Barcelone Skrevet 28. juni 2010 #121 Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes dette er opp til brudeparet og ikke gjestene. Jeeze! Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei for det. Om du vil ha alkohol i ditt bryllup så er du i din fulle rett til det. Men folk er forskellige og jeg hadde selv ikke reagerte noe nevneverdig om det ikke var servert alkohol og jeg tror ikke mine venner eller familie hadde gjort det heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #122 Skrevet 28. juni 2010 Jeg synes dette er opp til brudeparet og ikke gjestene. Jeeze! Skjønner ikke hvorfor du tar sånn på vei for det. Om du vil ha alkohol i ditt bryllup så er du i din fulle rett til det. Men folk er forskellige og jeg hadde selv ikke reagerte noe nevneverdig om det ikke var servert alkohol og jeg tror ikke mine venner eller familie hadde gjort det heller. Ja, det er opp til brudeparet. Men brudeparet må da finne seg i reaksjonene på valgene de tar, uansett. Jeg var i bryllup i fjor til noen som drikker mye og ofte, da ble det faktisk veldig merkelig at de hadde valgt å tørrlegge akkurat den dagen. De hadde jo ikke noe problemer med å bli påspandert drikke når de ble drukket ut... Jeg tenker at om en velger å ikke ha alkohol, så bør en kanskje vurdere om dette skal markere brudeparets ønsker fremover og at de fra nå av ønsker i større grad å ta avstand fra alkohol. En annen sak er jo at mange som ikke har alkohol ikke legger til rette for at gjestene skal kunne kose seg uten. En trenger noe å gjøre, noe å snakke om, noe å drive med osv. En må ha en del mer organisering på det om en velger å ikke ha alkohol i et bryllup med mengder med personer som vanligvis er vant til å drikke vin til maten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #123 Skrevet 28. juni 2010 Ja, det er opp til brudeparet. Men brudeparet må da finne seg i reaksjonene på valgene de tar, uansett. Jeg var i bryllup i fjor til noen som drikker mye og ofte, da ble det faktisk veldig merkelig at de hadde valgt å tørrlegge akkurat den dagen. De hadde jo ikke noe problemer med å bli påspandert drikke når de ble drukket ut... Jeg tenker at om en velger å ikke ha alkohol, så bør en kanskje vurdere om dette skal markere brudeparets ønsker fremover og at de fra nå av ønsker i større grad å ta avstand fra alkohol. En annen sak er jo at mange som ikke har alkohol ikke legger til rette for at gjestene skal kunne kose seg uten. En trenger noe å gjøre, noe å snakke om, noe å drive med osv. En må ha en del mer organisering på det om en velger å ikke ha alkohol i et bryllup med mengder med personer som vanligvis er vant til å drikke vin til maten. Det høres ut som om du mener brudeparet må legge opp bryllupet etter gjestene ellers må de bare finne i at folk er noen utaknemmelige drittsekker
ToveM Skrevet 28. juni 2010 #124 Skrevet 28. juni 2010 Var i et bryllupp for et par år siden, som egentlig skulle vært alkoholfritt, betyr ingenting for meg, jeg drikker ikke likevel. Men det endte med at de serverete et par glass vin til maten og en likør til kaffen. Ingenting utenom det, og det var helt greit. Men veldig mange liker en god vin til maten, istedenfor vann/mineralvann. Så enkelt kan en gjøre det. Det trenger ikke flomme over av alkohol i et bryllupp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #125 Skrevet 28. juni 2010 Det høres ut som om du mener brudeparet må legge opp bryllupet etter gjestene ellers må de bare finne i at folk er noen utaknemmelige drittsekker Nei, jeg sier at brudeparet bør legge opp bryllupet sitt akkurat som de selv ønsker, men ikke blir overrasket over at valgene de tar kan få både positive og negative reaksjoner. Om en har alkohol kan kanskje noen drikke litt for mye, om ikke har det kan folk klage. Om en har alkohol kan det være at mange føler seg mer pratesalig og sosiale, om en ikke har det kan de være med stille og innesluttet. Om en velger å ha happy meals til hovedrett kan det være at mange syntes det er veldig rart, andre igjen kan syntes det er koselig med noe de liker. Poenget mitt er at en kan ikke kontrollere hvordan folk reagerer på det ene eller det andre, men en må bare innfinne seg i at folk reagerer på valgene en tar. Brudeparet får som oftest ikke vite noe som helst om folks reaksjoner det, for de fleste har vett nok til å diskutere med andre de kjenner eller holde for seg selv og dele på et forum som dette. Jeg syntes mange velger å overse at gjestene også har en del utgifter med det å delta i et bryllup.