. Var ikke noe kjekt å ligge der alene og få beskjed at "her er det nok ikke noe liv"... Men nok om meg :sjenert:

Det går helt fint å ta med mannen, og jeg vil nok anbefale at han står sammen med deg i hodeenden. Det burde ikke gynekologen si noe på. Det viktigste er jo at det blir en ok opplevelse for deg.

Går nok fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper mensen kommer litt tidlig, eller litt sent (og aller helst ikke i det hele tatt), sånn at jeg slipper å ha mensen når jeg er hos gynekologen. Men det spørs vel, med min flaks. Men, men - mannen skal være med, og det går nok sikkert helt greit.

Takk for oppmuntringer, det hjelper! :) Føler meg jo litt teit som gruer meg sånn til gynekolog, men det er vel ingen jenter som liker det uansett. Og det føles ekstra skummelt når det er for å finne ut hvorfor vi ikke får barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hva skal jeg si.. Er 10 DPO i dag, og måtte bare teste i morges. Tisset på pinnen, satt alarmen på fire minutter siden man skal lese av resultatet innen fem minutter. Mannen måtte tisse, så jeg gikk ut av badet. Etter noen få sekunder hørte jeg fra badet:

"Du! Hallo! Det er en strek her!"

"Ja, det er meningen, det er kontrollstreken...." svarte jeg tamt, og måtte le litt av mannens entusiasme.

Fra badet kom det: "Tror du jeg er helt dust eller? Det er en strek i tillegg til kontrollstreken!"

Og det stemmer jammen! Den er veeeeeeeldig svak, men det er ingen tvil om at den faktisk er der. :sjokkert: Bare for å være på den sikre siden, måtte mannen også tisse på en pinne, og han er ikke gravid i hvert fall.. :fnise:

Nå er jeg helt sjokkskadet. Klarer ikke tro det i det hele tatt, så testen min er blitt stirret på og sammenliknet med mannen sin i hele dag. Tør ikke slippe jubelen løs ennå, er jo bare 3+3 om det stemmer, og det er jo ekstremt tidlig..

Kan jo være bare en kjemisk også. Tester på nytt på fredag, så får vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk! Jeg drister meg til å si gratulerer og håper streken bare blir sterkere. Jeg testet 12 dpo og fikk en svaaak strek, som bare ble sterkere de neste dagene.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :) Tok en ny i dag, bittelitt sterkere strek, men fremdeles sånn at den ikke synes fra alle vinkler, men den er der og den er rosa og fin.

Har kjøpt en ClearBlue Digital nå, men den tør jeg ikke å ta før på søndag. Er livredd for at den skal bli negativ, men samtidig er jeg overraskende rolig i forhold til det hele. Vet jo veldig godt at kjemiske ikke er uvanlig, og at jeg ikke burde testet så tidlig..

Men jeg måtte bare, for jeg er så himla kvalm. Mest om ettermiddagen kvelden. Håper det er et godt tegn! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men så er det alle de som sier at iiiiiiingen merker symptomer før uke seks, og det er jo to uker og tre dager til..

Men jeg klarer heller ikke overtale meg selv til å tro at jeg har fått falsk positiv på tester to dager på rad. Jeg er i hvert fall hundre prosent sikker på at vi har klart å befrukte et egg og at dette egget har vært festet i livmoren min. Jeg håper bare det fortsetter å være det..

Jeg tør ikke slappe av og slippe jubelen løs helt ennå, kjenner jeg er så utrolig sliten av å være langtidsprøver. Det finnes ikke ord for å beskrive det engang, og jeg lurer på om jeg er unormal. Burde kanskje følt en enorm lettelse og lykke nå, men i stedet er jeg bare så inderlig redd for at noe skal gå galt og jeg må gjøre alt dette om igjen..

Herregud for noen år disse to har vært.. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...