Gå til innhold

Søndagsmiddag

Jinx

Anbefalte innlegg

Hva spiser dere til søndagsmiddag ??

Jeg bruker å gjøre litt mer ut av søndagsmiddagene..

Gjør dere ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Koteletter, svinefilet med kantarellsaus, ris og salat, frikasse o.l.

Lager ofte litt mer tradisjonell, tidkrevende og gammeldags mat på søndager, men slett ikke alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det grilling. Sommerkoteletter, blomkål- og maisgrateng og bakte poteter. Til dessert hadde vi noe som kalles "russedessert" med vaniljesaus. Og til kaffen blir det nybakte sjokolademuffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det sein middag,for gubben jobber til kl 20.00.

Vi skal ha stekt flesk,hvit saus,poteter og tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som kan diske opp med "søndagsmiddag" på en mandag - og gjerne ha noe lett på søndag.

Alt etter som hvilket modus jeg er i.

Kan også finne på å gi blaffen i å lage middag fordi jeg ikke er sulten, for så å sette i gang klokka ellve på kvelden, med fullt styr - poteter, grønnsaker, sauser og gratenger...

At andre har lyst på middag her i huset - tar jeg ikke så mye ansvar for lenger, siden jeg ikke har småbarn - de som får lyst på middag først, får lage...

Men når vi har gjester, blir det søndagsmiddag. Også på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og av og til ikke. Jeg lager mat hele dagene på jobb så det er akkurat det det er deilig å ha fri fra. Men når vi lager noe ekstra blir det biff eller stek eller noe i den duren. Ellers så har vi heller noe ekstra på mandagen for da lager jeg gjerne opp litt til uka og da pleier vi å ha tung middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg prioritert å gå på tur - derfor var søndagsmiddagen vår stekt fiskepudding på brødskiver med agurk og majones :) men må legge til at vi var så sultne da at det smakte som den flotteste middagen.

Jeg bruker ikke store deler av søndagen på å lage mat - er veldig glad når jeg har rester fra lørdag som bare kan varmes opp. Rett og slett fordi jeg prioriterer andre gjøremål foran matlaging på denne etterlengtede fridagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi grillet nakkekoteletter i går, med bakt potet

(med masse hvitløkssmør), salat og potetsalat..

Hadde en følelse av at dette var siste grilling i år.. Hm..

:roll:

Ellers bruker vi å gjøre litt mer ut av søndagsmiddagen..

Stek, koteletter eller noe i den gata..

Kjeder meg voldsomt på søndager..

Blir da noen timer på kjøkkenet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sjelden noe spesiell søndagsmiddag, hvis vi ikke har invitert gjester. Det er heller fredag og lørdag som er de dagene vi lager ekstra god middag.... Søndag er slumredag hos oss. Tar gjerne middagen ute på burger king, pizzeria, eller noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Søndagsmiddag er som en hvilken som helst annen dag hos oss, det er heller en av de andre dagene det diskes opp med noe spesielt.

Men jeg har mange gode minner fra søndagsmiddagene som barn. Gjerne store stykker kjøtt eller hel fisk, og dessert til. Tror kanskje det var desserten som gjorde det til søndagsmiddag! :D

Tror nok at jeg kommer til å ta opp igjen tradisjonen når familien vår en gang består av flere enn oss to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Her blir det ofte tradisjonell søndagsmiddag:

* kjøttkaker i brun saus med erterstuing eller kålstuing

* sosekjøtt

* koteletter

* frikase

* raspeballer

* stek av ulik dyresort

* laks

* etc.

Nå om sommeren er vi ikke like bundet til tradisjonene...

Ofte så varmt at vi tar noe lett eller griller... :wink:

I går ble det kyllingnuggets, pommes frites og salat... :oops:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn som kan diske opp med "søndagsmiddag" på en mandag - og gjerne ha noe lett på søndag.  

Alt etter som hvilket modus jeg er i.  

Kan også finne på å gi blaffen i å lage middag fordi jeg ikke er sulten, for så å sette i gang klokka ellve på kvelden, med fullt styr - poteter, grønnsaker, sauser og gratenger...

Men når vi har gjester, blir det søndagsmiddag. Også på søndag.

Akkurat som meg!!!

Tvillingsjeler i matveien......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...