*Pingo* Skrevet 20. juli 2009 #1 Skrevet 20. juli 2009 kjenner meg litt teit som ikke vet dette.. men dere skriver her inne på forummet at den kom i går..osv.. tester dere dere? Jeg tok siste pille i dag, og vi skal prøve. hvis det er en test.. kan den brukes flere ganger? ser for meg en typisk GT - kun engangs liksom.. kan noen forklare dette for meg? er det foresten ca dag 12 eller 14 man som regel har eggløsning?
¤flicka¤ Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Jeg er litt lat, så jeg kjøpte Clearblue sin eggløsningstest, den er digital og kommer med 7 strips (dvs at du kan måle 7 ganger). Fant ut at eggløsningen var på dag 11 av 26, og fikk dermed også en forklaring på at jeg får litt stikking nederst i magen akkurat de dagene (hadde ikke falt meg inn at det kunne være det) Jeg vet at det finnes billigere eggløsningstester som ikke er digitale, men de har jeg ikke erfaring med. De er nok greiere dersom du har veldig ustabil syklus og dermed må regne med å bruke mange eggløsningstester. Min syklus er veldig stabil, så jeg hadde ikke behov for så veldig mange tester. Kom på en ting til: jeg testet to måneder, men nå gidder jeg ikke teste lenger siden jeg føler at jeg har rimelig bra kontroll på når eggløsningen er. Dette kommer nok også an på hvor ustabil syklus du har. Endret 20. juli 2009 av ¤flicka¤
^^Sunny^^ Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Ikke alle bruker EL-tester.. Det kommer litt an på hvor godt man kjenner kroppen sin.. Dersom du har regelmessig mens så bør du kunne regne deg ut til nårtid du har eggløsning. Det finnes flere slike kalkulatorer på nettet Man kan sjekke livmortappen, se etter EL-slim og kjenne smerter i forbindelse med EL.. Hos meg selv så får jeg noen EL slim, smerter i magen dagene før eggløsningen, og dersom jeg har hatt eggløsning så får jeg ømme bryster som varer frem til blødningen kommer... Meeeen, noen kjenner ikke noe på kroppen , og da er det greit å kunne vite nøyaktig ved hjelp av EL-tester.. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #4 Skrevet 21. juli 2009 Man kan jo tempe seg. Fertilityfriend. com er en bra side for slikt. Der kan man registrere temp. og andre symptomer. Er fornøyd med det jeg. Har klart å påvise eggløsningen på den måten, og regner ut kommende mens fra eggløsning selv om jeg har ustabile sykluser.
Arielle Skrevet 26. juli 2009 #5 Skrevet 26. juli 2009 Temping er en bra måte å få kontroll på når man har EL. Man tar tempen hver morgen, og den dagen tempen blir stabilt høyere resten av syklusen, har du akkurat HATT el. Det er forskjellig når man har el., hos meg flytter den på seg, noe som har vært nyttig for eg å se. Nå kjenner jeg på kroppen ca når jeg har el., fordi at jeg har lært mye om meg selv gjennom temping. fetilityfriend er en bra side der du kan plotte inn tempen din og så lager den grafer for deg. Mange har el på ca samme tid hver syklus, og på denne måten kan du finne det ut. Evnt kan du kjøpe el-tester, som noen snakket om over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå