bananbra Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Er noen av dere her inne på Twitter? Jeg var skeptisk lenge, tenkte at det bare var det teiteste med Facebook (folk som konstant oppdaterer folk om hva de gjør, type "Trine Vissvass er sulten", "Trine Vissvass spiser brødskive", "Trine Vissvass rødbetsalat er digg") tatt videre som en egen tjeneste. Så endte jeg selvsagt opp med å prøve det selv, og jeg elsker det. Det er utrolig artig å følge folk som skriver godt på de 140 tegnene man har til rådighet. Hvis noen andre er interessert tenkte jeg at man kan bruke denne tråden til å tipse om folk som er morsomme eller interessante på andre måter her i denne tråden. Noen som har forslag til twittere folk bør sjekke ut?
Zealuu Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 (endret) Lawrence Lessig har ofte mye fornuftig å meddele på sine 140 tilmålte tegn. Jeg er forresten også på twitter, men begrenset aktivitet i det siste. Sommer og sånn. Endret 19. juli 2009 av Zealuu
plosiv Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Jeg følger mange flotte folk på twitter. Hvis du går inn på meg @plosiv (legg meg gjerne til også, så legger jeg til deg), og gå inn på de jeg følger. Mange bra! Ellers kan du søke på #ffnor inne i søkefeltet på twitter - det er folks anbefefalinger av folk du bør følge. Ellers, hvis du trenger andre twittertips, se her.
bananbra Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2009 Lawrence Lessig har ofte mye fornuftig å meddele på sine 140 tilmålte tegn. Jeg er forresten også på twitter, men begrenset aktivitet i det siste. Sommer og sånn. Takk for tips, skal sjekke det ut! Jeg følger mange flotte folk på twitter. Hvis du går inn på meg @plosiv (legg meg gjerne til også, så legger jeg til deg), og gå inn på de jeg følger. Mange bra! Ellers kan du søke på #ffnor inne i søkefeltet på twitter - det er folks anbefefalinger av folk du bør følge. Ellers, hvis du trenger andre twittertips, se her. Ser du har lagt meg til, takk for det. Har gjengjeldt det, men ikke fordi du la til meg, sånt har jeg ikke tro på... Likte rett og slett tweetene dine. Har lest blogginnlegget ditt også, flott med tips for en nybegynner som meg! Kommer til å lese videre på bloggen din også, forresten, jeg synes du skriver godt.
bananbra Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2009 I disse Tour de France-tider (får trang til å skrive #TdF... Allerede miljøskadet av Twitter) synes jeg det passer seg å tipse om et par gode Tour-tweeters: Først og fremst bør man sjekke ut selveste Lance Armstrong. Han gjør et utrolig imponerende comeback i år, selv om jeg tipper trøya går til Contador. Armstrong twitrer ganske mye mellom etappene, og følger man touren er det selvfølgelig interessant å se hva han har å si om det som skjer i og utenfor rittet. For eksempel twitret han om oppstyret rundt George Hincapie lenge før TV2 meldte om det, så profilen til Lance er veien å gå hvis man vil ha førstehånds informasjon om hva som foregår. Kurt Asle Arvesen måtte jo bryte touren, dessverre, men han twitrer fortsatt om den fra sykesenga. Artig at Armstrong sendte Arvesen en god bedring-tweet også. Hushovd har ingen Twitter-profil, så vidt jeg vet. Robbie McEwen er skadd og deltar ikke i årets tour, men twitrer godt om hva som foregår der likevel. Han har gode tips om hvem som kommer til å gå i brudd eller gjøre det bra før hver etappe. Det er flere av rytterne som twitrer om touren. En kan også følge TV2-teamet, mange av dem har Twitter-profil. Blant dem er vel høydepunktene Christian Paasche og Dag Otto Lauritzten. Jeg merker at jeg hadde mer på hjertet enn jeg trodde, så jeg kommer antakeligvis til å legge ut Tour de France-tips på bloggen min også, sjekk den gjerne ut om dere er interesserte.
plosiv Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Takk for tips, skal sjekke det ut! Ser du har lagt meg til, takk for det. Har gjengjeldt det, men ikke fordi du la til meg, sånt har jeg ikke tro på... Likte rett og slett tweetene dine. Har lest blogginnlegget ditt også, flott med tips for en nybegynner som meg! Kommer til å lese videre på bloggen din også, forresten, jeg synes du skriver godt. Oj, så utrolig koselig Bananbra - tusen takk! Nå ble jeg glad.:-) Jeg likte tweetene dine også, det var derfor jeg valgte å legge deg til. Du kvitrer godt, rett og slett. :-)
bananbra Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2009 Oj, så utrolig koselig Bananbra - tusen takk! Nå ble jeg glad.:-) Jeg likte tweetene dine også, det var derfor jeg valgte å legge deg til. Du kvitrer godt, rett og slett. :-) Takk og likeså! Merker jeg ble veldig avhengig av Twitter raskt... Har hatt en lang dag med reising og jobb uten nettilgang, og savner Twitter-oppdateringer så fort jeg er borte fra det. Kanskje på tide å skaffe seg en iPhone-application eller noe.
bananbra Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. juli 2009 Nok et tips: Mark Hoppus Hoppus er kjent som bassist i tøysepopbandene Blink 182 og +44. Han tvitrer flere ganger daglig, inviterer til interaktiv twitring og er nesten alltid veldig vittig. Syntes du han var morsom i sine glansdager som fjasegutt i Blink vil du garantert like kvitringen hans, men heldigvis har Hoppus vokst opp litt og leverer nå artige observasjoner og mer modent kvitter som kan falle i smak for folk flest. Hvis noen andre har flere tips er det bare å sette i gang og skrive dem i denne tråden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå