Gå til innhold

Til fjells!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Haugtussa_*
Skrevet

Ønsker tips om koselige overnattingssteder i fjellnorge. Ikke lenger nord enn Trondheim, og maks 1000 kr pr person pr natt inkl middag og frokost. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overnatt på en betjent turistforeningshytte! Det fins mange å velge mellom, og prisen er overkommeling. Blir dere på samme hytta flere netter går det an å forhåndsbestille rom. Lønner seg riktig nok å være medlem av turistforeningen.

Jeg vil anbefale å ta båten inn til Gjendebu, og bli der noen dager. Veldig fin hytte, hyggelig betjening god mat, og veldig fin beliggenhet.

Sjekk ut www.turistforeningen.no :)

Skrevet (endret)

Fortell litt mer om hva dere har tenkt å gjøre i fjellet, så kommer det kanskje flere tips. ;) Har dere tenkt å gå tur for eksempel, eller kun overnatte?

Selv synes jeg de selvbetjente DNT-hyttene helt klart er de hyggeligste, men da må du regne med å gå minst et par dager, du må lage maten din selv, og på de mest populære hyttene kan det godt hende du må dele rom med fremmede, eller sove i gangen eller vedskjulet, men det er jo hele sjarmen for mange.

Endret av Miel
  • 3 uker senere...
Skrevet

TS her. :) Vi drar på fjellet først og fremst for å slappe av og kose oss. God mat, koselige lokaler og muligheter til å ta noen korte fotturer (ca et par timer) i flotte fjellområder, er det vi er ute etter. Det trenger ikke å være førsteklasses gourmetmat, men middag og frokost bør det serveres. :) Tilgang på dusj osv må det også være.

Skrevet

Dette er kanskje litt mer "luksus" enn hva dere ser etter, men jeg falt helt pladask for Lom og Fossheim Hotell (www.fossheimhotel.no) sist jeg var der. Kanskje er det noe for dere også ;-)

Det er et koselig hotell med massevis av god mat, og fantastiske turmuligheter rett utenfor døra. Prisen er fantastisk i forhold til hva man får igjen. Gå inn på nettsiden og se at du kan bestille en helg, fredag kveld til søndag morgen for 2500kr pr person. Dette inkluderer da en 3-retter middag fredag kveld, frokost og lunsj samt 5-retters lørdag kveld, og frokost igjen på søndagen.

Hotellet ligger ved foten av fjellheimen så turmulighetene er store :-)

Skrevet

Takk for tipset. :) Det så kjempehyggelig ut der! Og prisen ligger er jo ikke helt uoverkommelig heller. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...