Lise_ Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har er "Acer Aspire 5920G", og lyden er borte. Håper noen vet hva det kan være, og som evt har samme maskin selv. Jeg vet lite om pc generelt, men jeg vet at ingenting står på mute... På høytaler-voumet ser jeg at der det skal være lyd beveger det seg en grønn strek opp etter hvor høy lyden er. Dette så jeg aldri år det var lyd på pc... Håper virkelig noen vet råd
Gjest pc Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Spiller ikke noen særlig rolle om man har samme maskin, da pc opererer med som regel Xp eller Windows Vista, og det er ikke forskjell fra pc til pc på hvordan de oppfører seg ( som oftest ) . Dobbeltklikk på høyttalerikonet ved klokka og dobbeltsjekk at all lyd er på. Hva har du prøvd å spille av ? Prøv en mp3, youtube, and lydavspillinger, man kan ikke forsøke kun 1 ting og konkludere med at det ikke fungerer. Start maskinen på nytt, har du plugget i noen høyttalere der du har skrudd lyden på 0? Evt, lydkortet har knerta men det skjer jo ikke akkurat så ofte , men kan også ha blitt deaktivert og det kan du sjekke ved at f.eks det står utropstegn på Enhetsbehandling.
Gjest Marlo Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Og man skal alltid pröve å restarte maskina för man skriker etter hjelp Det funker i alt for mange tillfeller
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2009 Spiller ikke noen særlig rolle om man har samme maskin, da pc opererer med som regel Xp eller Windows Vista, og det er ikke forskjell fra pc til pc på hvordan de oppfører seg ( som oftest ) . Dobbeltklikk på høyttalerikonet ved klokka og dobbeltsjekk at all lyd er på. Hva har du prøvd å spille av ? Prøv en mp3, youtube, and lydavspillinger, man kan ikke forsøke kun 1 ting og konkludere med at det ikke fungerer. Start maskinen på nytt, har du plugget i noen høyttalere der du har skrudd lyden på 0? Evt, lydkortet har knerta men det skjer jo ikke akkurat så ofte , men kan også ha blitt deaktivert og det kan du sjekke ved at f.eks det står utropstegn på Enhetsbehandling. Takker for svar Ja lyden er på. Jeg ar prøvd å spille av, men ingenting virker. Eller jeg ser lyden bevege seg, men hører ingenting. Ingen høytalere er koblet inn. Det var en ledning i, til å gi lyd via anlegg, men den har ikke vært i på en stund. sikkert et superartig spm for dere som kan pc, men hvor finner jeg enhetsbehandlinen???? Marlo: Selvsagt har jeg restartet maskinen, tom en del ganger...... :klø:
Gjest pc Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Høyreklikk på Min Datamaskin. Velg Egenskaper. Du får nå opp noen valg, der du velger Enhetsbehandling. Du får opp en liste med alle komponentene maskinen din inneholder. Kikk etter lyd, sound , hva som indikererer for lydkortet ditt. Du trykker så på + foran, og se om det er noen spørsmålstegn eller utropstegn på en av de som falt ned etter at du trykket +, i tilfeller betyr dette at det er et problem. Hvilket program bruker du til musikk? Fungerer youtube f.eks .
Kamikatze Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Det står ingen plugg i hodetelefonutgangen? Hvis du plugger i øreplugger/headset, får du lyd der? Er det noe som helst rødt på høyttalersymbolet nede til høyre på skjermen? Når du klikker på høyttaleren ser du en grønn (ikke grå) strek som indikerer at det spilles musikk. Klikk høyt oppe i den søylen hvor den grønne volummarkeringen hopper. Hva skjer? Fikk du lyd i ørepluggene? Si det da! Si det! Si det!
