Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kongle
Skrevet

HEI! :goodbye:

Jeg skal studere veterinærmedisin til høsten, men har et lite dilemma. Har allerede kommet inn på Norges Veterinærhøyskole i Oslo, men har også søkt i København. Får ikke svar derfra før 30.juli, så jeg venter fremdeles i spenning. Likevel bør jeg allerede nå ta stilling til om jeg vil til Danmark eller ikke....om jeg skulle være så heldig å komme inn begge steder. Til fortere jeg bestemmer meg, til fortere kan jeg begynne å lete etter sted å bo. Om jeg ikke vil til Danmark uansett, kan jeg jo allerede nå finne tak over hodet i Oslo til høsten.

MEN jeg skulle ønske jeg kunne fått vite litt mer om studiet i København før jeg tar det store valget. Er det noen her som har studert veterinær i Danmark? Hvordan er studiet der i forhold til i Oslo? Mer eller mindre praksis? Hadrere eller "lettere"? Hvordan er fritiden, - det sosiale? Hvilke fritidsaktiviteter kan en drive med? Er det noen form for friluftsliv der? Er København en "bra" by i forhold til Oslo? Priser på hybler? Hvordan skaffe hybel??

Her er all informasjon bra informasjon!! Også folk som har studert andre ting, må gjerne komme med sine erfaringer fra Danmark!

Og til dere ferdigutdannede veterinærer:

Er dere fornøydde med yrkesvalget? Hvordan er arbeidsmendgen? Hva arbeidsmuligheter har dere? osv osv.....alt av interesse også her

Takker allerede nå for svar som måtte komme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...