Gå til innhold

Oppussing av balkong (uanmeldt)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

For en tid siden hørte jeg plutselig lyden av noen som snakket ute på balkongen min, fulgt av skraping og bankelyder. Jeg ble naturlig nok noe forskrekket, da jeg bor ganske høyt oppe i etasjene. Jeg våget ikke trekke fra gardina for å se, trodde jo de var i ferd med å gjøre innbrudd. Så jeg tok med meg mobilen ut på gata og skulle til å ringe politiet. Da så jeg en nabo som sto og kikket opp, og at det var en kran opp foran blokka. Naboen fortalte at borettslaget holdt på å male og pusse opp balkongene utvendig. Dette var ikke varslet på noen måte, og de mente visst de ikke trengte det når de ikke måtte inn i leilighetene? Er jeg rar som reagerer på dette, og ville jeg vært fullstendig hysterisk om jeg hadde ringt politet før jeg fikk vite sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jaha ...

Og hvem er det som skal betale for den uvarslede renoveringen da?

Det er da også totalt uvanlig å sette i gang slikt arbeid uten vedtak fra styre/generalforsamling.

Videre er det rart at ikke oppussing som innebærer støy blir varslet, skulle likt og sett hva som hadde skjedd hvis du hadde begynt å montere ting med borr i dagesvis uten å varsle naboene?

Dette var sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Videre er det rart at ikke oppussing som innebærer støy blir varslet, skulle likt og sett hva som hadde skjedd hvis du hadde begynt å montere ting med borr i dagesvis uten å varsle naboene?

Dette var sært.

Det gjør mine naboer i hvert fall stadig vekk :ler:

Nå var det ikke så mye støy med malingen da, men jeg lurte egentlig mest på om jeg er sær som blir skremt når det plutselig er folk ute på balkongen. Malingen går visst på vedlikeholdsbudsjettet, så det blir ikke noe ekstra kostnad med det. Men skulle nå gjerne visst det likevel. Folk kunne jo funnet på å gå avkledt uten gardinene helt igjen, og så plutselig står det folk der ute og glor inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Folk kunne jo funnet på å gå avkledt uten gardinene helt igjen, og så plutselig står det folk der ute og glor inn.
Det er jo et av frynsegodene til håndtverkerfagene. Når de gutta plystrer, er det fordi de vet hva de snakker om! :lur:

Det er faktisk bedre å ringe til politiet en gang for mye enn en gang for lite. Og de færreste ville nok ventet med å ringe 112 til de var kommet seg helt ut. Dessuten går det altids an å avbestille utrykningen, når du får mer kjøtt på beinet. Særlig hvis du bor litt opp i etasjene, hvor normalt ingen har noe å bestille, kan det være lurt å varsle først og sjekke siden. Da sikrer du i det minste at hjelpen er på vei, om det skulle vise seg å være et worst case scenario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...