Gå til innhold

hund på kennel, aldri mere

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

nå har dyra mine vært på kennel i ti dager, men aldri mere den kennelen, da jeg kom å hennta dem, så vekket jeg den som eier kennlene, da var kl 11 på formiddagen, hun ble sur for at jeg ikke rinkte å sa at jeg, kom, for da kunne de vaske før jeg kom, teppene, var ikke der inne, dem fant de ikke, var sikkert masse dritt på dem sa de, så jeg kunne hente de senere, hundene kom ikke ut om morgen, hun begynner ikke før kl 11, så ikke rart at hunder går på do inne da, så fikk jeg beskjed når jeg kom så tilig som kl 11, så vekket jeg dem, å laget liv å uro på kennelen for alle hunder bjeffa når jeg kom,

her hjemme virker de litt nervøse, når jeg tok i hunde banda å hals band, løp de å la seg under boret,

vanligvis blir de helt ville når jeg finner dem fram

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket du med de som driver stedet når du leverte bikkjene

Fortalte de deg at det ikke var noen som luftet dem før kl. 11 om formiddagen?

Hva skriver/sier de at de kan tilby på dette stedet?

Hadde jeg hatt min hund der, og opplevd dette, så skulle de fått trøbbel!

Jeg hadde ikke betalt noe for dette, og skulle gjørt det jeg kunne for å lagd et helvete for dem.

Gjest Gjest
Skrevet

[quote name='Titti72' date='19.07.2009 (15:38) ' post='7110146'

Hadde jeg hatt min hund der, og opplevd dette, så skulle de fått trøbbel!

Jeg hadde ikke betalt noe for dette, og skulle gjørt det jeg kunne for å lagd et helvete for dem.

Skrevet

det står at, de går mye turer, godt stell mat å omsorg, å folk der helle tiden, noe jeg tviler sterkt på, de stenger kl 20 om kvelden, så jeg lurer på, om de er inne fra 20 om kvelden til 11 på formiddagen, er sån jeg tenkte, vet ikke om det stemmer,

de vil ikke ut på tur i dag, bare ligger runt oss, så er bare tisse tur i hundegåren i dag, jeg vil ikke tvinge dem,

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvilken kennel det dreier seg om. Sender du meg navnet på pm?

Skrevet

Huff, så synd at du har vært uheldig med valg av kennel! Personlig har jeg god erfaring med å ha hund på kennel, men det er da også den eneste kennelen i mils omkrets, og "alle" vi kjenner bruker dem (og snakker med hverandre om det), så den kennelen må nesten behandle alle hundene skikkelig for ikke å miste hele sin kundekrets.

Det du har opplevd er ikke vanlig - bortsett fra at det er vanlig at man må avtale tid for når man skal hente hunden - så jeg håper du advarer andre om denne kennelen. Det pleier ikke være slik, men hvis du en gang trenger å sette dyrene på kennel igjen, vet du jo nå at du skal spørre og grave enda mer om hvilket stell dyrene får, og snakke med andre som har hatt hundene der.

Gjest Raggy
Skrevet

For min del hadde det vært naturlig å bedt om referanser fra andre som har brukt kennelen på forhånd. Kanskje det er en ide visst du skulle behøve pass av dyrene dine en annen gang.

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Første gang jeg skulle reise fra hunden min så tenkte jeg på kennel. Men ble sterkt advart av en "hundejente" jeg kjenner. Hun har jobbet på en av de mest anerkjente kenlene i dette fylke - men sa at hun hadde aldri i livet satt hunden sin der.

Forresten så advarte hun meg mot kenler generelt og bad meg heller sjekke private alternativ på råd fra oppdretter. Da jeg ringte min oppdrettet fikk jeg navn og nummer på noen hun anbefalte. Det var et vanlig hjem hvor hundene fikk gå inn og ut - alltid åpen dør og inngjerdet hage .. en nydelig plass. Har alltid hunden min der når jeg skal reise bort - han stortrives.

Skrevet

For en vond opplevelse du, og tydeligvis hundene dine har vært igjennom!

Mine foreldre pleier alltid å passe hunden vår når vi skal noe, men en gang ble vi nødt til å plassere henne på hundepensjonat. Skoger hundepensjonat.

