Gjest Gjest_Brud_* Skrevet 19. juli 2009 #1 Skrevet 19. juli 2009 Litt nysgjerrig.... Hvilke kaker skal dere ha/hadde i bryllupet? Og hvor mange? Er litt usikker på hvor mange kaker til ca 70 gjester? Foreløpig har jeg bestemt: 2 "gule" kaker (sånn med mandelbunn) 2 oreokaker 1 verdens Beste 1 bryllupskake, stor marsipanblokk med 2 hjertekaker oppå med bro mellom) 1 ostekake 1 kransekake
Concertina Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Vi skal også ha ca 70 gjester, men vi skal ha et bugnende kakebord Vi bestiller: - 4 etg bryllupskake, 2 etasjer m/mørk sjokolademousse m/mokka & Panna cotta og 2 etasjer m/black & white sjokolademoussekake på nøttebunn - marsipankake Baker selv: - Oreokake - Ostekake m/pasjonsfrukt - Trelags sjokolademoussekake - Iskake - Ostekake m/sitron - Kringle/gjærbakst - Suksessterte - Marengskake m/bær - Bløtkake - Rullekake - Verdens beste - Gulrotkake - Eplekake - Konfektkake med bringebær - Fransk sjokoladekake Nå skal vi riktignok ikke ha dessert (skal ha tapasbuffet), men regner uansett at det blir endel rester. Skal ha restespising på søndag, og svigers og sambo kommer nok til å ta med endel på jobb.
Cæmis Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Vi skal også ha ca 70 gjester, men vi skal ha et bugnende kakebord Vi bestiller: - 4 etg bryllupskake, 2 etasjer m/mørk sjokolademousse m/mokka & Panna cotta og 2 etasjer m/black & white sjokolademoussekake på nøttebunn - marsipankake Baker selv: - Oreokake - Ostekake m/pasjonsfrukt - Trelags sjokolademoussekake - Iskake - Ostekake m/sitron - Kringle/gjærbakst - Suksessterte - Marengskake m/bær - Bløtkake - Rullekake - Verdens beste - Gulrotkake - Eplekake - Konfektkake med bringebær - Fransk sjokoladekake Nå skal vi riktignok ikke ha dessert (skal ha tapasbuffet), men regner uansett at det blir endel rester. Skal ha restespising på søndag, og svigers og sambo kommer nok til å ta med endel på jobb. Oi oi oi! Kan jeg komme i bryllupet ditt? Jeg kan ha hovedansvaret for Oreo, ostakaker og verdens beste nammenamme!
-SB- Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 Henger meg på denne. Vi skal ha over 80 gjester, og er veldig usikker på hvor mange kaker vi trenger... :klø:
Brud84 Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Hmm jeg er også ganske usikker på hvor mange kaker vi burde ha, men vi blir ca 40 stk og jeg har denne kakelista foreløpig: 1 ostekake 1 onkel wirsingskake 1 værdens beste 1 sjokoladekake kokosmuffins overflødighetshorn bryllupskake
Kanutten Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Vi har 140 gjester til kaffe og skal ha: Bryllupskake 5 etg. (whiskey sjokoladekake) 7 marsipankaker med diverse bunner og fyll. 2 marengsbunner med jordbær og krem 1 marengsbunn med krem og frukt 1 pavlova 1 sjokoladekake med sjokoladepastalokk 2 budapestruller 1 verdens beste 1 kransekake 2 kremkaker 2 diakaker 1 mokkakake 1 oreokake 2 ostekaker 1 suksessterte 2 romkaker 1 sjokolade/lime kake 1 gulrotkake 1 fromagekake med sjokoladebiter 1 fromagekake med frukt 1 nøttebunn spesial 2 kaker som mine tanter tar med ( vet ikke hvilke det blir) 1 trøffelkake 1 suksessterte med sjokoladekrem 2 svinekamskaker 1 waleskringle krumkake og multekrem Vet det blir masse kaker til overs, men vi skal ha resteselskap dagen etterpå, og der kommer det også mange. Familien vår har ofte sånne store kakebord, og jeg får god hjelp, jeg skal kun lage bryllupskaken og marsipankakene selv.
Sunshine Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Vi har 140 gjester til kaffe og skal ha: Bryllupskake 5 etg. (whiskey sjokoladekake) 7 marsipankaker med diverse bunner og fyll. 2 marengsbunner med jordbær og krem 1 marengsbunn med krem og frukt 1 pavlova 1 sjokoladekake med sjokoladepastalokk 2 budapestruller 1 verdens beste 1 kransekake 2 kremkaker 2 diakaker 1 mokkakake 1 oreokake 2 ostekaker 1 suksessterte 2 romkaker 1 sjokolade/lime kake 1 gulrotkake 1 fromagekake med sjokoladebiter 1 fromagekake med frukt 1 nøttebunn spesial 2 kaker som mine tanter tar med ( vet ikke hvilke det blir) 1 trøffelkake 1 suksessterte med sjokoladekrem 2 svinekamskaker 1 waleskringle krumkake og multekrem Vet det blir masse kaker til overs, men vi skal ha resteselskap dagen etterpå, og der kommer det også mange. Familien vår har ofte sånne store kakebord, og jeg får god hjelp, jeg skal kun lage bryllupskaken og marsipankakene selv. :dåne:
-Englefjes- Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Vi hadde bryllupskake + ca ti vanlige kaker til 70 gjester, og det holdt i massevis. De fleste gjestene er ganske kakeglade også. Men nå skal det sies at vi hadde en rimelig omfattende middag; de fleste var stappmette da de gikk fra bordet. Det går vel litt mindre kake da vil jeg tro.
Nelly Pelly Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Vi blir ca 100 gjester (inkl 2 kakeglade familier) og skal ha følgende kaker: - Bløtkake med jordbær - Marsipan bryllupskake (mannens ønske) - Suksessterte - Værdens beste - Sachertorte - 2 ostekaker - brownies - napoleonskake - sjokoladeostekake med browniesbunn - marengsrullekake m/bær - mocca fromasj - Islandskake - en slags fromasj-karamell-daddelkake Evt flere av samme, får se litt etterhvert
Honey Skrevet 20. juli 2009 #10 Skrevet 20. juli 2009 Vi er ca. 40 gjester og har bestemt følgende: - 2.etg bryllupskake med kremfyll - 1 firkløverkake - 1 waleskringle - 1 kransekake - lefsekling - multekrem og krumkaker - 1 (kanskje 2) suksessterte/r - 1 mandelbunnskake med vaniljekrem og frisk frukt - 1 festpyntet iskake fra Hjem-is - kanskje gulrotkake og ostekake Vi skal ikke ha tung dessert, så vi vil gjerne ha litt å velge i til kaffe etterpå. Vi skal ha en del gjester dagen etter også, så det blir alltids mulighet til å spise mer da.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #11 Skrevet 21. juli 2009 Jeg er ikke gift selv, men jeg synes det bør være mange kaker å velge i Jeg var nettopp i et bryllup der det var ca 70 gjester og 4 kaker inkl fler-etasjes bryllupskake. Det var igjen kaker der også, men jeg synes det var stusselig med så få kakesorter å velge i.
tvn Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Vi blir ca 100 gjester (inkl 2 kakeglade familier) og skal ha følgende kaker: - Bløtkake med jordbær - Marsipan bryllupskake (mannens ønske) - Suksessterte - Værdens beste - Sachertorte - 2 ostekaker - brownies - napoleonskake - sjokoladeostekake med browniesbunn - marengsrullekake m/bær - mocca fromasj - Islandskake - en slags fromasj-karamell-daddelkake Evt flere av samme, får se litt etterhvert ojojoj...den ostekaken mååå jo være god! Du har ikke en oppskrift på den vel?
Gjest Gjest_Julia_* Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Vi skal ha én kake, og det er bryllupskaken. Den fungerer samtidig som dessert. Vi har kanskje et litt utradisjonelt bryllup (vielsen foregår i utlandet på forhånd, ingen barn, og buffet), og ønsker å understreke at vi inviterer til fest, og ikke kaffeslabras. Siden vi ikke pleier å ha kake på fest blir det heller ikke noe kakebord.
Coriander Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Masse herlige kakeideer her! Tror jeg må låne noen ideer... Vi ønsker også et realt, norsk kakebord (skal gifte oss i Skottland) og så langt har vi bestemt at vi skal ha kransekake, suksessterte (den gule med mandelbunn), svensk safranskake, cupcake tårn, krumkaker og moltekrem (favoritten,så den må med selv om det er julemat), engelsk bryllupskake og en form for sjokoladekake. Blir sulten bare av å tenke på dette kakebordet!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Vi blir ca 70, og skal ha følgende: - 4 etg bryllupskake, 2 etg med jordbær- og pasjonsfruktmousse på mandelbunn, 2 etg trøffelkake - marsipankake - bløtkake - verdens beste - 2 snickerskaker - 2 ostekaker - suksessterte - fromasjekake - 2 pavlova - 1 overraskelse (jeg vet ikke hva det skal være...)
Cloudberry Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 Vi blir i underkant av 20 gjester og skal ha 5 kaker. Stor marsipankake (bryllupskake) oreokake fruktkake sjokoladekake ostekake
Gjest MAA_2010 Skrevet 13. august 2009 #17 Skrevet 13. august 2009 Hvor mange kaker man trenger, er avhengig av hvilken familie man holder fest i, rett og slett! Min familie er kakeglade. Det har jeg skjønt utifra utallige konfirmasjoner og gebursdager opp gjennom årene. Jeg har servert i bryllup i andre familier som har hatt to kaker: en marsipankake og en bløtkake. Helt ufattelig for meg, men det var masse rester. Så mitt tips til dere som er usikre på kaketallet; sjekk med forlovede og tenk etter selv hva som er vanlig i familiene deres.
mross Skrevet 13. august 2009 #18 Skrevet 13. august 2009 Vi skal ha én kake, og det er bryllupskaken. Den fungerer samtidig som dessert. Vi har kanskje et litt utradisjonelt bryllup (vielsen foregår i utlandet på forhånd, ingen barn, og buffet), og ønsker å understreke at vi inviterer til fest, og ikke kaffeslabras. Siden vi ikke pleier å ha kake på fest blir det heller ikke noe kakebord. Nå ble jeg glad! Vi skal også kun ha en kake, og det blir bryllupskaken og den blir som dessert. Utenom skal jeg ha noe frukt eller lignende på dessertbordet, tror jeg. Vi vil også ha fest og ikke kaffeslaberas, tenkte jeg skulle kjøpe noe chips o.l. til å sette på bordene utover kvelden jeg Synes det var veldig mye kaker jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå