Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sier vell litt hvor kjedelig dere er! Merkelig at alle jeg kjenner klarer og prate og ha det hyggelig uten å må ha alkohol

Alle jeg kjenner gjør det og, men er da ikke alle som er glad i snakke med helt fremmede mennesker som de aldri ser igjen. Eller som ønsker å bevege seg ut på dansegulvet når ingen andre tør heller.

Dessuten er det mange bryllup hvor det ikke er lagt opp til noe slags form for organisering av det som skjer, og uten alkohol blir det da fort veldig kjedelig og folk holder seg for seg selv og til folk de kjenner.

Det er bare noen en må ta inn i beregningen om en velger bort alkoholen.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at TS sine motiver for lengst er uinteressante i denne tråden siden den ble startet for over et år siden...

Om en selv er avholds, eller liker vin til maten har forsåvidt ikke noe å si.

En kan jo bare legge til rette for at de som velger å drikke vin, eller ikke, kan velge å gjøre det i selskapet. Det er jo litt rart om en ikke i det hele tatt ønsker å legge til rette for gjester når en først inviterer dem til noe som en selv arrangerer...

Hvorfor skal man tilrette legge brudeparets dag etter gjestenes ønsker? Det er jo brudeparet man ønsker å feire.Skal man begynne å servere alkohol i barnebursdager også så de voksene får det kjempe gøy? Hvis gjestene ikke ønsker å komme pga de ikke får gratis alohol får de da strengt talt holde seg hjemme

Skrevet

Jeg synes det er helt ok at noen ønsker å ha bryllup uten alkoholservering, og ville ikke reagert negativt på det. I dette tilfellet synes jeg også TS har gode grunner for å ikke ønske alkohol, og dette bør folk respektere.

Når det er sagt ville jeg for min egen del likevel ha foretrukket å få servert alkohol, da jeg synes en god vin virkelig løfter et godt måltid. Selve matopplevelsen ville for meg rett og slett bli litt stusslig uten vin. Åpen bar er ikke nødvendig, men som andre har foreslått her, ville jeg satt pris på et par glass vin til maten og noe ved siden av kaffen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man tilrette legge brudeparets dag etter gjestenes ønsker? Det er jo brudeparet man ønsker å feire.Skal man begynne å servere alkohol i barnebursdager også så de voksene får det kjempe gøy? Hvis gjestene ikke ønsker å komme pga de ikke får gratis alohol får de da strengt talt holde seg hjemme

Det er jo snakk om hva en forventer: Om en går i en konfirmasjon eller en barnebursdag så har alkohol ingenting der å gjøre.

Om en går i et bryllup, som er en voksen fest så regner en med at siden det er en bedre middag gjerne og tenkt at det skal være en fest så kommer det til å være vin til maten og noe attåt til kaffen.

Det handler altså om hva en forventer, om en drar på byen og baren kun serverer villa champagnebrus så står jo gjerne ikke det i stil til hva en forventet når en dro på byen.

Mange vil vel også stusse over at noe som ofte er så skikkelig og flott som et bryllup ikke har vin til maten, men gjerne har ikke spart på ei eneste krone når det kommer til resten av rammene...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er jo snakk om hva en forventer: Om en går i en konfirmasjon eller en barnebursdag så har alkohol ingenting der å gjøre.

Om en går i et bryllup, som er en voksen fest så regner en med at siden det er en bedre middag gjerne og tenkt at det skal være en fest så kommer det til å være vin til maten og noe attåt til kaffen.

Det handler altså om hva en forventer, om en drar på byen og baren kun serverer villa champagnebrus så står jo gjerne ikke det i stil til hva en forventet når en dro på byen.

Mange vil vel også stusse over at noe som ofte er så skikkelig og flott som et bryllup ikke har vin til maten, men gjerne har ikke spart på ei eneste krone når det kommer til resten av rammene...

Bryllup er en familiefest,Ikke ett party for noen vet du. Hadde dere vært venna mine hadde dere ikke blitt innvitert en gang.å forvente noe i ett bryllup som allerede koster mange tusen kr virker bare fjernt ut for meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er en familiefest,Ikke ett party for noen vet du. Hadde dere vært venna mine hadde dere ikke blitt innvitert en gang.å forvente noe i ett bryllup som allerede koster mange tusen kr virker bare fjernt ut for meg.

Nei, ingen bør forvente noe. Om brudeparet ønsker å servere skiver med brunost så bør jo det være helt opp til dem.

Samtidig bør ikke brudeparet forvente at folk reagerer positivt på at de velger å gjøre alt annet enn det som er forventet.

Skrevet

Til elle dere annonyme. Jeg lurer på hvorfor dere poster annonymt egentlig? Tør dere ikke stå for egne meninger? Skikkelig irriterende egentlig! :murvegg:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Til elle dere annonyme. Jeg lurer på hvorfor dere poster annonymt egentlig? Tør dere ikke stå for egne meninger? Skikkelig irriterende egentlig! :murvegg:

Kanskje en vet at flere bruker forumet her,og en har kanskje vært i bryllupet til noen av dem...?

Skrevet

Nå skal jeg ikke gifte meg, jeg bare lurer på dette.

Min pappa er alkoholiker, min ene tante (søstera til pappa) har drikkeproblemer og hvis det blir slik at jeg gifter meg med den personen jeg håper jeg skal gifte meg med, så er faren der eksnarkoman(mangen herrens år siden han ble rusfri, men still...skal ikke røre alkohol osv) og jeg drikker ikke.

Så det mest logiske for meg er dermed alkoholfritt bryllup. Er dette noe som blir uglesett eller ville folk ha godtatt det uten problem?

Orker ikke lese hele tråden, så svarer på TS sitt innlegg.

Ser det overhodet ikke som noe problem med et alkoholfritt bryllup. Vil heller ikke tro at en slik løsning vil bli uglesett, eller at en uten alkohol vil ende opp med et "tamt" bryllup. Noen har kanskje behov for alkohol for å kunne "kose seg" i en sosialsetting, de burde kanskje benytte en slik annledning til å "gå litt i seg selv". De som har kjennskap til alkoholikere vet at et glass vin til maten overhode ikke er noe alternativ. Alkoholfri vin er kan jo kanskje evt være et alternativ dersom en ønsker annet enn vann/mineralvann til maten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen har kanskje behov for alkohol for å kunne "kose seg" i en sosialsetting, de burde kanskje benytte en slik annledning til å "gå litt i seg selv".

Siden brudepar bør drive voksenopplæring så kan de jo også ikke ha kaker om de har overvektige der slik at også disse kan gå i seg selv.

Grønn te i stedet for kaffe, så de som drikker kaffe kan gå i seg selv og finne ut hvor sunt det er med grønn te.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For alr jeg vet kan dere være noen jeg kjenner. og da vil jeg ikke bli kjent igjen takk!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For alt jeg vet kan dere være noen jeg kjenner. og da vil jeg ikke bli kjent igjen takk! for da kan folk bare se hva jeg har skrevet tidligere ang når jeg skal gifte meg og legge to + to sammen

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For alt jeg vet kan dere være noen jeg kjenner. og da vil jeg ikke bli kjent igjen takk! for da kan folk bare se hva jeg har skrevet tidligere ang når jeg skal gifte meg og legge to + to sammen

Det er vel nettopp det brukeren som klager ønsker å gjøre ...

Skrevet

Jeg har aldri vært i et bryllup hvor det ikke har blitt servert alkohol. Men jeg synes det er dårlig gjort å forvente å få alkohol servert.

Jeg synes ikke det er nødvendig å opplyse om det blir servert/ikke servert på forhånd, det blir bare rart.

Man kjenner vel sin slekt og venner såpass at man vet hva man kan forvente seg av oppførsel mht alkohol og legge listen deretter.

Det som går an er å spørre de som har hatt problem med alkohol tidligere hva de synes om at det vil bli servert, om de synes det er et problem.

Personlig ville jeg ikke latt alkoholproblemet til fåtallet styre skjenkingen til flertallet. Men om man tror at kvelden kan ende i fyllefest så må man begrense tilgangen.

Lykke til uansett hva du velger! :)

Skrevet

Personleg trur eg eit bryllaup kan verte veldig så kjekt utan alkohol. Eg har sjølv oppvaksen i ein religiøs avhaldsfamilie der alkohol meir eller mindre vert sett på som satans verk. For at dagen skal verte kjekk, avhenger det sjølvsagt mykje av at gjestane. Om dei ikkje er redde for å ta kontakt med kvarandre, vil praten også gå lett. Kvelden varer kanskje ikkje like lenge som i eit bryllaup med drikke, men etter timar med mange inntrykk kan det ofte vere like greitt vil eg tru. Eit bryllaup kan verte bra uansett. Det er alt etter kva ein gjer det til sjølv.

Sjølv har eg veldig lyst til å gifte meg med min sambuar ein dag, og me vil då få noko problematikk på nettopp dette området med å servere alkohol eller ikkje. Min familie er som sagt avhalds, mens hans ikkje er det. Korleis løyse dette når min familie verkeleg er imot alkohol, mens hans nok forventar vin til maten og litt etterpå? Andre som erfaring med dette?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt lykkelig om alle bryllup var alkoholfri. Trivelig berusede venner har jeg ikke noe i mot, men riv rav rusknde fulle familiemedlemmer er noe herk.

I fjor var jeg i et bryllup der faren til bruden kløyp meg i rumpa og lurte på om jeg ville holde tissen hans når han var på do.

Tanta mi ble kasta på sjøen fordi hun ikke ville bade i et annet bryllup.

Sier ikke at alkoholen er roten til alt ondt, men folk får faen lære seg å ha det gøy uten og! Det er en SKAM at folk ikke kan kose seg uten å forgifte nervesystemet!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Løsningen må jo være at de som blir ufine, blir satt i ett bur og må være der noen timer og at det blir opplyst om på forhånd at alle som blir bedugget, må innom en tur og at dere har med promilletest. Tipper det skjerper tanter og andre som ikke kan styre seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Løsningen må jo være at de som blir ufine, blir satt i ett bur og må være der noen timer og at det blir opplyst om på forhånd at alle som blir bedugget, må innom en tur og at dere har med promilletest. Tipper det skjerper tanter og andre som ikke kan styre seg.

Har du noen gang møtt en alkoholiker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...