Gå til innhold

Barnehagestart

Gjest Gjest_Mammaguiden_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk lest!

Nå har jeg ikke jeg barn selv, men dette er nok fint for de som er i denne situasjonen! :)

Skrevet

Jeg fikk lest. Vi har en liten gutt som begynner i barnehagen om to uker, så det blir en spennende tid. Greit å lese litt fra en barnehage ansatts perspektiv :)

Skrevet
Jeg fikk lest. Vi har en liten gutt som begynner i barnehagen om to uker, så det blir en spennende tid. Greit å lese litt fra en barnehage ansatts perspektiv :)

Jeg hadde en sønn som hylte lenge når jeg leverte han i barnehagen. Nettopp fordi det skulle gjøres på en rask og effektiv måte. Så jeg smilte ga han en kjapp kos og han ble levert til kontaktperson. Dette funket ikke for oss. En dag da jeg kom i barnehagen ba jeg om å få gjøre det på min måte. Jeg tok meg tid til å prate og kose litt lenger med sønnen min (alt for lenge i forhold til det barnehagen ville), men sønnen min slapp taket i meg og stod å vinket i vinduet. Etter det har vi alltid brukt god tid på en stor kos (2-3 min) og så står han i vinduet å vinker før han går inn. Og det er aldri sutring lenger :-)

Skrevet

Ja, klart det er forskjell på unger. Er vel derfor det er viktig å prate sammen med de som jobber der.

Erfaringen så langt her når pappa'n hadde permisjon og ellers når vi skal noe er at det sjelden gjør ting bedre med å drøye. Da blir han i hvert fall grinete og hysterisk. Men det er forskjeller på ungene, og det viktigste er jo at man finner en løsning som er det beste for dem.

Skrevet

Jeg tok ut ferie da Snuppa begynte i bhg. Og så gikk jeg over i permisjon med lillesøs. Takk for det! Jeg visste at Snuppa hadde sosial angst. Var livredd andre unger fra hun var 3-4 mnd. Gikk bra i bhg den første uka, men så var det full krise. Jeg gikk fra ei hysterisk jente og håpet at det ordner seg. For jeg har aldri hatt problemer med å gå fra henne. Noen dager endte jeg med å være i barnehagen flere timer etter oppfordring fra personalet. De visste ikke helt hva de skulle gjøre med henne. Til slutt satte personalet henne i vogna hennes. Så satt hun der, både ute og inne, til hun selv mente at det gikk an å være på bakkenivå. Det tok over 5 uker!

Men vi sliter fremdeles litt med at hun blir utrygg blant større og støyende barn, og helst vil sitte på fanget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...