Hunden vår var der i 24 timer, og var helt rå/våt, ordentlig hes i halsen (har sikkert stått og gaula, grini og bjeffa hele tida), og fullstendig utslitt.

Er vel kanskje ikke pensonatets feil om hunden vår har grini/bjeffa så hun har blitt hes, men da syns jeg de kunne sagt det istedenfor å si at "alt har gått så fint så..".

Vi kommer aldri mer til å bruke hundepensjonat/kennel igjen i hvertfall..

Syns du skal ta en prat med den kennelen jeg, og forklare hvordan hundene har det hjemme nå, og spurt hva i all verden det er de driver med.. :nei:

Skrevet

hei

ja mine hunder var også veldig hese, hadde ikke stemme igjen nesten når vi kom hjem, også var de vedligie usikkre, også blitt veldig tynne, jeg hadde med tre hunde pølser som er yngelings pølsa, vist ikke de vil ha mat, får det noen ganger men ikke ofte, da spiser de en halv pølse vær, når jeg spurte om de hadde spist opp pølsa si, sa dem at, pølsa var blit sur, så de måtte kaste den, noen jeg tviler på, for når de får sån pølse, har jeg aldri opplevd at de ikke spiser den,men er det vanlig at de som eier kennlen ikke opner å lufter hundene før kl 11 på formiddagen?

noen som vet hvem jeg skal ringe til, for å be dem opp å kontrolere kennlen, på en formiddag der oppe,

nå har vi vært hjeme siden søndag, å enda har de ikke rinkt om teppene, som de ikke fant, er ikke så viktig med teppene da, men er måten det blir gjort på

Skrevet

Det er vel mattilsynet som skal sjekke og kontrollere?

Prøv og ring dit.

Gjest Raggy
Skrevet

Det at hundene har stått mye å bjeffet er vel ikke så rart. På et nytt sted med fremmede mennesker og mange ukjente hunder er det helt naturlig.

Jeg vil også tro det uansett er en påkjenning for en hund å stå noen dager i kennel, hunder som bytter eier er jo ganske forvirret den første tiden, de blir stressa, spiser lite, tisse inne osv.

Så jeg mener at slike ting stort sett ikke er til å unngå og vil være vanskelig å klage på i forhold til en kennel.

Når det kommer til det at hunden ikke har blitt aktivisert/luftet på en ordentlig måte så hadde jeg blitt rasende på de som eier kennelen, det er ikke akseptabelt!

Gjest gjest- silje
Skrevet

Må si meg enig med raggy her!

Hunder begynner jo ofte å bjeffe når de er usikre, og mange usikre bikkjer samlet på samme sted, kan ofte litt mer kaotisk enn med bare en bikkje alene.

Men at de hadde kastet hundepølsene?

Du visste vel selv om hundepølsene var blitt sure? Hundepølser har da en utgangsdato, og spsielt vom tåler bare å være upptint opp til fem dager, noe de fleste som forer med vom vet.

- Kanskje de syntes at det ble ekstra styr å gi dem pølsene og derfor bare kastet dem?

Men må si det merkligeste var vel at de ikke stod opp før klokka elleve..

Det er da veldig sent for så mange hunder, og spesielt når de er på kennel.

Skrevet

Jeg ville for min del heller aldri plassert min hund på kennel, uansett hvor flotte forhold det var. Hun er ikke vant til å stå i bur, men er vant til å være inne med familien, evt. hjemme alene i huset om vi er på jobb. Så jeg har familie og venner som har passet henne når vi har reist på ferie.

Gjest Gjest_Toria_*
Skrevet

Har selv 2 hunder og når vi er på tur er de alltid på kennel.(Heldigvis så er vi ikke så mye på tur lenger:))

Kennelen vi bruker har åpent 6-8 timer hver dag, sånn at du kan hente/bringe når det selv passer deg.

Det værste vi har opplevd med kennelen vi bruker var at bikkjene kom hjem med "kennelhoste" dette kosta oss dyrt ( noe man selvfølgelig må regne med når man har dyr), men når vi ringte til kennelen for å si fra virka det ikke som at de brydde seg så mye om det. (hunder med "kennelhoste" skal ikke omgås andre hunder før 1 uke el 2)

Dette som har skjedd med hundene dine ville aldri i verden jeg godtatt!!!

Men det kan være flere grunner til at de blir redde når du viser de bånde!

1. De er redde for å måtte dra tilbake.

2. De kan ha blitt mishandla med bånda. ingen som vet, for hundene sier jo ikke noe!

Att de kaster maten er jo også uakseptabelt.

Hvis du vil gjøre deg selv og andre hundeeiere en stor tjeneste, så ring mattilsynet, så blir noe gjort!!

Skrevet
men er det vanlig at de som eier kennlen ikke opner å lufter hundene før kl 11 på formiddagen?

Nei, det var veldig sent, synes jeg. Kennelen "vår" lufter hundene første gang i syv-åtte-tiden på morgenen, og siste gang rundt 11 på kvelden, hvis det er dårlig vær. Er det pent vær, har de "hundedører" stående åpne til hver sin lille luftegård hele døgnet. I tillegg har de et stort inngjerdet skogsområde der de går tur og springer løse.

At hundene kan være litt hese etter et par dager på kennel kan jeg gå med på at er normalt. Men våre pleier å være en uke, og da har de roet seg såpass at de ikke bjeffer så mye, og er ikke spesielt hese. Men de pleier å ha myyye å fortelle i bilen på tur hjem ;)

At de ikke hadde klart å gi hundene pølsene sine høres jo bare merkelig ut. Når våre hunder står på kennel kan mamma sende med salve til eksemer, tabletter, spesialfôr og alt mulig annet, og alt blir gitt til riktig tid, såvidt vi kan se.

Nei, huff. Jeg ville ringt Mattilsynet, hvis ikke de har noe med saken å gjøre, så vet de kanskje hvem som har det. Hvis ikke vet kanskje Dyrebeskyttelsen hvem som kan kontrollere at ting er som de skal på pensjonatene.

Skrevet

Det er Mattilsynet som godkjenner dyrepensjonater, så det er riktig instans å henvende seg til. Ellers så synes jeg det er vanskelig å uttale meg her. Det med tidspunktet kl 11 kan jo også være at de ikke åpner for at kunder kan komme før den tid - det er jo helt vanlig at de ikke tillater henting og levering i morgenstellet. Det kan være en person som tar seg av morgenstellet og den som foretar utleveringer og den delen ikke kom før 11. Det kan være så mangt - inkl kritikkverdige forhold selvfølgelig.

Forpølsene kan ha blitt liggende i varmen ved en forglemmelse, og da blir de jo raskt sure. Det kan hende bikkjene hadde hatt uhell på teppene og de ikke hadde hatt tid til å vaske dem.

Så ut i fra det som er presentert her ville jeg ikke automatisk anslått at kennelen var dårlig, men jeg ville nok sjekket saken ja.

Skrevet

Nå har jeg rinkt mattilsynet, det skal ta seg en tur opp der å overaske dem på en søndag, morgen før kl 11,

jeg vet at ikke hundene hadde vært ute den søndagen jeg kom kl 11, for jeg vekket hun å det var ikke andre folk der, også var det første hundene mine gjore når de kom ut, var å gå ned i gresset å gå på do bakfra, også tissa de etter på.

med hunde pølsene , er jeg ganske sikker at de ikke ble sure, de er helt ville etter den, så den går ned i en fart, de som ikke er opna kan ligge i kjøleskap i 8 dager, jeg var borte i 10 dager å da var alle fire hunde pølsene sure, jeg sa også at de måtte få dem vær andre dag, heller får de vondt i magen,

ikke har de spist mye heller for de har blitt veldig tynne, men det må en jo regne med når en reiser fra dem sån,

Gjest Gjest
Skrevet
Nå har jeg rinkt mattilsynet, det skal ta seg en tur opp der å overaske dem på en søndag, morgen før kl 11,

Kjempebra! Var hun sur når du kom klokken elleve, vil hun vel få enten raserianfall eller mentalt sammenbrudd når Mattilsynet kommer. Til pass for henne! Håper kennelen stenges. Dette med hundepølsene og at hundene virker skremt når du tar frem båndet, tyder jo på at disse menneskene ikke er fokusert på dyras beste.

Skrevet

Lurer enda på hvilken kennel dette er. Jeg vil absolutt ikke bruke denne, så kan du ikke sende navnet på en pm? For det er vel fem-seks kenneler som er aktuelle for meg å benytte meg av dersom jeg skal reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...