Gå til innhold

Hjelp til å sette sammen kosthold.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lille meg_*
Skrevet

Hei :) jeg ønsker å gå litt ned i vekt, men er ganske usikker på hva jeg bør spise, hvor ofte og hvor fote jeg bør trene. Derfor spør jeg om hjelp av dere til å konstruere et kosthold, eller en plan jeg kan følge :)

Litt om meg selv:

Jeg er 18 år og veier 68 kg. Vil ned til rundt 55. Trener nesten ingenting, men begynner gjerne med det nå.

Jeg trenger aller mest hjelp til kostholdet. Hva bør jeg spise, hvor ofte bør jeg spise og hvor mange kalorier bør jeg få i meg daglig i forhold til at jeg egentlig ikke trener så mye???

På forhånd, takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne brosjyren synes jeg er bra og kan gi deg endel nyttig informasjon, selv om du ikke kommer til å følge treningsprogrammet der.

Ellers, intervalltrening! Kjøp deg pulsklokke og en gymboss og kjør i gang! Liker du ikke springe eller sykle eller slikt prøv med http://www.youtube.com/watch?v=lVkYjp4mqnc.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg gikk ned 2 kilo på en uke med denne livsstilen:

Frokost:

1 stor Jordbærsmoothie

Lunsj: (Kok på 2,5 dl havregrøt på 5 dl. vann og del dette opp i 2 måltider)

Havregrøt med brunt sukker og kanel (del 1)

Mellom:

1 Smoothie og 2 knekkebrød med kjøttpålegg

Middag:

Havregrøt med brunt sukker og kanel (Del 2)

Kvelds:

1 Smoothie

Trening:

Rask gange på mølle (6.5 eller 7 km/t) i 40 - 60 min annhver dag og styrkeøvelser med lette manualer.

Kjører du denne stilen en periode, så blir du bra fast i fisken.

Etterhvert begynner du å introdusere litt middager inn igjen. Ikke vær redd for skikkelig ris(da mener jeg ikke Uncle Bens, mens Jasmin ris etc) og brun pasta, men vit at en knytteneve med dette er nok per måltid, og selvsagt med kyllingfilet til :) Kjør på med litt grønt og gjerne soya eller teryaki saus...*Nam* :)

Lykke til :)

Skrevet (endret)

Anbefaler deg å spise små regelmessige måltider, spis ca hver tredje time, fordelt på 4 hoedmåltider og to mellommltider feks., dette for å holde ett jevnt blodsukker og holde forbrenningen jevnt oppe gjennom dagen. Spis mat du liker, men sørg for at hverdagen inneholder næringrik mat med jevn fordelig av proteiner, karbohydrater og fett fra ulike kilder. Kos deg gjerne i helgene med litt ekstra for å ikke føle du unngår mat du liker!

Kombiner styrke og kondisjonstrening. Vet ikke om du trener på senter, men om du det gjør så anbefaler jeg deg å får en time med en veileder eller en personlig trener som kan hjelpe deg med å sette opp ett program og vise deg riktg utførelser for å unngå skader samt gi deg øvelser som du klarer på egenhånd. Vær aktiv i hverdagen, men pass også på å få nok søvn og husk at dette er noe du skal like og trieves med, både mat og trening, det er en livsstil du skal leve med og ikke noe diett!

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...