Gjest Trultemor Skrevet 3. august 2003 #1 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg har noen spørsmål ang. økonomi etter graviditet. Mannen min er uføretrygdet og jeg går på rehabiliteringspenger (har gjort det i litt over et halvt år nå). Vi er gift, men økonomien er ikke så veldig bra.... Lurer på hva slags inntekter vi får nå som jeg er gravid. Ser at jeg ikke dekker krav for fødselspenger, pga. rehabiliteringen, får jeg da den engangsstøtten? Og hva slags andre inntekter har man? Håper noen kan svare meg på dette, da jeg er litt nervøs for hvordan økonomien blir når barnet kommer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 3. august 2003 #2 Del Skrevet 3. august 2003 Dette hadde jeg kanskje villet sjekket FØR jeg ble gravid ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 3. august 2003 #3 Del Skrevet 3. august 2003 Dette hadde jeg kanskje villet sjekket FØR jeg ble gravid ..... Sikkert.., men det er ikke det som er temaet!!! Istedenfor å komme med slike fordømmende uttalelser, kunne du jo prøve å hjelpe. Uansett om hun skulle ha spurt før eller ikke, hun spør nå, og det er å ta ansvar! :evil: Trultemor: Har dessverre ingen gode svar til deg, men tror jeg ville ha tatt meg en tur til Trygdekontoret og fått en time hos en saksbehandler der. De er iallefall hyggelige på tr. kontoret her i byen, og man får klare og greie svar når man henvender seg dit. ( Vel, når man etter laaang ventetid endelig treffer saksbehandleren.. :blunke: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 3. august 2003 #4 Del Skrevet 3. august 2003 Antar at du kun får nedkomststønaden (engangsutbetaling) og barnetrygd (900,- ca). Småbarnstillegget ryker nå, så det får du ikke. Etterhvert kan du evt søke kontantstøtte, men det er jo en stund til...... Følg rådet du fikk om å besøke trygdekontoret. De kan sikkert hjelpe deg ytterligere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. august 2003 #5 Del Skrevet 4. august 2003 også kan du sjekke på www.trygdeetaten.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 4. august 2003 #6 Del Skrevet 4. august 2003 Din mann kan kreve og få barnetillegg på uføretrygda si. Men dette tror jeg Trygdekontoret vet mer om.Ring til de og snakk med de,så vil du få de svarene du søker. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trultemor Skrevet 4. august 2003 #7 Del Skrevet 4. august 2003 Tusen takk for svar, jeg kontakter trygdkontoret nå jeg.... Og til PunkyB, synes det var en temmelig fordømmende kommentar, og barnet er uansett økonomi hjertelig ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #8 Del Skrevet 4. august 2003 Tusen takk for svar' date=' jeg kontakter trygdkontoret nå jeg.... Og til PunkyB, synes det var en temmelig fordømmende kommentar, og barnet er uansett økonomi hjertelig ønsket.[/quote'] kommentar slettet - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #9 Del Skrevet 4. august 2003 Innlegget slettet da det baserte seg på en nå slettet kommentar. Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 4. august 2003 #10 Del Skrevet 4. august 2003 Tusen takk for svar' date=' jeg kontakter trygdkontoret nå jeg.... Og til PunkyB, synes det var en temmelig fordømmende kommentar, og barnet er uansett økonomi hjertelig ønsket.[/quote'] Jeg skrev vel bare hva jeg hadde villet gjort i den anledning. Jeg mener en trygg økonomi er en forutsetning for å få barn - selv om det selvfølgelig er mye annet som spiller inn for å gi barnet en trygg og god oppvekst. At du tar det fordømmende er vel ditt problem - mulig du følte at den traff da. At jeg kanskje ikke hadde trengt å komme med den kommentaren er jo en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #11 Del Skrevet 5. august 2003 jeg synes i alle fall ikke at PunkyB sin kommentar var fordømmende, men heller på sin plass... vi må da kunne gi folk en virkelighets-innsjekking i blant.. ikke bare sy puter under armene på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 5. august 2003 #12 Del Skrevet 5. august 2003 Det handler da svarten meg ikke om å sy puter på å hjelpe personer som trenger det? Er liksom det velferdsstaten går ut på. Men du har rett, gjest; send folk på gaten, kun de rike har rett på fullverdige liv. Til Trultemor; håper det går bra og ønsker deg lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #13 Del Skrevet 5. august 2003 Det handler da svarten meg ikke om å sy puter på å hjelpe personer som trenger det? Er liksom det velferdsstaten går ut på. Men du har rett, gjest; send folk på gaten, kun de rike har rett på fullverdige liv. Til Trultemor; håper det går bra og ønsker deg lykke til videre! poenget er at Trultemor egentlig TRENGTE denne hjelpen.. før hun selv tok VALGET å bli gravid.. skal vi ikke lengere så til ansvar for våre egene valg..? er det ikke det å være voksen går ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 5. august 2003 #14 Del Skrevet 5. august 2003 Gjest, argumentasjonen din er barnslig, derfor bør du ikke uttale deg om "voksne valg". Det er ikke alle som "velger" å bli gravid. Om man så gjør, så har man likeledes rett på støtte, og den støtten synes jeg er alt for liten. Verden bygges av å få barn, og jeg ser ikke poenget med at noen mennesker skal regnes som ukapable til å få barn kontra andre. Ingenting i denne verden kan times til det uendelige, og det gjelder i høyeste grad for graviditeter. Og man tar ikke bort et barn på en-to-tre, det finnes så mange grunner til det at jeg ikke engang gidder begynne. Hvis det irriterer deg Så mye, slå av pc'en - ta ti runder rundt huset i spring marsj og les en bok. Mine siste ord i den saken, kveruler i vei, Gjest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #15 Del Skrevet 5. august 2003 kan ikke skjønne at verden bygges av at folk sitter å produserer unger uten å være i stand til å forsørge dem.. det må da tære på de ressursene som "bygger verden" (som du kalte det) i steden og man har faktisk (heldigvis) i dag full mulighet til å unngå å få barn.. det finnes prevansjon (som faktisk virker svært bra om man ikke slurver) og dersom den skulle svikte (noe den ekstremt sjelden gjør helt av seg selv) har man både abort og i neste rekke adopsjon som alternativer greitt for meg at du synes jeg er barnslig.. men personlig har jeg valgt å vente til jeg er klar for det -også økonomisk- med å få barn.. jeg synes IKKE det er barnslig -tvert i mot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 5. august 2003 #16 Del Skrevet 5. august 2003 Kan vi prøve å holde oss til saken, altså det Trultemor spør om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trultemor Skrevet 5. august 2003 #17 Del Skrevet 5. august 2003 kan ikke skjønne at verden bygges av at folk sitter å produserer unger uten å være i stand til å forsørge dem.. det må da tære på de ressursene som "bygger verden" (som du kalte det) i steden Jeg og mannen min er fullt i stand til å forsørge vårt kommende barn, jeg hadde bare et spørsmål ang. økonomi jeg, men barnet vårt kommer til å ha alt som det trenger. Og barnet var faktisk planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 6. august 2003 #18 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har slettet en del innlegg i denne tråden. Drittslenging om krangling som beveger seg langt utenfor trådens opprinnelige tema er ikke tillatt i henhold til våre regler HMSP har slettet tidligere, samt kommet med en oppfordring om å dere holder dere til saken. Fint om dere følger oppfordringa hennes. Nala - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubymannen Skrevet 6. august 2003 #19 Del Skrevet 6. august 2003 kan ikke skjønne at verden bygges av at folk sitter å produserer unger uten å være i stand til å forsørge dem.. det må da tære på de ressursene som "bygger verden" (som du kalte det) i steden og man har faktisk (heldigvis) i dag full mulighet til å unngå å få barn.. det finnes prevansjon (som faktisk virker svært bra om man ikke slurver) og dersom den skulle svikte (noe den ekstremt sjelden gjør helt av seg selv) har man både abort og i neste rekke adopsjon som alternativer greitt for meg at du synes jeg er barnslig.. men personlig har jeg valgt å vente til jeg er klar for det -også økonomisk- med å få barn.. jeg synes IKKE det er barnslig -tvert i mot! Jeg har ikke vært på dette forumet så lenge, men må si at svarene i denne tråden ryster meg. Du, gjest, vet ingenting om noe som helst. De fleste mennesker velger å få barn fordi de ønsker barn, og blir overlykkelige når det går rette veien, og de blir gravide. I min jobb ser jeg mange som ikke kan få barn, og som ville gjort alt for å bli gravide. Det Trultemor spurte om var KUN hva slags rettigheter hun hadde iflg. økonomi, og det er vel noe de aller fleste egentlig tenker på etter du har blitt gravid. Og for deg å begynne og snakke vilt om aborter eller adopsjon, hva f... tenker du på. Så, Gjest, ta og ro deg ned, er du bare her inne for å manipulere og å slenge dritt, eller hva er det. Jeg blir så Ikke tør du engang å registrere deg som bruker, men skriver under gjest, hva er det du er redd for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #20 Del Skrevet 7. august 2003 for en håpløs diskusjon.. alt som ligner på sunn fornuft blir slettet og med kommentarer som "du vet ingenting om noe som helst" har vi jo nådd et nytt nivå i sakeligehet og så lurer noen på hvorfor jeg ikke er fast bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg