Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann :)

Nå tenkte jeg skulle søke noen tips her hos dere, sikkert mange erfarne jenter her med noen gode råd, til en rådvill gutt...

Det har seg nemlig slik at jeg har kommet opp i en litt kinkig situasjon, jeg skal prøve å forklare på enklest mulig måte.

Jeg er en gutt på 23 år som leier en hybel i huset til en god venn, vi kaller han Ola, og han har en dame som vi kan kalle Kari. Ola jobber jeg sammen med og er en god venn, mens Kari har jeg blitt skikkelig godt kjent med, og hun sier at jeg er hennes beste venn, og hun er definitivt min beste venn, noe jeg setter stor pris på. I det siste har jeg og Kari gjort mye sammen, og funnet på ting. Vi har funnet ut at vi er ganske like, og liker de samme tingene. I det siste har jeg merket at jeg har ganske sterke følelser for Kari (mer enn vennefølelser), dette er ikke noe jeg har sagt noe om til Kari, men det har vel kommet fram noe på fylla uten jeg har sagt det direkte til henne. Er liksom så redd for å ødelegge venskapsforholdet, og siden hun er i et forhold så føler jeg ikke at det er noe vits, og hvertfall ikke når hun er sammen med en kammerat og vi bor i samme hus... (skjønner dere dilemmaet mitt?)

Jeg og Kari gjør ting sammen så og si hver dag, har til og med vært å shoppet undertøy med henne, noe Ola aldri har gjort. Nå har jeg vært på ferie noen dager og vært borte og i dag så fikk jeg en meldig av henne der det stod at hun merket godt at jeg var borte og, at hun håpte jeg kom tilbake snart... Forholdet mellom Ola og Kari er vel ikke helt på topp om dagen, og de krangler en del, dette er noe Kari sier til meg, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger hun har kommet å grått på skuldra mi fordi Ola har såret henne og de har kranglet.

Vi har noen fester sammen og av og til sitter Kari på fanget mitt, og her for en stund siden så satt Kari på fanget mitt i BHen (og bukse), da kom Ola inn, og han ble naturlig nok en smule gretten og det har han vært på meg siden. Jeg hadde sannsynligvis ikke syntes det var så kult at dama mi satt på fanget til en annen gutt i BHen i fylle jeg heller så det skjønner jeg godt, så jeg og Kari har blitt enige om å holde litt avstand når han er i nærheten...

Men sånn som det er nå så veit jeg ikke om jeg orker å ha det sånn lengre, hva skal jeg gjøre? Skal jeg si til kari hva jeg føler, skal jeg flytte og glemme følelsene jeg har for henne (ikke så lett), eller skal jeg bare bo der og vente på at det blir slutt mellom de (noe som kan skje, Kari har nemlig ymtet frampå om det) Hva tror dere Kari føler for meg? Blir så usikker, av og til føler jeg kanskje at hun bruker med og er sammen med meg for å gjøre Ola sur og sjalu...

Ja, blei langt dette men kom gjerne med kommentarer og råd :klemmer:

Endret av Gutten
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

huff, skjønner at dette er supervanskelig!!

Jeg tror jeg hadde flyttet og så fortalt "kari" at du gjorde det fordi du har følelsesr for henne, så får hun se hva hun vil. du mister kanskje vennskapet til henne hvis hun ikke har de samme følelsene for deg, men er vel uansett vanskelig å ha en venn du vil noe mer med?

At hun har følelser for deg tror jeg nok, men om hun ser på deg som en potensiell kjæreeste er jo umulig å vite...

Skrevet

har hun de samme følelsene for deg, må du nesten regne med at vennskapet til kameraten din går til helvete.

Det er en uskreven regel at man ikke roter seg borti kjærestene eller eksene til venner, men det skjer jo hele tiden uansett.

Hvis dere skulle komme på tanken å bli sammen, vil jeg anbefale å i det minste fortelle dette til kameraten, men det er ingen garanti for at det vennskapet vil vare allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...