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #126 Skrevet 28. juni 2010 Var i et bryllupp for et par år siden, som egentlig skulle vært alkoholfritt, betyr ingenting for meg, jeg drikker ikke likevel. Men det endte med at de serverete et par glass vin til maten og en likør til kaffen. Ingenting utenom det, og det var helt greit. Men veldig mange liker en god vin til maten, istedenfor vann/mineralvann. Så enkelt kan en gjøre det. Det trenger ikke flomme over av alkohol i et bryllupp. Helt enig, er mange som ser ut til å tro at alkohol= Fri bar og hjemmebrent på bordet opplegg. Et par glass vin til maten og kanskje en likør til kaffe er jo mer enn nok og ingen blir overstadig av det heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #127 Skrevet 28. juni 2010 Nei, jeg sier at brudeparet bør legge opp bryllupet sitt akkurat som de selv ønsker, men ikke blir overrasket over at valgene de tar kan få både positive og negative reaksjoner. Om en har alkohol kan kanskje noen drikke litt for mye, om ikke har det kan folk klage. Om en har alkohol kan det være at mange føler seg mer pratesalig og sosiale, om en ikke har det kan de være med stille og innesluttet. Om en velger å ha happy meals til hovedrett kan det være at mange syntes det er veldig rart, andre igjen kan syntes det er koselig med noe de liker. Poenget mitt er at en kan ikke kontrollere hvordan folk reagerer på det ene eller det andre, men en må bare innfinne seg i at folk reagerer på valgene en tar. Brudeparet får som oftest ikke vite noe som helst om folks reaksjoner det, for de fleste har vett nok til å diskutere med andre de kjenner eller holde for seg selv og dele på et forum som dette. Jeg syntes mange velger å overse at gjestene også har en del utgifter med det å delta i et bryllup. LOL
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #128 Skrevet 28. juni 2010 LOL Gjester må ofte reise, bestille overnatting, gi gave, kanskje rense dress, kjole, evt kjøpe nytt om det ikke passer. Jeg kan godt forstå at noen som bruker kanskje en del tusen på å komme til en bryllupsfest blir skuffet om det i deres øyer er utrolig kjedelig å delta og alt de gjør er å sitte og vente på at bryllupet skal være over.
Jens Skrevet 28. juni 2010 #129 Skrevet 28. juni 2010 Tror jeg hadde stukket ganske raskt fra ett bryllup uten alkoholservering!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #130 Skrevet 28. juni 2010 Tror jeg hadde stukket ganske raskt fra ett bryllup uten alkoholservering! Håper du bare troller nå.Hvis du er i ett bryllup for å drikke så har du enten psykiske problemer eller så er du alkoholiker. Du vet at et bryllup er for å feire brudeparet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #131 Skrevet 28. juni 2010 Gjester må ofte reise, bestille overnatting, gi gave, kanskje rense dress, kjole, evt kjøpe nytt om det ikke passer. Jeg kan godt forstå at noen som bruker kanskje en del tusen på å komme til en bryllupsfest blir skuffet om det i deres øyer er utrolig kjedelig å delta og alt de gjør er å sitte og vente på at bryllupet skal være over. Det er hva man gjør det til selv. ingen som tvinger noen til å dra i bryllup. Glad mine venner ikke er som dere jeg. De tenker litt lengre enn sitt eget ego
Piper Skrevet 28. juni 2010 #132 Skrevet 28. juni 2010 Var i et bryllupp for et par år siden, som egentlig skulle vært alkoholfritt, betyr ingenting for meg, jeg drikker ikke likevel. Men det endte med at de serverete et par glass vin til maten og en likør til kaffen. Ingenting utenom det, og det var helt greit. Men veldig mange liker en god vin til maten, istedenfor vann/mineralvann. Så enkelt kan en gjøre det. Det trenger ikke flomme over av alkohol i et bryllupp. Helt enig, og jeg drikker heller ikke alkohol, men forstår godt de som ønsker god drikke til maten. Og god drikke er forskjellig fra person til person, men veldig mange liker et godt glass vin til en god middag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #133 Skrevet 28. juni 2010 Det er hva man gjør det til selv. ingen som tvinger noen til å dra i bryllup. Glad mine venner ikke er som dere jeg. De tenker litt lengre enn sitt eget ego Eller kanskje vennene dine ikke diskuterer dette med deg og ønsker deg alt godt og derfor ikke ønsker å legge press på deg om å servere dem vin til middagen for noen dyre kroner? Det er jo ingen med litt oppdragelse som går og diskuterer dette med brudeparet direkte eller sier direkte til dem hva de mener.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #134 Skrevet 28. juni 2010 Når jeg leser denen tråden sjønner jeg jævlig godt at folk dropper å be folk og heller gifter seg uten at noen vet det. Makan til mere utakknemmelige alkoholavhengie folk .Hvis man ikke kan skravle uten alkohol burde man oppsøke hjelp
K.A. Skrevet 28. juni 2010 #135 Skrevet 28. juni 2010 (endret) Som arrangør har du din fulle rett til å velge om du vil ha med eller uten alkohol, og jeg skjønner arrgumentene dine. Men. Jeg har hørt et tilfelle som minner om ditt scenario der man har valgt å ha bryllup uten alkohol, pga endel tidligere tørrlagte alkoholikere. det som skjedde i etterkant, var at de tørrlagte følte at de hadde "ødelagt" bryllupet; de følte brudeparet ikke stolte på dem ved å velge å ikke ha alkohol, og dermed ødela kosen med et glass vin til maten. Dette tenkte jeg på, også. Har aldri vært i den situasjonen, hverken som første-, andre- eller tredjepart, men jeg kan lett se for meg problemstillingen du beskriver. Jeg vil tro de føler fokus på dem og deres bakgrunn, og med rette. Det vil jo bli merket at det ikke serveres alkohol, og da vil noen spørre, "Hvorfor det, da?" "Jo, du skjønner, (hviske, tiske)" "Ååå, sier du det, (hviske, tiske)" Og dette kan ikke være særlig moro for dem det gjelder. Husk også at en god vin kan heve et godt måltid veldig og alkohol er overhodet ikke ensbetydende med fyll. Jeg har aldri vært i bryllup der fyll har blitt et problem. Vi har fått servert vin til forrett, hovedrett og en likør til desserten. Ikke jeg, heller. Jeg er selv avholdsmann, og fyll synes jeg rett og slett er motbydelig. Men jeg har trivdes i alle bryllupene jeg har vært i, ingen av dem alkoholfrie. Ja, i voksen alder, vel å merke (som barn var det knapt en ting i verden som var kjedeligere enn bryllup ). Endret 28. juni 2010 av K.A.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #136 Skrevet 28. juni 2010 Eller kanskje vennene dine ikke diskuterer dette med deg og ønsker deg alt godt og derfor ikke ønsker å legge press på deg om å servere dem vin til middagen for noen dyre kroner? Det er jo ingen med litt oppdragelse som går og diskuterer dette med brudeparet direkte eller sier direkte til dem hva de mener. Jeg kjenner nok venna mine bedre enn deg og de er ikke folk som larvære å si ting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #137 Skrevet 28. juni 2010 Dette tenkte jeg på, også. Har aldri vært i den situasjonen, hverken som første-, andre- eller tredjepart, men jeg kan lett se for meg problemstillingen du beskriver. Jeg vil tro de føler fokus på dem og deres bakgrunn, og med rette. Det vil jo bli merket at det ikke serveres alkohol, og da vil noen spørre, "Hvorfor det, da?" "Jo, du skjønner, (hviske, tiske)" "Ååå, sier du det, (hviske, tiske)" Og dette kan ikke være særlig moro for dem det gjelder. Ikke jeg, heller. Jeg er selv avholdsmann, og fyll synes jeg rett og slett er motbydelig. Men jeg har trivdes i alle bryllupene jeg har vært i, ingen av dem alkoholfrie. Ja, i voksen alder, vel å merke (som barn var det knapt en ting i verden som var kjedeligere enn bryllup ). Det å skylde på "alkoholikerslektningen" når sannheten ofte er at en ønsker å spare penger syntes jeg er rett og slett lavmål. Når folk tar an avgjørelse så får de rett og slett stå for den for egen regning og ikke legge skylden over på andre som ikke har tatt noe som helst avgjørelse. Jeg har vært i et bryllup hvor selv faren kommenterte at det var rart at det ikke var alkohol der. Bryllupet var også utrolig kjipt, alle holdt seg til mennesker de alt kjente, og så fort brudeparet gikk stormet alle som bodde i nærområdet hjem. Live musikk var det og, men det var ikke noen som danset... Dette er folk som vanligvis drikker vin til maten, og som er vant til at det er "skikkelig fest". Brudeparet gav selvfølgelig skylden på en "alkoholikerslektning". En slektning som uansett meldte avbud flere måneder i forveien og ikke var i bryllupet... Må være kjipt for denne personen å få skylden for noe brudeparet hadde bestemt i et bryllup personen ikke engang var i.
K.A. Skrevet 28. juni 2010 #138 Skrevet 28. juni 2010 Det å skylde på "alkoholikerslektningen" når sannheten ofte er at en ønsker å spare penger syntes jeg er rett og slett lavmål. Jo, men det tror jeg slett ikke er tilfelle her. Jeg tror TS er ærlig om sine motiver, pluss at hun nok ikke er så glad i alkohol selv. Tror ikke det har noe med penger å gjøre i det hele tatt, og som avholdsmann selv har jeg full forståelse for at man har lyst til å kutte ut alkoholen i sin helhet. Det er nok vanskeligere for en ikke-avholds å identifisere seg med den totale følelsen av uvesentlighet avholdsfolk har til alkohol. Selv som avholdsmann synes jeg det er vanskelig å sette meg inn i hvordan alkohol kan være så viktig, men jeg registrerer jo at for mange så er det det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #139 Skrevet 28. juni 2010 Det å skylde på "alkoholikerslektningen" når sannheten ofte er at en ønsker å spare penger syntes jeg er rett og slett lavmål. Når folk tar an avgjørelse så får de rett og slett stå for den for egen regning og ikke legge skylden over på andre som ikke har tatt noe som helst avgjørelse. Jeg har vært i et bryllup hvor selv faren kommenterte at det var rart at det ikke var alkohol der. Bryllupet var også utrolig kjipt, alle holdt seg til mennesker de alt kjente, og så fort brudeparet gikk stormet alle som bodde i nærområdet hjem. Live musikk var det og, men det var ikke noen som danset... Dette er folk som vanligvis drikker vin til maten, og som er vant til at det er "skikkelig fest". Brudeparet gav selvfølgelig skylden på en "alkoholikerslektning". En slektning som uansett meldte avbud flere måneder i forveien og ikke var i bryllupet... Må være kjipt for denne personen å få skylden for noe brudeparet hadde bestemt i et bryllup personen ikke engang var i. Sier vell litt hvor kjedelig dere er! Merkelig at alle jeg kjenner klarer og prate og ha det hyggelig uten å må ha alkohol
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #140 Skrevet 28. juni 2010 Jo, men det tror jeg slett ikke er tilfelle her. Jeg tror TS er ærlig om sine motiver, pluss at hun nok ikke er så glad i alkohol selv. Tror ikke det har noe med penger å gjøre i det hele tatt, og som avholdsmann selv har jeg full forståelse for at man har lyst til å kutte ut alkoholen i sin helhet. Det er nok vanskeligere for en ikke-avholds å identifisere seg med den totale følelsen av uvesentlighet avholdsfolk har til alkohol. Selv som avholdsmann synes jeg det er vanskelig å sette meg inn i hvordan alkohol kan være så viktig, men jeg registrerer jo at for mange så er det det. Jeg tror at TS sine motiver for lengst er uinteressante i denne tråden siden den ble startet for over et år siden... Om en selv er avholds, eller liker vin til maten har forsåvidt ikke noe å si. En kan jo bare legge til rette for at de som velger å drikke vin, eller ikke, kan velge å gjøre det i selskapet. Det er jo litt rart om en ikke i det hele tatt ønsker å legge til rette for gjester når en først inviterer dem til noe som en selv arrangerer...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå