Gå til innhold

Nice, Malaga eller Pisa - hvor bør vi dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære skal ha en ukes ferie i august og har funnet ut at vi enten vil fly til Nice, Malaga eller Pisa. Vi ønsker å leie bil og kjøre litt rundt og oppleve litt, så vi blir ikke låst til de nevnte byene.

Vi vil ha god mat, hyggelige folk, bra shopping, sol og gjerne litt sjø, men bading er ikke noe must. Vi har tidligere reist en del i Italia, men ikke noe særlig i nord. Vi er begge veldig glade i Italia. Hvis vi flyr til Nice tror jeg vi vil kjøre østover inn i Italia. Kanskje San Remo? :klø:

Spania ble en ny favoritt på linje med Italia i fjor da vi var i Alicante. Vi likte både maten og folket veldig godt. Men er det kanskje fryktelig varmt i Malaga-traktene i slutten av august?

Hva ville du anbefalt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kona og jeg tilbrakte ca 10 dager i Firenze og Toscana for et par år siden og det var helt fantastisk. Pisa er bare 8 mil fra Firenze så vi var en kjapp tur innom der også. Jeg er også glad i Italia...god mat og vin, flott landskap, avslappende, flotte små byer etc. Her er et par reisebrev som kanskje kan gi litt info http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm og http://gardkarlsen.com/tuscany_italy_travelogue.htm . Lykke til med planleggingen ;-)

Skrevet

Av de stedene du nevner der ville jeg valgt Nice! :)

Gjest padawan
Skrevet

jeg synes Málaga var en veldig fin by da jeg var der. Byen ligger jo i Andalucía som er den varmeste regionen i Europa (eller iallefall en av de varmeste regionene i Europa). Det er fine, store strender der samtidig som det er endel å se i selve byen og at det ikke er så langt unna til Granada og Córdoba som er verdt å få med seg.

Gjest Gjest_siv_*
Skrevet

Pisa er (uten om det skjeve tårnet) ikke så veldig spennende by, men områdene rundt er veldig fine. Hvis dere leier bil kan dere dra til Firenze og masse spennende små byer rundt om i Toscana.

Kan anbefale å dra til Firenze og Sienna hvis dere drar til Pisa. To veldig fine byer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...