Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal gå til innkjøp av ny tlf og har bestemt meg for en av disse

c510

c901

c902

Viktig at det blir bra bilder. Radio er et pluss ellers det vanlige.

Er ikke så viktig med tilgang til internett. (men nå kommer vel de fleste tlf med det uansett.)

Hvilken ville du anbefalt av disse tre mobilene?

Blir glad for alle svar og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan si noe om noen av de? :sjenert:

Skrevet (endret)

C902 er robust, av metall og er en helt grei allroundtelefon. Du spør så rart, at det er nesten bare de som har alle tre, som tør svare ;)

Den er bedre enn netcoms hvite dings til mobilnettet. Folk som kjøpte den tidlig klagde på at den slo seg av i utide. Det skjedde to ganger i begynnelsen, siden var den stabil og grei.

Kameraet er et mobilkamera på 5 megapixler, og er et helt greit øyeblikks- og fyllaferiekamera. Men erstatter ikke et skikkelig rendyrket nikon i skarphet, følsomhet osv. Du får hva du betaler for.

Hey, vent! Det stemmer ikke riktig... Oppfinneren av WalkmanTM greier bare ikke å få en standard minijackplugg til øretelefoner inn i telefonene sine. Ikke USB heller, så du må kaste bort penger på dyre tilleggsduppeditter for å få Sony Ericsson sine ting til å tilfredstille en normalbrukers vanligste behov. Drar du på ferie, trenger du omtrent trillebåre til alle duppedittene, hvis du gjør annet enn å snakke i den.

Skriver du mye SMS, bør du dra til butikken å teste den før du kjøper. For knappene ser greie ut i størrelse, men må dyttes inn i en helt unormalt sinnsyk vinkel.

C901 virker å ha bedre taster, men jeg synes det ser ut som om de buler oppover, som på den gamle K700i, og den tok gleden bort fra å sende tekstmeldinger.

Begge C-ene har det samme kameraet, og begge to mangler GPS. Geotagging av bilder er veldig greit, og sparer mye manuelt etterarbeid, men for å få dette til, må du enten kjøpe en dyr og idiotisk håndfridings med stiv og uhåndterlig kabel, og en pitteliten gummiklypeting som kronisk ramler av og blir borte. Eller en dyrere batterihungrig blåtann-GPS.

Misforstå meg rett. Ingen av dem er dårlige telefoner. Og du vil ikke føle at du har kastet penger ut vinduet. Det er bare det at Ericsson etterhvert burde vite bedre.

Du forteller lite av hvilke behov telefonen skal fylle, og jeg gidder ikke sitte her å trøkke inn hele livshistorien dens fra a til å.

Hvis ikke du har en 5 MP-fetish, kan C702 også være verdt en titt. 3 komma noen megaprikker, snille taster, ellers alt som C902 har. Men i tillegg GPS.

De to sistnevnte tar hhv 4 og 8 GB mikrominnekort.

C702, C901 og C902 har alle RDS-radio. Og den er meget god. Du må ha øreproppene koblet i, fordi de er antenne. Men du kan lytte til den innebygde høyttaleren også. Dessverre funker ikke andre kabler som antenne, så du kan glemme å lade og lytte samtidig.

Overgangskabel fra Sony Ericssons bastardplugg til USB, følger med C902 og C702. Når telefonen har lært den å kjenne, kan du lade fra PC-en eller et annet USB-uttak, og slippe å dra rundt på den der plastklumpen.

Batterilevetiden avhenger av hvor pratetrengt du er, men er lavere enn produsentens oppgitte optimale optimisttall.

Har du spurt google, hva den synes?

Endret av Kamikatze
Skrevet

Jeg har c901, knall fornøyd :)

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Jeg kjøpte c901.

Har hatt den i to dager og er strålende fornøyd :)

Bildene er krystallklare og man kan zoome inn til minste lille detalj.

Skjønner jo selvfølgelig at kameraet ikke er like bra som "endyrket nikon i skarphet". Men man kjøper seg vel ikke en mobil med troen om at den kan utkonkurrere nikon e.l i bilder.

Skjønner at du er lite fan av duppeditter Kamikatze. Jeg er det selv.

Det følger med usb penn, høretlf og lader. Akkurat det man trenger til ringing, bilder, mld og radio.

Også er den miljøvennlig.

"En telefon med resirkulert plast, vannbasert lakk og en elektronisk håndbok i telefonen for å spare papir" - sitat, www.sonyericsson.com.

Så, denne gangen har jeg god samvittighet for mitt mobilvalg. Hehe...

post-24817-1248284214_thumb.png

Skrevet
Har hatt den i to dager og er strålende fornøyd :)

Haha! ja miljøet kan jo være kjekt å ha.

Hyggelig at du ble fornøyd. Egentlig er jo alle telefonene nevnt meget gode. Bortsett fra til sms er jeg knallfornøyd med bildene fra 902. Tross alt er det jo et kamera som alltid er med, og ikke hjemme i skuffen. Innbiller meg ihvertfall at den du valgte er mye bedre egnet til å skrive meldinger med.

Innmaten er stort sett den samme på alle de 5 MP telefonene deres, så det er i realiteten samme telefon, med litt ulikt utseende.

Håper handsfrisettet som fulgte med har løs plugg der ved mikrofonen/svarknappen, slik at du slipper enda en gadget for å koble inn noen koss porta pro for bedre lyd, eller "sparkplug" for å blokkere støy utenfra. heve lydkvaliteten og dempe lyden til nabosetet på bussen ;)

Er ikke så veldig imponert over originalproppene til SE, hvis ikke du fant en spesiell pakke med noen av de gjevere i.

Ja, kos deg med nytelefonen. Hyggelig at du fant "den rette"! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...