Gå til innhold

Porsgrunn porselens utgåtte serier

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har arvet et gammelt servise fra oldemor, antagelig fra rundt 1950, det er fra Porsgrunn Porselen, men jeg aner ikke hva det heter.. Noen som vet om en nettside der det fins bilder av deres utgåtte serier?

:goodbye:

Endret av Møffi
Skrevet

Ta med en kopp eller lignende i en butikk som fører Porsgrund, er du heldig møter du på en som har jobbet i butikken lenge som muligens vet hva serien heter.

Desverre er det Chr. Glasmagasin som fører Porsgrund, og vet at servicen der skranter i enkelte butikker.

Eller så ringer du til porsgrund selv og forklarer hvordan service ser ut, mulig de skjønner hvem det er. Da får du forhåpentlig navnet hvertfall.

Skrevet

Det er ikke barebare, jeg tviler på at noen på Christiania Glasmagasin kan hjelpe deg med mindre de ikke selv er spesielt interessert. Porsgrund produserte *mange* forskjellige serviser og for å gjøre det ekstra vanskelig så er det er gjerne et navn på formen på serviset og så et navn/modellnummer på dekoren. Men du kan jo forsøke å kontakt Porsgrund selv, evt så er det jo enkelte antikvitetsbutikker hvor innehaveren kjenner til Porsgrund fra det tidsrommet.

Skrevet

Prøvde og ringe PP og beskrive, men vikaren som tok telefonen ante svært lite :gjeiper:

Antikvariat er absolutt en mulighet! Hvis de ikke kan hjelpe vet de kanskje hvem som kan...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...