Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år, 157 cm. høy og veier 50.5 kilo. Jeg er ikke overvektig, og har ikke valker, men jeg vil gjerne litt ned i vekt. Aller helst vil jeg veie 45 kilo, men i første omgang skal jeg ned 3 kilo. Jeg går tur to timer for dagen, jogger annenhver dag, spiser i små porsjoner, og holder meg unna alkohol, snop og brus. Det jeg lurer på er om det er noen andre der ute som også bare skal ta av noen kilo. Jeg trenger litt støtte på veien. Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil helst ha en BMI som undervektige? du vet at din ønskevekt er nettopp det?

håper ingen støtter deg i det - men heller støtter deg i å få et sunt og aksepterende på den kroppen du har i dag.

din BMI er allerede ganske lav, på 20, som betyr at du allerede begynner å veie mindre enn kroppen din trenger.

håper du innser hvor skadelig dette er for deg, kroppen og ikke minst psyken din.

Gjest Gjest
Skrevet

Sikkert ikke svaret du vil ha, men du trenger absolutt ikke gå ned i vekt. Når du allerede lever forholdsvis aktivt og sunt og spiser lite - og veier lite/passe, hvorfor gå ned? Du er også i slutten av puberteten og det er meningen kroppen skal ha forandret seg litt fra du var 12, derfor er det ikke noe mål å gå ned til det samme man har gjort som 13-14-åring, man må finne en ny ideal- eller trivselsvekt.

Skrevet (endret)

Ja, dere har vel begge rett i det. Jeg burde kanskje ta det litt med ro, og ikke bekymre meg for vekten. Har allerede en psykisk lidelse fra før, så vil ikke ende opp med å få en til.

Endret av Shipwreck
Gjest Gjest_Susanna_*
Skrevet

Du trenger absolutt ikke gå ned i vekt! Prøv heller å hold deg på den vekta du har du, er mange jenter som har lettere for å legge på seg når de passerer 20-25 år.. tenk gjerne over hva du spiser, men slanke deg trenger du overhodet ikke.

Skrevet

Start med styrketrening og få noe kjøtt på kroppen. Ser strammere ut med en gang du får litt muskler.

Skrevet
Start med styrketrening og få noe kjøtt på kroppen. Ser strammere ut med en gang du får litt muskler.

Enig her, spis næringsrik mat som vil bidra til å bygge litt muskler på kroppen din, sttramme den opp, ser mye bedre ut det fremfor å bli for tynn og slapp.

Skrevet

Vi er faktisk ganske like.. Jeg er like høy, og jeg veier like mye. Er selv 17, snart 18. Vil gjerne ned til 43-45 kilo, men tar "en kilo om gangen", men kiloene mine vil liksom ikke av.. Veide 48 en stund, men da spiste jeg så utrolig lite så jeg ble veldig sulten, og måtte bare øke inntaket mitt. Derfor veier jeg rundt 50-51 kilo nå :(

Skrevet

Siden sist jeg skrev er jeg gått ned en halv kilo, så dette burde gå veien :) Vet det ikke er lurt, men jeg klarer liksom ikke å komme meg fra det. Det er dette med å ha kontroll. Jeg har to ulike psykiatriske diagnoser å forholde meg til, og som jeg ikke har kontroll på, mens maten kan jeg kontrollere. Det virker så enkelt og greit. Men jeg vet jo innerst inne at jeg er i ferd med å skade meg selv.

Skrevet

Kjære Shipwreck

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Miss Shorty, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...