Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny kost til id bare minerals foundation..

Til nå har jeg brukt en stor fra Body shop, men trenger sårt en utskiftning. Har syntes den har vært helt ok, helt til jeg var hos hudpleiren sist... Før jeg gikk, la hun på et lag med id. Den store kosten hun hadde var jo veldig ulik min - mye bedre!!!

Glemte jo å spør hvilken hun brukte, men det er nok ialelfall en av de orginale..

Så da spør jeg dere. Hvilken kost skal jeg bestille og hvor bestiller jeg? Trenger også en liten kost til å legge på kviser/urenheter/merker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet
Jeg trenger ny kost til id bare minerals foundation..

Til nå har jeg brukt en stor fra Body shop, men trenger sårt en utskiftning. Har syntes den har vært helt ok, helt til jeg var hos hudpleiren sist... Før jeg gikk, la hun på et lag med id. Den store kosten hun hadde var jo veldig ulik min - mye bedre!!!

Glemte jo å spør hvilken hun brukte, men det er nok ialelfall en av de orginale..

Så da spør jeg dere. Hvilken kost skal jeg bestille og hvor bestiller jeg? Trenger også en liten kost til å legge på kviser/urenheter/merker.

Kostene til BE som blir brukt til påføring av foundation er vel Full Coverage Kabuki Brush og/eller Flawless Application Face Brush. Kan det være en av disse?

Til dekking bruker jeg Maximum Coverage Concealer Brush .:)

Skrevet

Takk for svar!

Supert at du legger ved navn _og bilde_, enklere å vite hvilke dere mener da;)

Liker best koster med skaft, så da prøver jeg den Flawless til ansiktet tenker jeg.

Gjest Vampen
Skrevet
Takk for svar!

Supert at du legger ved navn _og bilde_, enklere å vite hvilke dere mener da;)

Liker best koster med skaft, så da prøver jeg den Flawless til ansiktet tenker jeg.

Jeg syntes også det så litt underlig ut at den ikke hadde skaft første gang jeg så den, men det glemte jeg ganske fort.:)

Jeg syntes heller du skal tenke på hva slags behov du har.;)

Kabuki`en (den uten skaft) er mye mer dekkende enn det andre. Jeg har ikke uren hud, men er litt rød i ansiktet til tider, og da er kabuki`en og dens dekkevne gull. Skulle jeg ha brukt den andre hadde jeg blitt stående og surre veldig mye lenger. De gangene jeg har urenheter trenger jeg ikke å bruke noe særlig concealer utenom, fordi kabuki`en allerede har dekket det meste. Jeg syntes jeg trenger mindre foundation for å få et jevnt resultat med kabukibørsten. Om du derimot ikke har et så stort behov for dekkevne, så er den andre fin. Jeg bruker den først og fremst til påføring av veil til slutt.

Så her er det behov, samt smak og behag, som gjelder.:)

Skrevet

aha, takk igjen!!

for det er nemlig bedre dekningsevne jeg trenger... med min gamle børste kunne man knapt se jeg hadde fått påført noe, må isåfall stå leeeenge...

Gjest Gjest
Skrevet

EM sine børster skal også være bra, og rimelige. I tillegg slipper du dyrehår, noe som gjør at det er mindre bakterievekst og mindre kviser.

Gjest Vampen
Skrevet
aha, takk igjen!!

for det er nemlig bedre dekningsevne jeg trenger... med min gamle børste kunne man knapt se jeg hadde fått påført noe, må isåfall stå leeeenge...

Isåfall vil jeg tro at kabukibørsten passer bedre. :jepp:

Forskjellen på den og flawless, og sikkert også børsten du har nå, er at denne har en veldig tett bust. Flawless har ikke like tett bust, noe som gjøre den fin til produkter som man ikke trenger at skal dekke. Jeg har brukt den til både veil, warmth, bronzer og blush, og det funker fint. Men å bruke den til foundation fungerer ikke for meg, da må jeg isåfall bruke en evighet for å oppnå den dekkevnen jeg vil ha. Flawless er en børste jeg bruker mye, og et godt verktøy til mye forskjellig, men når det gjelder foundation er kabukibørsten min favoritt. Og jeg vil tro du kommer til å merke stor forskjell på den kontra den du har nå.:)

Gjest Vampen
Skrevet
EM sine børster skal også være bra, og rimelige. I tillegg slipper du dyrehår, noe som gjør at det er mindre bakterievekst og mindre kviser.

Smak og behag. Jeg syntes ikke EM børstene er i nærheten av like god som BEs kabuki når det gjelder dekkevne og påføring av foundation. Jeg har heller aldri hatt problemer med kviser enda jeg har brukt disse børstene i noen år, og bakterievekst får man i alle typer koster om man ikke vasker eller bytter ut.

Skrevet

Da er både Kabuki-kosten og concealer-kosten bestilt via ebay:)

Gjest Vampen
Skrevet

Håper du blir fornøyd.:)

Tar med et lite tips, http://www.feelunique.com/p/Bare-Escentual...mpoo-120ml.html . Denne "shampoen" til børstene er veldig grei. Ikke bare for å vaske de med tanke på bakterier, men også med tanke på levetiden til børstene. Min kabuki havnet litt forkjært i sminkepungen nylig, og ble klemt helt flat. Etter en omgang med denne og lufttørking var den like fin igjen.:) Du kan selvfølgelig også bruke vanlig shampo, men jeg syntes denne er veldig grei. Drøyt 60 kr på FU, og veldig drøy i bruk.:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Er så fornøyd med de nye kostene!!! En drøm å bruke, veldig forskjell!

Tusen takk!

Gjest Vampen
Skrevet
Er så fornøyd med de nye kostene!!! En drøm å bruke, veldig forskjell!

Tusen takk!

Så bra..:)

Godt å høre at jeg ikke ledet deg rett inn i et bomkjøp.. :fnise:

Mulig du vet det allerede, men jeg nevner det allikevel..skulle du få problemer med at kabuki`en røyter ect., så hjelper det ofte bare å vaske den.

Det er en god børste, min ser fortsatt ny ut etter 2 år.:)

Skrevet

Det er så rart, alle jeg kjenner er så fornøyd med BE sine koster. Jeg hater dem, de er så harde selv om jeg har vasket dem med alt som finnes.

Litt mer fornøyd med everydayminerals men det var ikke optimale de heller.

Gikk over til MAC jeg men det er jo flytende så da slipper jeg de kostene.

Men jeg bruker mange av kostene fra BE til øyenskygge enda, og de er jeg fornøyd med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...