Ms.Blaise Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Jeg trodde at "alle" vanlige matbutikker hadde greit utvalg på kakepynt og bursdagslys jeg? Men siden det ikke er slik, så lurer jeg på om noen vet om hvor de har best utvalg på slikt? (har vært på Kiwi, Meny, Joker). Vil ikke bestille over nett helst.
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 20. juli 2009 #2 Skrevet 20. juli 2009 Jeg trodde at "alle" vanlige matbutikker hadde greit utvalg på kakepynt og bursdagslys jeg? Men siden det ikke er slik, så lurer jeg på om noen vet om hvor de har best utvalg på slikt? (har vært på Kiwi, Meny, Joker). Vil ikke bestille over nett helst. Det kommer vel litt an på hvor stort sted du bor på. Her hvor jeg bor, så har Jernia bra utvalg til pynt på kaker. Var vel siste butikk jeg hadde tenkt på selv!
Kamikatze Skrevet 20. juli 2009 #3 Skrevet 20. juli 2009 Her hvor jeg bor har de på coop mega og noe på rimi. -nille har muligens? Du får knotte inn "kakepynt" eller "dagligvare" i telefonkatalogen.no, og slenge deg på luren.
amyrlinn Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 på de meny butikkene jeg har vært på har de masse forskjellig. også rema 1000 butikkene har begynt å få litt mer enn hva de hadde før nå
Kamikatze Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Det eneste jeg sleit litt med å finne, var kakelys. Netthandel fikset den biffen, men dette var visst ikke trådstarter helt komfortabel med. Jeg har også kommet i den situasjonen (pga helligdager og langstengte butikker) at jeg måtte dyppe egne kakelys. Det går helt fint. Tynn hyssing, etpar sparelys og en blikkboks i vannbad. Gullfarget aluminiumsfolie ble brettet og rullet til lysholder med ei tannpirker som anker. Et rødt lys pr tre hvite blir rosa. Tenkte at om jeg må gjennom det en seinere gang, ville det vært kult med bivoks. Da hadde lysene luktet vidunderlig. Er det få lys du trenger, og du kan tenne den ved bordet, kan det bli suksess ved å rulle "lys" av marsipan, eller skjære til av fruktkjøtt fra melon, (fast) banan, pære etc, og så skjære litt grove veker av en mandel, og stikke ned i enden. Oljen i mandlene brenner, tenner lett om spissen er tynn som en vanlig veke, kan blåses ut som en veke, men brenner selvsagt ikke evig. Det råeste av alt er at disse lysene kan spises! Ulempen er at du vil føle behovet for et Supermor-kostyme... Sorry... Tok litt av...
Kanutten Skrevet 22. juli 2009 #6 Skrevet 22. juli 2009 Jeg synes ICA har ganske bra utvalg. ellers så har Jernia, traktøren Cacasutvalg. Coop Obs I Trondheim har også tatt inn stativ med Cacasprodukter.
Ms.Blaise Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2009 Det eneste jeg sleit litt med å finne, var kakelys. Netthandel fikset den biffen, men dette var visst ikke trådstarter helt komfortabel med. Jeg har også kommet i den situasjonen (pga helligdager og langstengte butikker) at jeg måtte dyppe egne kakelys. Det går helt fint. Tynn hyssing, etpar sparelys og en blikkboks i vannbad. Gullfarget aluminiumsfolie ble brettet og rullet til lysholder med ei tannpirker som anker. Et rødt lys pr tre hvite blir rosa. Tenkte at om jeg må gjennom det en seinere gang, ville det vært kult med bivoks. Da hadde lysene luktet vidunderlig. Er det få lys du trenger, og du kan tenne den ved bordet, kan det bli suksess ved å rulle "lys" av marsipan, eller skjære til av fruktkjøtt fra melon, (fast) banan, pære etc, og så skjære litt grove veker av en mandel, og stikke ned i enden. Oljen i mandlene brenner, tenner lett om spissen er tynn som en vanlig veke, kan blåses ut som en veke, men brenner selvsagt ikke evig. Det råeste av alt er at disse lysene kan spises! Ulempen er at du vil føle behovet for et Supermor-kostyme... Sorry... Tok litt av... Imponert!!! Hehehe Men jeg tror nok at jeg mangler kreativitets-genet Får stikke innom Jernia, Rema 1000 og Coop da! Takk for svar folkens=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå