Gå til innhold

ikke skoleplass,og ikke jobb!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hannah_*
Skrevet

Har fått vite at jeg ikke har kommet inn på noen av studiene jeg har søkt på til denne høsten. og har allerede sagt opp min faste jobb (siden man får jo svar på skoleplass så aaaltfor sent måtte det jo bli sånn....argh!)

Så har nå litt panikk, er avhengig av å å tjene penger, så hvis jeg ikke får jobb før midten av august vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Noen som har vært i lignende situasjon?

Leste om dagpenger fra nav men siden jeg har sagt opp frivillig så kan det ta mange mange uker før jeg får det.

takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke i samme situasjon, men du kan jo sjekke restetorget i morgen klokken 09.00?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Er ikke i samme situasjon, men du kan jo sjekke restetorget i morgen klokken 09.00?

Denne stemmer jeg også for.

Gjest Gjest_hannah_*
Skrevet

glemte kanskje å nevne at jeg skal prøve lykken imorgen. Men bor i oslo, redd for at det ikke er mye ledig der.

Skrevet

Har du mulighet til å flytte? Hvis ikke må du bare prøve å finne en eller annen jobb som du klarer å forsørge deg med.

Skrevet
Har du mulighet til å flytte? Hvis ikke må du bare prøve å finne en eller annen jobb som du klarer å forsørge deg med.

Fy faen.... holdninger...

Anbefaler restetorget ja. Hvis du er villig til å flytte på deg så finnes det mange bra studier på restetorget rundt om i landet

Skrevet
Fy faen.... holdninger...

Anbefaler restetorget ja. Hvis du er villig til å flytte på deg så finnes det mange bra studier på restetorget rundt om i landet

Jeg mente ikke å være frekk, men det er faktisk ikke alle som har mulighet til å flytte på seg. Og slik som trådstarter skisserer situasjonen så har hun ingen inntekt med mindre hun har skoleplass eller jobb. Det beste er selvfølgelig hvis hun finner et studie hun liker på restetorget :)

Skrevet
Jeg mente ikke å være frekk, men det er faktisk ikke alle som har mulighet til å flytte på seg. Og slik som trådstarter skisserer situasjonen så har hun ingen inntekt med mindre hun har skoleplass eller jobb. Det beste er selvfølgelig hvis hun finner et studie hun liker på restetorget :)

Hehe, du var ikke frekk. Var jeg som var litt rask og leste "... får finne deg en eller annen til å forsørge deg"

Beklager den

Skrevet
Hehe, du var ikke frekk. Var jeg som var litt rask og leste "... får finne deg en eller annen til å forsørge deg"

Beklager den

Hihi, da skjønner jeg. Det hadde vært en ganske dårlig holdning og ha så skjønner at du hadde reagert på det.

Skrevet

Du kan jo spørre om du får beholde jobben du har nå også. Dersom de er fornøyde med deg, og de ikke allerede har ansatt noen/evt stadig trenger nye folk, så bør det være en god mulighet.

Ellers så henger jeg meg på resten av folket her, om å prøve restetorget.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
glemte kanskje å nevne at jeg skal prøve lykken imorgen. Men bor i oslo, redd for at det ikke er mye ledig der.

Det er også mulig å studere på Ås og i Lillestrøm, selv om du bor i Oslo. Det er litt dyrer å komme dit, men det er jo en mulighet.

Gjest Gjest_kristian_*
Skrevet
Har fått vite at jeg ikke har kommet inn på noen av studiene jeg har søkt på til denne høsten. og har allerede sagt opp min faste jobb (siden man får jo svar på skoleplass så aaaltfor sent måtte det jo bli sånn....argh!)

Så har nå litt panikk, er avhengig av å å tjene penger, så hvis jeg ikke får jobb før midten av august vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Noen som har vært i lignende situasjon?

Leste om dagpenger fra nav men siden jeg har sagt opp frivillig så kan det ta mange mange uker før jeg får det.

takknemlig for alle svar.

Men ansett, meld deg arbeidsledig hos nav og søk om dagpenger nå så ungår du den tabben jeg gjorde. ventet med å søke til karantenetiden var over og fikk aldri penger siden jeg begynte å jobbe 1 måned etter karantene tiden var over.

God ide å spørre arbeidsgiver igjen, muligh han/hun har fortsatt bruk for deg :)

Gjest Glør
Skrevet
Men ansett, meld deg arbeidsledig hos nav og søk om dagpenger nå så ungår du den tabben jeg gjorde. ventet med å søke til karantenetiden var over og fikk aldri penger siden jeg begynte å jobbe 1 måned etter karantene tiden var over.

Karantenetiden begynner ikke å løpe før man har registrert seg som arbeidsledig hos nav, så det bør gjøres snarest. Så er det fire ukers frist på å søke om dagpenger etter det.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan ikke søke om arbeidsledighetstrygd på NAV før du er arbeidsledig, og det er du ikke før oppsigelsestiden din er ute. Da er det viktig at du melder deg med en gang hvis du ikke får deg jobb.

Søk restplass, hør med arbeidsgiver om du kan fortsette likevel, ta kontakt med alle steder som kan tenkes å ha bruk for arbeidskraft. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...