Gjest Alenepappa Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Hei der. Jeg så at det var en diskusjon her angående etternavn og lurte også noe i den forbindelsen. Jeg har en sønn som jeg har kjempet for å få samvær med i en årrekke. Nå viser det seg at det er mulig at jeg vil få hovedomsorgen grunnet diverse omstendigheter. Mitt spørsmål er da om det er mulig at han får etternavnet mitt dersom han flytter til meg eller er det helt umulig? Han kan fortsatt beholde sin mors som mellomnavn, men jeg mener det ville virket mer praktisk dersom han hadde mitt eget når han bor hos meg.
Tink Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Tror du må ha foreldre ansvaret alene hvis du skal gjøre det egenhånd. Hvis dere har delt, så må mor skrive under på papirene.
CeeCee Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 (endret) Hei der. Jeg så at det var en diskusjon her angående etternavn og lurte også noe i den forbindelsen. Jeg har en sønn som jeg har kjempet for å få samvær med i en årrekke. Nå viser det seg at det er mulig at jeg vil få hovedomsorgen grunnet diverse omstendigheter. Mitt spørsmål er da om det er mulig at han får etternavnet mitt dersom han flytter til meg eller er det helt umulig? Han kan fortsatt beholde sin mors som mellomnavn, men jeg mener det ville virket mer praktisk dersom han hadde mitt eget når han bor hos meg. Hvis dere har felles foreldreansvar må du ha mors godkjennelse for å skifte navn. Regner med dere har felles foreldreansvar i.o.m. at barnet nå bor hos mor. Jeg forstår at du gjerne vil at ditt barn også skal ha ditt etternavn, men synes ikke det er noe å bråke om. Du kan spørre, men om mor nekter, så la det gå. Omdu får hovedomsorgen så vær glad for det, og la barnet selv bestemme når det blir stort nok til å ta sitt eget valg. Edit: Skrivefeil Endret 19. juli 2009 av CeeCee
Gjest Gjest_neida_* Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Han kan fortsatt beholde sin mors som mellomnavn, men jeg mener det ville virket mer praktisk dersom han hadde mitt eget når han bor hos meg. Du mener? Tull, det er fullstendig uten praktiske utfordringer at barnet beholder det etternavnet han allerede har. Og hvorfor skal du høyne konfliktnivået mellom deg og mor ved å kreve dette? Hvem sine interesser setter du egentlig først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå