Gjest imli Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Noen som leser noen såkalte "kiosk-serier"? Jeg innrømmer gladelig at jeg leser mye av dette. Enkel og underholdende litteratur. Er jeg den eneste her, eller er det flere som vil stå frem? Hvilke serier leser dere i så fall?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2009 #2 Skrevet 31. juli 2009 Jeg leser en serie som heter Teppefall. Synes den er veldig spennende. Lettlest er den også. Det liker jeg. Det som er litt synd er at det tar så lang tid før neste bok kommer ut....
Kayli Skrevet 1. august 2009 #3 Skrevet 1. august 2009 Jeg synes kiosk-serier er deilig avslapning, jeg. Nå er jeg en lesehest av dimensjoner og leser masse bøker av alle slag, men kiosk-seriene er lettleste og ofte spennende - liker å følge med på "livet" til slektene der. Jeg liker serier fra rundt 1900-tallet, og synes jeg lærer en del om hvordan de levde på den tida. Følger med på "Jordmoren", "Hannah" og "Livsarven". Låner noen hos søstra mi og noen hos en kollega etter at de er ferdige med dem (de abonnerer).
Amanlis Skrevet 1. august 2009 #4 Skrevet 1. august 2009 Jeg leser flere "kiosk-serier". Rosehagen, krig og kjærlighet og kystens datter. Favorittserien er nok Krig og kjærlighet. Som dere sier, de er lettleste og spennede, og ikke minst engasjerende.
Sheherasade Skrevet 2. august 2009 #5 Skrevet 2. august 2009 Jeg leste alt av Margit Sandemo da jeg var i tenåra. - Sagaen om isfolket - Heksemesteren - Sagaen om lysets rike Nå i voksen alder vil jeg vel anbefale den første sterkest. De andre blir etter hvert ganske mye "eventyr"- aktig, og litt lite troverdig. Men jeg vet ikke om disse kan kjøpes i kiosken lenger???
bokorm Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Ny, spennende serie: Sagaen om Sunniva! Den er fra svartedauden. Se på denne filmsnutten: http://www.norskeserier.no/serier/sunniva/film.htm
petrinematilde Skrevet 6. august 2009 #7 Skrevet 6. august 2009 Jeg leser også serier, spesielt liker jeg dem med mystikk og spenning. Var stor fan av isfolket og Margit Sandemo. Leste akkurat første boken i ildfuglen - og kan nesten ikke vente til neste bok! WOW! :rødme: Serien har egen nettside: www.ildfuglen.net.
Mamma1 Skrevet 7. august 2009 #8 Skrevet 7. august 2009 Leser masse kiosklitteratur, syns det er avslappende å lese noe man slipper å tenke til:) Jordmoren Fossefall Morshjerte Thea Kystens datter Har lest isfolket, livets døtre, arvesynd, heksemesteren, havets datter og raja, hvor de to sistnevnte er de absolutt beste romanseriene jeg har lest.
petrinematilde Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Følger Fossefall, Villblomster og Ildfuglen. Det er liksom nok akkurat nå. Har lest Amulettens kraft og Raja - begge flotte serier. Liker best historiske serier med mystikk.
mocci Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Her slukes det kiosklitteratur Leser nå: Storgårdsfolk Thea Kystens datter Kobberhjerte Ingebjørg Olavsdatter På venteliste: Morshjerte Sagaen om Sunniva Livsarven Villblomster Tre søstre Alltime favorites: Livets døtre Arvesynd Kystfolket
Gjest imli Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Jeg leser Jordmoren, Sønnavind og Storgårdsfolk Synes disse er forholdsvis velskrevet og dessuten virker de troverdige ift tidsepoken, spesielt Jordmoren. Mange av slike serier er skrevet med et ufattelig dårlig språk, og når jeg i tillegg finner feilaktige historiske detaljer, sier jeg takk for meg Men jeg leser stort sett den første i alle serier da, får dem ofte gratis siden jeg abbonnerer. Har også lest sagaen om isfolket, veldig underholdene og spennende, bortsett fra de siste bøkene der jeg syntes det trakk veldig ut. Leste noen bøker av Heksemesteren også, men gadd ikke hele, syntes det ble for mye demoner og hekser og gud vet hva etterhvert.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Jeg leser også masse kiosklitteratur Lettlest og god underholdning. Nå jeg leser jeg: *Fossefall *Livsarven *Morshjerte * Solgård *Villblomster *Kobberhjerte *Krusesagaen Serier jeg har lest: *Arvesynd *Cornelia *Inga Svartdal *Lassjenta
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Jeg leser også masse kiosklitteratur Lettlest og god underholdning. Nå jeg leser jeg: *Fossefall *Livsarven *Morshjerte * Solgård *Villblomster *Kobberhjerte *Krusesagaen Leser også "I krig og kjærlighet".
petrinematilde Skrevet 15. august 2009 #14 Skrevet 15. august 2009 Sitter akkurat med Ildfulgen 2 - Jomfrusteinene. Jeg må alltid lese første boken i en ny serie, men det er ikke alltid jeg gidder å følge med videre. Denne her er enda bedre i bok 2. Heldigvis ...
Helen Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Jeg liker veldig godt å lese kiosklitteratur. Akkurat nå leser jeg disse seriene: Morshjerte Storgårdsfolk Thea Huset Arent Sønnavind Hannah Livsarven Novemberbarn Solgård Tidligere serier jeg har lest: Sagaen om Isfolket Bygdebarn Amerika Cornelia Barn av stormen Havets datter Arvesynd Heksemesteren¨ Blålys Farsarven Bergfoss Inga Svartdal Disse er de jeg husket nå
Gjest Gjest_petrinematilde_* Skrevet 22. august 2009 #16 Skrevet 22. august 2009 Hvilken serie er tidenes beste? Hvilken serie fra 2009 er den beste? (Forutsetter at man har lest minst en eller to bøker, i hvert fall!
Mamma1 Skrevet 22. august 2009 #17 Skrevet 22. august 2009 (endret) Tidenes beste serie er, for meg, Raija. På en god andreplass kommer Sagaen om Isfolket. Endret 22. august 2009 av Mamma1
petrinematilde Skrevet 29. august 2009 #18 Skrevet 29. august 2009 Hva med nyere serier? Hvilke er best? Jeg leser som regel første bok i en serie for å se om det fenger, men noen serier blir jo bare bedre, andre blir verre. Noen å anbefale?
Gjest Ulva35 Skrevet 30. august 2009 #19 Skrevet 30. august 2009 Jeg leser alle de seriene dere har snakket om her bortsett fra Bergfoss som jeg begynte på en gang og som ikke fengte meg+ Teppefall som jeg av en eller annen grunn ikke har begynt på. Ildfuglen har jeg fått i posten, men ikke begynt på ennå. Av helt nye serier som har kommet vil jeg nevne Sagaen om Sunniva. Gleder meg til bok 2. Tror ingen her har nevnt Fiolsteinen her, den er en av mine favoritter av de jeg leser nå. Første serie jeg leste er Sagaen om Isfolket. Var lenge favoritten, men tror nok at bøkene til Kjellaug Steinslett- Kystfolket og Kysten datter er mine favoritter av de jeg har lest. Jeg leser masse og også annen littratur, men jeg synes at seriepocketer er kjempefine og man lærer faktisk mye historie gjennom mange av de.
Gjest imli Skrevet 30. august 2009 #20 Skrevet 30. august 2009 Hva med nyere serier? Hvilke er best? Jeg leser som regel første bok i en serie for å se om det fenger, men noen serier blir jo bare bedre, andre blir verre. Noen å anbefale? Av nyere vil jeg anbefale Jordmoren! Spennende, godt skrevet og realistisk fremstilt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå