KR-øst Skrevet 23. juli 2009 #21 Del Skrevet 23. juli 2009 Dette blir neste skritt. http://e24.no/naeringsliv/article3180180.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursus Maritimus Skrevet 23. juli 2009 #22 Del Skrevet 23. juli 2009 Dette blir neste skritt. http://e24.no/naeringsliv/article3180180.ece Neppe. Det er ikke praktisk, og alle som har opplevd frustrasjonen ved å være uten kontanter når kjøpesenterets terminal går offline, vil være helt mot det. Jeg er av dem som bruker kort der jeg kan, siden det er praktisk, og nettbank fordi det også er ganske praktisk. Men jeg har alltid en cash-reserve i tilfelle det skulle bli noe krøll med elektronikken. Men jeg kunne godt tenke meg et system med en implantert transponder-chip i kombinasjon med personlige koder som en erstatning for dagens plastkort. Man kunne også legge inn personlig informasjon i en slik chip, som blodtype, allergier, etc, etc. Det ville være veldig praktisk for ambulansepersonell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #23 Del Skrevet 23. juli 2009 Kanskje det er for sent allerede. Kanskje "Dyrets merke" er personnummeret ditt? Eller lønnskontoen din? Det ville det være naivt og anta. Vi snakker riktignok om løgnenes mester, men dette er noe du blir gitt, i form av et merke i hånden eller i pannen, og det går rett og slett ikke an og kjøpe eller selge, unntatt (uten) den som har merket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 23. juli 2009 #24 Del Skrevet 23. juli 2009 Neppe. Det er ikke praktisk, og alle som har opplevd frustrasjonen ved å være uten kontanter når kjøpesenterets terminal går offline, vil være helt mot det. Jeg er av dem som bruker kort der jeg kan, siden det er praktisk, og nettbank fordi det også er ganske praktisk. Men jeg har alltid en cash-reserve i tilfelle det skulle bli noe krøll med elektronikken. Men jeg kunne godt tenke meg et system med en implantert transponder-chip i kombinasjon med personlige koder som en erstatning for dagens plastkort. Man kunne også legge inn personlig informasjon i en slik chip, som blodtype, allergier, etc, etc. Det ville være veldig praktisk for ambulansepersonell. Vær du bare sikker på at dette kommer. Det er allerede bestemt for lenge siden at pengene skal vekk. Og jo før vi slutter å bruke penger, jo før blir de borte. Det har vært mange advarsler mot å ha mobiltelefonen for nære kroppen til enhver tid. Hva om en slik mikrobrikke har samme ødeleggende egenskap? Iallefall advarer Bibelen oss mot å motta disse, for alle som tar dette merket vil få en ond og farlig byll. Åp.16,2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 9. mars 2011 Hørt om kredittkort? Men tastaturet der man slår inn koden er jo like mye smittebombe når alle tar i den, så da er man like langt Nå kan de aller ivrigste dra utenlands og få det. Så da er vi snart kvitt problemet med tastaturet, og dørhåndtakene også, i tillegg til pengene? http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/dette-noekkeltrikset-gjoer-andreas-23-unik-3435608.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. mars 2011 #26 Del Skrevet 9. mars 2011 VG kan i dag fortelle at sedlene våre er små smittebomber. Så da kan vi vel regne med at de må fjernes i sin helhet og erstattes med et nytt system for betaling, kjøp og salg? Dermed går Johannes` Åpenbaring Kapittel 13, vers 16 og 17 i opfyllelse. Noen som (tør) å si seg enig? Fjollete. Penger har alltid vært smittebærere, akkurat som dørhåndtak etc, etc, etc. Det er derfor man alltid skal vaske seg på hendene før man spiser. Men "smittebombe"? Lovlig dramatisk, er det ikke? Pengene våre er allerede elektroniske i det alt vesentlige, og har vært det i svært mange år. Det at vi har noen hundre kroner i lommeboken, forandrer ikke på den saken. På 70-tallet fikk man fortsatt lønningen i sedler og mynt, og måtte så selv gå i banken og gjøre dem elektroniske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 9. mars 2011 #27 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Nå kan de aller ivrigste dra utenlands og få det. Så da er vi snart kvitt problemet med tastaturet, og dørhåndtakene også, i tillegg til pengene? http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/dette-noekkeltrikset-gjoer-andreas-23-unik-3435608.html Dette kunne vært en ganske god ide. Iallfall som døråpner og så videre. Men jeg tipper at det er lenge til det vil kunne benyttes sikkert. Men jeg liker tanken med chiper. De kan være like effektive som f.eks fingeravtrykks-scannere, men de er atskilt fra personen og kan byttes ut dersom noen skulle klare å forfalske en chip-identitet. Til forskjell fra identitet basert på biometri, som jeg tror er et SERIØST feiltrinn. Kanskje man kunne kombinere chip og biometri. La oss si at en seksjon av fingeravtrykket kan representeres i kode. Dersom denne koden legges inn som en del av chipens koder, så vil det si at chipen har en representasjon av en del av fingeravtrykket ditt. Dermed kan man kontrollere chipens ekthet ved å scanne et fingeravtrykk og trekke ut kontrollsummen fra det. Det vil innebære at den eneste måten å forfalske chip id på, ville være å faktisk hacke og redigere databasen (noe som ville fungere i kun kort tid, ettersom man kunne ha rutiner på å kjøre kontroll av databasen mot tidligere backup) En enkel kopiering av chipen ville ikke virke, fordi den da ikke ville passe med brukerens fingeravtrykk. Dersom noen skulle lykkes med å stjele en slik ID, likevel, ville den reelle brukeren fortsatt kunne identifiseres og få en ny brikke med en ny kontrollsum. Jeg liker det. Hvor sender jeg patentsøknaden? Det forutsetter selvsagt at man får litt bedre fingeravtrykkscannere enn de som brukes i dag. Endret 10. mars 2011 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slumkim Skrevet 17. mars 2011 #28 Del Skrevet 17. mars 2011 Fortell meg hva Bibelen tar feil i, om vi unngår å ta dette merket. Tja, vi kan jo begynne på side en.... Like troverdig som enhver eventyrbok vil jeg nå si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå