Gå til innhold

barn serverer voksne alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_petra_*
Skrevet

Søsteren min fikk sin snart 12 år gamle datter til å hente henne en smirnof ice, samt servere den i glass med isbiter. Gutten hennes på 14 hadde gjort der en gang før, og dette var første gang for jenta. Var det å gå for langt. Kan ikke foreldrene hente sin egen alkohol fra kjøleskapet? Hun drakk bare den ene og det er aldri noe fyll med i bildet, bare en liten lørdagskos

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hentet øl til faren min da jeg var liten, føltes godt å kunne hjelpe.

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol med mine barn tilstede. I det hele drikker jeg veldig lite. sjøl hadde jeg ikke gjort det, men jeg er nå mer konservativ enn mange andre på dette området...

Skrevet

Da barnet mitt var 5-6 hentet h*n brus til seg og øl/clausthaler til meg. Kan ikke helt se at det gjør noe, det er måte på å være hysterisk. :roll:

Skrevet

Jeg synes ikke noe om det faktisk. Synes i grunnen voksne kan la vær å drikke til barna er i seng.

Skrevet
Jeg synes ikke noe om det faktisk. Synes i grunnen voksne kan la vær å drikke til barna er i seng.

Jeg har foreldre som drikker svært sjeldent, et glass vin til søndagsmiddagen, og en øl hvis vi var på tur et sted. De ble aldri brisende en gang da jeg var liten, men jeg så at dem drakk. Jeg tror dette har vært med å gjøre at jeg nå har et sundt for hold til alkohol. Det kan nytes til mat, men ikke for å bli full. Derfor kommer jeg også til å kunne ta meg øl eller et glass vin til maten foran barna mine.

Gjest Gjest
Skrevet
Synes i grunnen voksne kan la vær å drikke til barna er i seng.

Hvorfor det? Så lenge man ikke drikker seg fra sans og samling, hva er galt med det?

Skrevet
Hvorfor det? Så lenge man ikke drikker seg fra sans og samling, hva er galt med det?

Fordi det skal utrolig lite til før man forandrer oppførsel, når man har drukket alkohol. Man trenger ikke bli full, ikke "brisen" en gang, før man forandrer seg. Barn merker sånt veldig lett, og kan bli usikre. Jeg merker det jo selv - når folk rundt meg har tatt et glass vin eller en øl, blir de forandret. Jeg synes det er ubehagelig, og da kan jeg jo tenke meg hva barn synes.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg synes det er greit så lenge man drikker moderate mengder.

Skrevet

dette har blitt diskutert mange ganger blandt mine venninner, mest fordi jeg har venninner med små barn (selv har jeg ikke barn).

der den ene venninna mi er helt hysterisk i forhold til alkohol og sønnen sin, hun synes det er og gå langt over streken at sønnen på 3 år ser en ølflaske til og med. da får vi høre det, om det bare har skjedd en missforståelse for eksempel.

selv så synes jeg det ikke har noe og si at barna ser at foreldre og folk generelt har et sunt forhold til alkohol, at de ser at det går an og kose seg med en øl, et glass vin, rusbrus eller hva det måtte være.

selv så har foreldrene mine gjort dette under min oppvekst og tror det har mye og si med hvordan forhold jeg har til alkohol nå.

til dere som absolutt ikke lar barna deres se eller røre en boks med alkohol, hvorfor så hysteriske? hva er det verste som kan skje?

Skrevet

Lar ungen både se og røre ølbokser ;) Synes ikke det er det som er problemet - problemet er drikkingen, ikke å se flasker/bokser med alkohol. Som jeg skrev i mitt forrige innlegg - folk forandrer seg når de drikker alkohol, og jeg synes man skal spare barna sine for den utryggheten det medfører.

Skrevet

Jeg laget irish coffee til mine foreldre lenge før jeg tippet over i fjortisalder. Det var ikke noe speislet stort problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...