Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #1 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg har kjøpt hus og nå blir det dessverre rettssak mot selger. Derfor vil jeg kontakte en advokat så fort som mulig for å komme igang og legge planen videre. Det er jo haugevis av advokatfirmaer som driver med eiendomsrett i Oslo. Hvordan i all verden finner jeg ut hvem som er å anbefale? Er det "nødvendig" med partner i et av de store selskapene? Ser at de fort tar opp mot 2000 kroner timen, og jeg skulle gjerne hatt det litt billigere enn det. Samtidig vil jeg ikke la det gå på bekostning av kvaliteten. Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 21. juli 2009 #2 Del Skrevet 21. juli 2009 Det er definitivt ikke nødvendig med partner i et av de store firmaene for en "standardsak" med reklamasjon etter kjøp av fast eiendom. Og disse kommer fort opp i 3000 i timen pluss moms, noe som selvsagt raskt blir dyrt. Det beste er nok å kontakte noen du kjenner som har brukt advokat, og som kan anbefale noen personlig. Ellers kan du finne mye på www.advokatenhjelperdeg.no . Husk også at dere har rettshjelpsdekning via innboforsikringen. Dere kan også få advokatrabatter til slike saker via Huseiernes Landsforbund, om dere er medlemmer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #3 Del Skrevet 22. juli 2009 Tusen takk for svar! Jeg var ikke klar over at Huseiernes landsforbund har rabatt på advokater. Vil denne rabatten gjelde for hele prosessen dersom det blir rettssak eller bare et visst antall timer? Vet ikke om du vet, men jeg prøver å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå