Gå til innhold

Trekke om gamle møbler

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Koster det mye å trekke om gamle møbler? Har noen gamle stoler og + en 3 seter i sånn gammel barokkstil... Kunne tenkt meg å lagt sort velourstoff i stedenfor det gyselige som er nå. Er dette dyrt å få gjort? eller er det eventuelt noe man "lett" kan gjøre selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor vanskelig det er å gjøre selv. Går du til en møbeltapeserer pleier det å være rimelig stive priser, men det skader jo ikke å høre hva de skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det kan bli relativt kostbart.

En venninne trakk om en ørelappstol og det kom på kr. 9000-, stoff inkl.

Dette er et arvemøbel og har da affeksjonsverdi.

Hun bor i Oslo.

Sofaen ville jeg ikke tenkt på å trekke om, men kanskje stolene selv.

Har trukket om mine stoler, men det var lett fordi setene er løse.

Du må nok fortelle mer nøyaktig hvordan stolene ser ut for å få riktig hjelp.

Velger du å sende møblene bort, finn stoff selv og avtal pris på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så kjempelett kanskje, men det går ann å gjøre det selv uten spesiell kunnskap. Det du trenger (om det er de stolene jeg tror det er) er anntagligvis nye pyntenagler og vektøy til å skyte de inn med, om det ikke går med hammer, og en stiftepistol samt stoff.

Alt dette er relativt billig på ebay.

Om du ikke våger å begi deg ut på dette selv, så kontakt en møbeltapetserer og bistå med evt pyntenagler og stoff selv for å spare litt.

Men jeg vil nesten anbefale deg og trekke ut naglene og se hvordan stoffet er festet. Let etter spikrer og skruer som holder de delene stoffet er på på plass. Da ser man egentlig lett om dette er noe en kan fikse selv. Men sofaen er nok best å la profesjonelle ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...