Gjest Gjest_Girlie_* Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Hei! Jeg skal på 60/70 talls fest og har lyst til å ha håret noe likt som dette: dette Hvordan gjør jeg det?
Xtra_lilje Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Ikke prøvd selv, men kjenner en som laget en slagt puff...hun brukte en knestrømpe i nylon, stappet papir/tørkerull i midten av den, la den på midten av hodet og bandt strømpen rundt bakhodet - omtrent som et vanlig hårbånd. deretter danderte og tuperte hun resten av håret, og toppet det hele med et pyntebånd som også dekket over nylonstrømpen. må sies at hun har mye hår da.. blir fort litt corny om man kan se strømpen...
Gjest Marlo Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Vanskelig å forklare, men det finnes sikkert hundrevis av videoer om man söker på t.ex. youtube. Man lager en slags "puff" som nevnt over, også er det MASSE tupering og hårspray.
pittie Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Finnes også noen "stålkonstruksjoner" du kan ha under håret, du bare gjømmer den godt inni der ellerno. I gamlegamlegaamle dager synes jeg å ha blitt fortalt at de brukte brødskalker for å få høyt hår. Men det er nok heller å unngå med tanke på spurver
Phaedra Skrevet 22. juli 2009 #5 Skrevet 22. juli 2009 Hm, kanskje du trenger noe a la denne? Aner ikke hvor du får kjøpt det i Norge dog. Lupsipure fant den på ebay i en tråd her om dagen. Mormoren min har også fortalt historier om hvordan hun brukte brødskalk under håret for å få volum, slik pittie sier, så tror nok at de faktisk gjorde det
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Haha, den bumpit-saken så jo dødsmorsom ut! Noen av de damene så ut som aliens med den saken i håret:P
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #7 Skrevet 23. juli 2009 Ring Eli Hagen og spør pent om tips? *fnis* Tror egentlig den bumpit-saken fungerer best, du kan sikkert forme noe lignende hvis du er litt nevenyttig, og masse, masse, MASSE hårspray! Gjerne Elnett eller noe annet som faktisk lukter litt 70-talls også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå