solkrem Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Jeg elsker å bade og tulle i vannet. Problemet er at linsene mine blir helt håpløse når det kommer vann på dem, og om jeg dykker under vannet, så klistrer de seg sammen selv om jeg ikke åpner øynene. Finnes det linser som er mer badevennlige?
Butterball Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Jeg har prøvd 2-3 forskjellige linser, og har ikke hatt problemer med å bade med noen av dem. Husker ikke alle de forskjellige merkene sånn på sparket, men nå bruker jeg en type døgnet-rundt linser (Focus Night&Day tror jeg de heter) som jeg er veldig fornøyd med. Kan helt fint dykke med øynene åpne uten at de detter av, også er det deilig å slippe å bytte linser hver dag
solkrem Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2009 Skulle gjerne ha prøvd dem, men optikeren min (og jeg) har fastslått at månedslinser ikke er noe for meg. Må dessverre holde meg til dagslinser =/
Mleko Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Har ikke noe råd, sliter med det samme selv. Liker å svømme med øynene åpne under vann, og da tar linsene en svømmetur også ;/ Håper på laseroperasjon jeg! =)
tineline Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 Wow, jeg har aldri turt å prøve å ha øynene åpne under vann med linser, i frykt for at de fordufter. Kanskje jeg skal prøve nå snart, jeg må bytte linser uansett...
Gjest Eurodice Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Jeg elsker å bade og tulle i vannet. Problemet er at linsene mine blir helt håpløse når det kommer vann på dem, og om jeg dykker under vannet, så klistrer de seg sammen selv om jeg ikke åpner øynene. Finnes det linser som er mer badevennlige? Hvis du ikke har ekstremt dårlig syn, trenger du vel ikke å ha på linser når du bader.
Gjest Glør Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Hvis du ikke har ekstremt dårlig syn, trenger du vel ikke å ha på linser når du bader. Men det er veldig tungvindt å ta dem ut før man bader. Ofte er det vanskelig å få hendene helt rene også, når man er på starnda, så da frister det ikke stikke fingrene på øyet. Jeg bruker dagslinser, så jeg hopper uti med dem på, og prøver å holde øynene lukket. Så sørger jeg for å ha med ett ekstra par, som evt kan ta på etterpå, hvis de skulle svømme sin vei.
solkrem Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2009 Hvis du ikke har ekstremt dårlig syn, trenger du vel ikke å ha på linser når du bader. Hadde det vært så lett, så hadde jeg nok ikke spurt her hadde jeg ikke hatt linser, så hadde jeg ikke sett folket jeg bader med. Da jeg var i syden for et år siden møtte jeg ei som hadde dagslinser det gikk an å bade med. hun var norsk, så jeg regner med at linsene var det også. Så da må de finnes også...
Miel Skrevet 23. juli 2009 #9 Skrevet 23. juli 2009 Det er nok veldig individuelt, dette med linser og bading. Bading i saltvann går helt fint for min del, men i ferskvann får jeg problemer med at linsene klistrer seg til øyet. Åpne øynene under vann er helt uaktuelt, da sklir linsene rett av. Jeg har to venninner som bruker samme type linser som meg, den ene kan knapt ha vann i ansiktet i det hele tatt, og den andre kan fint svømme under vann med åpne øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå