Gå til innhold

Tradisjonell fordeling av husarbeidet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor har dere valgt denne måten å fordele på, og er du/dere fornøyd med den? Bare nysgjerrig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Som en som har vært innom kjønnsspørsmålet flere ganger i løpet av studiet, er det interessant å notere seg at arbeidsfordelingen består.

Jeg og kjæresten har en blandingsfordeling: Jeg gjør jenteting, han gjør alt mulig. Altså, jeg kan skifte dekk og tømme utedoen og slikt, men som oftest er det han som tar tak før jeg rekker å komme i gang. Han er håndverker og veldig god til slikt, mens jeg er teoretiker og god til å hjelpe til med CV-skriving etc.

Samtidig liker han å bake og lage mat, er superflink til å vaske, men ikke så voldsom på å rydde. Nå bor vi riktignok ikke sammen, men vi er sammen hos en av oss omtrent hver dag og deler på husarbeid, men unntak av boligvasking, hvor hver av oss tar seg av vår respektive bolig.

Mat lager vi faktisk som oftest sammen, og oppvasken tar vi sammen også (han vasker, jeg tørker).

Endret av tineline
Skrevet

Nå som jeg er gravid, tar mannen støvsuging og vasking av gulv, mens jeg tørker støv og vasker badet.

Han tar klipping av plen og sånne tyngre ting, mens jeg går med søppel og luker i hagen.

Før jeg ble gravid - *tenke* hadde vi vel faktisk omtrent samme fordeling :fnise: Han vasket iallefall gulvene, mens jeg nok støvsugde litt oftere enn jeg gjør nå.

Mat lager begge to, kommer an på hvem som er først hjemme fra jobb etc.

Jeg tar som regel alt av klesvask, han hjelper med å bære baljen med det som skal henges opp, og hjelper av og til med å henge opp også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...