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2009 Høyreklikk på Min Datamaskin. Velg Egenskaper. Du får nå opp noen valg, der du velger Enhetsbehandling. Du får opp en liste med alle komponentene maskinen din inneholder. Kikk etter lyd, sound , hva som indikererer for lydkortet ditt. Du trykker så på + foran, og se om det er noen spørsmålstegn eller utropstegn på en av de som falt ned etter at du trykket +, i tilfeller betyr dette at det er et problem. Hvilket program bruker du til musikk? Fungerer youtube f.eks . Takk forbeskrivelsen nei, der var det ingen utropstegn eller spm tegn :klø:
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Det står ingen plugg i hodetelefonutgangen? Hvis du plugger i øreplugger/headset, får du lyd der? Er det noe som helst rødt på høyttalersymbolet nede til høyre på skjermen? Når du klikker på høyttaleren ser du en grønn (ikke grå) strek som indikerer at det spilles musikk. Klikk høyt oppe i den søylen hvor den grønne volummarkeringen hopper. Hva skjer? Fikk du lyd i ørepluggene? Si det da! Si det! Si det! Kamikatze :D Nei, det står ingen øreplugger eller headset eller hodetlf i, men det har stått en i, som ble dratt ut pga noen som snublet i ledningen. Kanskje lyden forsvant da? :klø: Det er inget rødt på noen av symbolen nede på skjermen. Jeg ser en grønn strek, ingen grå. men når jeg trykket mute ble den grå, og no da jeg trykket av mute igjen er den fortsatt grønn... Endret 20. juli 2009 av Lise_
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. juli 2009 Takk forbeskrivelsen nei, der var det ingen utropstegn eller spm tegn :klø: Verken youtube, spill eller noen som helst lyd fra nett tv eller lignende fungerer :/
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Hei Lise_ !!!!!!!!!!!!!!! Jeg håper du har det bra i den nye leiligheten din!
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2009 Hei Lise_ !!!!!!!!!!!!!!! Jeg håper du har det bra i den nye leiligheten din! ????? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #12 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har samme problem som Lise_. Når jeg sjekker enhetsbehandling, så er det ingen gule spørsmålstegn på noe som helst der. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Alt ser ok ut, men pc'n er likevel helt stum.
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har samme problem som Lise_. Når jeg sjekker enhetsbehandling, så er det ingen gule spørsmålstegn på noe som helst der. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Alt ser ok ut, men pc'n er likevel helt stum. Håper det er noen som vet det
Kamikatze Skrevet 20. juli 2009 #14 Skrevet 20. juli 2009 Men kommer det lyd i headsetet, når du plugger det inn? Du glemte det viktgsteste spørsmålet mitt
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #15 Skrevet 20. juli 2009 All lyd er borte, også den plinginga som kommer når popup-vinduer blokkeres.
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 20. juli 2009 Men kommer det lyd i headsetet, når du plugger det inn? Du glemte det viktgsteste spørsmålet mitt :) jeg har ikke noe som virker her nå.. Det var et jeg lånte... og det forsvant vel da med lyden min ?
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. juli 2009 All lyd er borte, også den plinginga som kommer når popup-vinduer blokkeres. Ja det stemmer
Lise_ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #18 Skrevet 20. juli 2009 Men kommer det lyd i headsetet, når du plugger det inn? Du glemte det viktgsteste spørsmålet mitt Men det var uansett en ledning til anlegget fra pc som sto i, som noen snublet i. Lyden forsvant kort tid etterpå...... Den også lånt...
Snill Skrevet 21. juli 2009 #19 Skrevet 21. juli 2009 Se her, innlegg nr 4. Minner litt om det som er sagt over, bortsett fra at du slår av og på lydkortet.
Kamikatze Skrevet 21. juli 2009 #20 Skrevet 21. juli 2009 Dra først ut det som måtte stå i av ledninger utenom strøm. Sjekk om du får dyttet inn en hodetelefonplugg. Lån fra mobilen eller mp3spilledåsen. Sjekk om det kommer lyd i ørepluggene/hodetelefonene. Det er den beste enden å begynne å feilsøke i, når vi sitter her "i blinde".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå