Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å prøve meg på pilates for å stramme opp kroppen og kanskje gå ned noen få kilo.

Men virker det? Er det noen her som har prøvd pilates med godt resultat?

:trene:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vurderer å prøve meg på pilates for å stramme opp kroppen og kanskje gå ned noen få kilo.

Men virker det? Er det noen her som har prøvd pilates med godt resultat?

:trene:

Funker som bare f. Etter ett år med pilates tar jeg nå 140kg i benkpress...

Spøk til side, pilates fungerer og det samme med yoga. Er du relativt utrent så kommer du til å kjenne det godt :)

Hvis målet også er å slanke seg så kan du godt gjøre det sammen med enten pilates eller yoga trening, men da bør du ha en slags kostholdsplan også mener nå jeg :)

Skrevet
Funker som bare f. Etter ett år med pilates tar jeg nå 140kg i benkpress...

Spøk til side, pilates fungerer og det samme med yoga. Er du relativt utrent så kommer du til å kjenne det godt :)

Hvis målet også er å slanke seg så kan du godt gjøre det sammen med enten pilates eller yoga trening, men da bør du ha en slags kostholdsplan også mener nå jeg :)

helt enig=) pilates er veldig bra trening. med det og ett godt kosthold blir det nok bra=)

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Pilates er trening for "korsettet" og er med på å stramme opp kroppen og gi oss bedre holdning .. Inn med magen og rett opp ryggen - genial trening.

Jeg trener pilates minst en gang i uken og har blitt helt avhengig. Har fått mye strammere kropp - men det er ikke bare pga pilates - jeg trener mye annet også. Men pilates er topp :)

Gjest Gjest
Skrevet

Både yoga og pilates er bra trening, som funker for å stramme opp kroppen, få bedre holdning og myke opp (i tillegg til at det føles skikkelig bra). Jeg har trent bare _litt_ pilates og litt yoga de siste månedene og jeg ser stor forskjell, først og fremst på holdningen og at jeg kjenner jeg er sterkere og mer balansert (fysisk og psykisk). Tror ikke det er noe en går ned i vekt av, men kommer kanskje an på intensiteten. Ville kombinert med noe kondisjonstrening og godt kosthold for mest mulig helhetlig resultat.

Skrevet

Noen erfaringer med "hjemme-trening" eller MÅ man på treningsstudio?

Tips til en nybegynner.... Trenger jeg matte? Ball? Strikk? Eller holder det med treningsDVD? Håper ikke det var så dumme spørsmål, men er litt "grønn" og ser at det fort blir dyrt å bestille masse rart...

Gjest Gjest
Skrevet
Noen erfaringer med "hjemme-trening" eller MÅ man på treningsstudio?

Tips til en nybegynner.... Trenger jeg matte? Ball? Strikk? Eller holder det med treningsDVD? Håper ikke det var så dumme spørsmål, men er litt "grønn" og ser at det fort blir dyrt å bestille masse rart...

Jeg har trent hjemme bare og synes det fungerer. Matte og ball var gode investeringer, andre ting har jeg ikke kjøpt eller trengt ennå. Det ligger mange videoer på youtube så du kan få et inntrykk, men er sikkert lurt å kjøpe en dvd eller en bok med et fullstendig treningsopplegg. Mange pilatesøvelser er så lette å gjøre teknisk at jeg tror ikke man MÅ på studio. Jeg trener yoga hjemmefra også jeg da... med en anerkjent bok (Moving into Stillness) som forklarer GRUNDIG hva som er basis og det viktigste i stillingene, samt at jeg søker opp ting jeg blir usikker på på nettet, kommer man egentlig ganske langt, men det er viktig å ta det litt sakte i begynnelsen så man får alt inn... Det å bli korrigert av andre av og til er nok også en stor fordel.

Gjest EmilyLane
Skrevet

Jeg er hekta. Bruker den Windsor Pilates serien du får kjøpt på tv-shop.

Gått ned 15 kilo, har kjempebra holdning og null vondt i ryggen mer. Anbefales på det sterkeste :jepp:

• 4 uker senere...
Gjest Jaybabe
Skrevet

Det er super effektivt!

Når det kommer til god hjemmetrening trener jeg nå med IFORM "flat mage med pilates" og der er det mye gjentakelser av hva som blir gjort på Windsor pilates.

Denne kan du få bestilt på Bonnier sine sider - eller evt gå inn på Iform.nu.

Så langt - kjempefornøyd!! =) Så trenger du ikke annet enn treningsmatte heller!

Det er så lett som bare det!

Skrevet

Pilates er super trening!

Jeg merket stor forskjell raskt da jeg begynte med det.

Jeg klarer ikke presse meg selv like mye som en trener gjør, så jeg trenger treneren. (Mun er heldig og har en venninne som er pilatesinstruktør...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...