Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #1 Skrevet 21. juli 2009 Trenger råd ang. min beste venninne. Hun har innleda et forhold til en gift mann med barn. Dette fant hun først ut etter de hadde vært sammen en stund. Jeg sa til henne at hun bare måtte glemme hele fyren, han hadde løyet til henne ang. alt, så hvorfor skulle hun stole på han nå? Hun sa hun aldri skulle snakke med han igjen.. Det tok ca 1 dag, så var de sammen igjen! Merker jeg koker innvendig når jeg snakker med henne, fordi hun skal alltid legge ut hvor fantastisk han er osv. Hun sier jeg bør gi han en sjanse til.. Men hvorfor skal jeg det? Han har løyet meg opp i trynet, og jeg hadde jo ikke akseptert det fra noen jeg kjenner godt engang. Har sagt til henne at jeg ikke vil høre om han igjen, men han fortsetter å prate om han hver gang vi møtes. Jeg vil ikke miste besvenninna mi, men syns virkelig hun fortjener bedre og det har jeg sagt tusen ganger før. Dette er første gangen vi faktisk har krangle om noe! Er redd han kommer imellom oss hvis ikke jeg vil prate om han og hvordan de har det sammen med henne..
Gjest Purple Haze Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 Du bør la henne finne ut av dette selv. Det hjelper ikke hvor mange velmenende råd du kommer med, hun vil likevel holde på til hun får nok. Vær tydelig på at du ikke ønsker å snakke om dette med henne. At det er hennes sak og hennes valg. Hvis det ødelegger vennskapet, så var det kanskje ikke det sterkeste vennskapet i utgangspunktet?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #3 Skrevet 21. juli 2009 Du bør la henne finne ut av dette selv. Det hjelper ikke hvor mange velmenende råd du kommer med, hun vil likevel holde på til hun får nok. Vær tydelig på at du ikke ønsker å snakke om dette med henne. At det er hennes sak og hennes valg. Hvis det ødelegger vennskapet, så var det kanskje ikke det sterkeste vennskapet i utgangspunktet? Letter sagt en gjort. Vil ikke miste venninna mi, og dette er et mønster i hennes oppførsel. Hun velger feil menn hver gang. Jeg har vært der selv og opplevd drittsekker, så jeg kan skjønne at hun må oppleve det selv.. Men det har hun da gjort gang på gang. Er det noen som aldri lærer!? Men da det har hendt med meg har hun alltid vært der for meg, og jeg har faktisk tatt hennes råd! Hvorfor kan ikke hun gjøre det samme? Jeg har veldig lyst å skrive en lang mail til henne og forklare hvordan det ser ut fra utsiden. Føler at det kanskje er best å være veldig hard mot henne fra begynnelsen av nå og si at jeg ikke aksepterer at han oppfører seg sånn mot henne, for det kan bli veldig vanskelig for henne senere og rive seg vekk fra han. Hun mener jo at hun skal ha barn med han og bli stemor for de andre.. Jeg spurte henne om hvordan hun skal forklare dette for foreldrene sine, men det ville hun ikke svare på. Hun er foresten bare 23år og han er 33år. Hvis hun ender opp med denne "mannen" vet jeg ikke hva jeg skal gjøre av meg! Håper han dumper henne så fort som mulig, men tviler veldig på det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå